جاباما
۷۱۴۱۵۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تایید استفاده از دوربین سه تایی در آیفون

در ماه گذشته گزارشی منتشر شد که که نشان می‌داد اپل در حال برنامه‌ریزی برای تعبیه‌ی دوربینی با سه لنز در آیفون پرچمدار بعدی خود است. پس از آن گزارش دیگری در سایت خبری Taipei Times منتشر شد که ادعا کرده بود آیفون با دوربین سه تایی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

وبسایت دیجی‌کالامگ - وحید ناظمی: در ماه گذشته گزارشی منتشر شد که که نشان می‌داد اپل در حال برنامه‌ریزی برای تعبیه‌ی دوربینی با سه لنز در آیفون پرچمدار بعدی خود است. پس از آن گزارش دیگری در سایت خبری Taipei Times منتشر شد که ادعا کرده بود آیفون با دوربین سه تایی در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

تایید استفاده از دوربین سه تایی در آیفون

نباید فراموش کرد که هواوی P20 اولین موبایل هوشمندی بود که با دوربین سه‌تایی به بازار آمد. از قرار معلوم حالا اپل تصمیم گرفته تا پا جای پای هواوی گذاشته و راه این شرکت چینی را در استفاده از ۳ لنز برای دوربین‌های موبایلی ادامه دهد. هنوز دقیقا معلوم نیست دوربین سه تایی آیفون قرار است چه وظیفه‌ای را بر عهده داشته باشد و اصلا اپل می‌خواهد از چه نوع لنزی برای آن استفاده کند. اگر به یاد داشته باشیم، هواوی با ترکیب یک دوربین با حسگر سیاه‌وسفید، یک لنز رایج و یک لنز زوم، دوربینی قدرتمند ساخت که توانایی ثبت عکس‌هایی با کیفیت ۴۰ مگاپیکسل را داشت.

گزارش‌هایی از رسانه‌های معتبر می‌گویند اپل قصد دارد آیفون با دوربین سه تایی را در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه کند.

اگر اهل عکاسی دیجیتال باشید به خوبی می‌دانید مگاپیکسل بالا الزاما دلیل خوبی برای کیفیت بالای عکس نیست، اما نمی‌توان ثبت خوب جزئیات را در هنگام گرفتن عکس و بعد از آن در زمان ویرایش آن نادیده گرفت. در حال حاضر دوربین دوتایی و ۱۲ مگاپیکسلی آیفون گذشته از کیفیت بالا و ثبت جزئیات، توانایی بزرگنمایی اپتیکال دوبرابری را به کاربر می‌دهد که می‌توان آن را انقلابی در عکاسی موبایلی دانست. تا مدت‌ها بزرگنمایی دوربین‌هایی موبایلی تنها به زوم دیجیتال محدود می‌شد که افت کیفیت عکس را به دنبال داشت. اما به غیر از بزرگنمایی اپتیکال، ویژگی ثبت عکس‌های بوکه که می‌تواند جلوه‌ا‌ی فوق‌العاده‌ به عکس (به ویژه در زمان ثبت عکس‌هایی مانند تصاویر پرتره) بدهد هم به دوربین آیفون اضافه شده است.

هنوز مشخص نیست که دوربین سوم آیفون قرار است چه وظیفه‌ای را بر عهده داشته باشد. سنسور سیاه‌وسفید، ثبت تصاویر عریض‌تر یا زوم اپتیکال بیشترین گمانه‌هایی هستند که برای دوربین سوم آیفون مطرح شده‌اند. اما احتمالی که بیش از بقیه برای دوربین سوم آیفون مطرح شده، کمک به زوم اپتیکال و افزایش آن تا ۳برابر است که این میزان بزرگنمایی برای اولین بار در تاریخ دوربین‌های موبایلی اتفاق می‌افتد. البته تمام این کارایی‌های هنوز در حد احتمال مطرح شده‌اند و اپل خبری رسمی در این مورد نداده است. تنها می‌توان به این نکته اطمینان داشت که اپل مانند همیشه علاقمندانش را غافلگیر خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج