۷۱۴۱۶۵
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ ساماندهی بازار ارز با یه ارز تازه!

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: روز گذشته آقای محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست فوق‌العاده اعضای این کمیسیون با رییس مجلس در راستای ساماندهی بازار ارز و اجرای یک طرح ارزی جدید در کشور خبر داد.

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: روز گذشته آقای محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از نشست فوق‌العاده اعضای این کمیسیون با رییس مجلس در راستای ساماندهی بازار ارز و اجرای یک طرح ارزی جدید در کشور خبر داد. با توجه به شناختی که ما از طرح‌های ضربتیِ اینچنینی مسئولان محترم داریم، پیشنهادهايي برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرح ارائه می‌کنیم:

1. جایگزینی جایگزینِ دلار

از اونجایی که جایگزین کردن یورو به‌ جای دلار در معاملات ارزی نتونست جلوی افزایش قیمت دلار رو بگیره، در گام اول باید یه جایگزینِ مناسب پیدا کنیم. پیشنهاد بنده اینه که بیایم یوان (واحد پول چین) رو جایگزین دلار و یورو کنیم. این کار از دو جهت قابل توجیه هستش! اول اینکه مگه ما کلا با کدوم کشور دیگه جز چین معامله داریم؟

به چهارتا کشورم اگه نفت می‌فروشیم، مهم اینه که اون پول نفت رو بدیم به چینی‌ها ازشون بنجل صنعتی و غیرصنعتی وارد کنیم دیگه! خب چه کاریه، نفتمون رو به یوان می‌فروشیم و پولش رو هم مستقیم کارت به کارت می‌کنیم برای دوستان چینیمون!

در ضمن این‌رو یادم نره که ما جز چین و روسیه رفیق فابریک دیگه‌ای نداریم و باید بتونیم هردوتاشون رو حفظ کنیم. حالا که پیشنهاد دادیم زبان روسی به‌عنوان زبان دوم کشورمون تدریس بشه، باید پول چینی رو هم به‌عنوان پول دوم کشور بپذیریم که عدالت رو در برخورد با هر دو رفیقمون رعایت کرده باشیم! خدایی اگه چین میومد زبان دومش رو روسی می‌کرد و ما رو زبان چهارم هم حساب نمی‌کرد، بهمون بر نمی‌خورد؟

2. طرح امنیت اقتصادی

به‌نظر من حالا که طرح امنیت اجتماعی یا همون گشت ارشاد خودمون این‌قدر خوب برای ساماندهی اوضاع فرهنگی و اجتماعی جواب داده، باید این فرمول رو برای وضعیت اقتصادی کشور هم پیاده کنیم. به این شکل که وَن‌های بانک مرکزی در اطراف میدان فروسی، پارک‌ها و همین‌طور نزدیکی صرافی‌ها مستقر بشن. بعد یک سری مامور آموزش دیده، دلال‌ها و خریدارهای ارز رو به راه درست اقتصادی ارشاد کنن. به این شکل:

مامور: خانومم! یه لحظه تشریف بیارید.

دخترجوان: بله؟

مامور: عزیزم! چرا دلارهات‌رو انداختی بیرون از کیفت؟

دخترجوان: عه، ببخشید اصلا حواسم نبود در کیفم باز شده.

مامور: خب حالا طوری نیست، بیا بریم یه تعهد بده که دیگه بازار ارز رو ملتهب نمی‌کنی.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدایش قشنگ بود سوای طنز از این پیشنهاد اولی باید کاملا استفاده کنه به این ترتیب هم مشکل ارزی حل میشه هم پول نفت وصول میشه نمی دونم اصلا چرابه فکر دولت مردان نرسیده تا حالا

    • بدون نام

      یه نفر که یک کلاس سواد داشته باشه این حرف و نمی. زنه یوهانم ارزشی نداره به جای پول هیچ جای دنیا عوض نمی کنند
      سر خودتون وکلاه نگذارید

    • کارمند

      چرا قبول نمیکنید مملکت ورشکسته شده تا خدای ناکرده آشوب و غارت شروع نشده باید روابط رابا کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت دنیا اصلاح کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج