۷۱۴۲۹۴
۱۱ نظر
۵۱۱۶
۱۱ نظر
۵۱۱۶
پ

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

دیدن بعضی از خانه‌ها می‌تواند شما را به جایی ورای زمان و مکانی که در آن قرار دارید پرتاب کند، جایی شبیه رویاها و آرزوها. انگار که این خانه همان چهاردیواری است که برای آرامش روحت، بودن در آن را از ته دل آرزو می‌کردی. در نگاه اول به ویلای این خانواده سه نفره خانه‌ای شبیه رویاها برایمان تداعی شد، ویلایی ساده در قلب مزرعه‌ای در شهریار که به‌سادگی می‌شد نبض زندگی را در آن احساس کرد.

مجله منزل - زهرا سرشکی: دیدن بعضی از خانه‌ها می‌تواند شما را به جایی ورای زمان و مکانی که در آن قرار دارید پرتاب کند، جایی شبیه رویاها و آرزوها. انگار که این خانه همان چهاردیواری است که برای آرامش روحت، بودن در آن را از ته دل آرزو می‌کردی. در نگاه اول به ویلای این خانواده سه نفره خانه‌ای شبیه رویاها برایمان تداعی شد، ویلایی ساده در قلب مزرعه‌ای در شهریار که به‌سادگی می‌شد نبض زندگی را در آن احساس کرد.

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

تور خانه گردی در یک نگاه

  • متراژ: کل باغ 7660 متر / زیربنا 110
    سال ساخت:
    95
    تعداد خواب :
    2 عدد
    تعداد سرویس:
    2 عدد
    رنگ غالب:
    کرم و آبی
    تحصیلات آقا:
    لیسانس عمران و فوق‌لیسانس mba
    تحصیلات خانم:
    مهندسی معماری
    مالکیت:
    شخصی
    طراح:
    خانم خانه
    هزینه کل دکوراسیون:
    30 ميليون تومان

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

جایی برای آرامش

از نمای بیرون می‌شد فهمید که فضای درونی خانه پر از زندگی است. ترکیب رنگ‌ها ملایم؛ اما چشم‌نواز بودند و در لحظه ورود، حس مثبتی را در مهمان ایجاد می‌کردند. این خانه تداعی واضحی از یک خانه مزرعه واقعی بود و حتی مدرن‌ترین اسباب منزل هم به حال و هوای خاص آن لطمه وارد نمی‌کرد. سحر می‌گوید:

«از همان ابتدا برای ساخت این خانه، همه تلاشمان را کردیم تا شبیه به فضای شهری نباشد. دوست داشتیم هرازگاهی، بودن در این فضا را تجربه کنیم تا خستگی‌های زندگی آپارتمانی را از تن به در ببریم. همه فضاها برایمان بدیع است و برای اینکه این آرامش را ایجاد کنیم نهایت دقت را در انتخاب دکوراسیون به کار بردیم. تلاشمان هم نتیجه داد و اینجا گوشه‌ای است که فارغ از همه آلودگی‌های شهری به آن پناه می‌آوریم و انرژی‌هایمان را نو می‌کنیم».

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

ملایم؛ اما خوش‌رنگ!

بهترین تعریف از تصویر اولیه خانه این جمله ساده بود: «همه‌چیز به هم می‌آمد». خانم تاجیک درباره انتخاب رنگ‌ها می‌گوید:

«رنگ غالب را کرم و آبی انتخاب کردیم. دلیلش، هم علاقه بود و هم اینکه دوست داشتیم فضایی به‌دوراز شلوغی داشته باشیم؛ اما من عاشق رنگ هستم؛ به همین خاطر سعی کردیم از اکسسوری‌های رنگی در گوشه و کنار خانه یا روی دیوارها استفاده کنیم؛ به‌عنوان‌مثال در گوشه‌ای از کوزه سفالی استفاده کردیم تا هم رنگی به آن هديه دهيم و هم حس زندگی غیرشهری را در آن جای دهیم. تابلوهای آبی‌رنگ و جعبه تی بگ ست آن را خودم رنگ کردم و در آن از رنگ طلایی استفاده نمودم تا تنوعی را در فضا ایجاد کند، البته رنگ‌های انتخابی‌ام بیشتر ملایم بودند؛ اما به نظرم همین موضوع باعث منحصربه‌فرد شدن دکوراسیون شد».

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

نقشه راه را بکش!

خانم خانه از پیش فکر همه‌چیز را کرده بود:

«دکور کردن اینجا زمان زیادی از ما نگرفت، چراکه از قبل همه‌چیز را در ذهنم چیده بودم. دقیقاً می‌دانستیم چه چیزی باید در کجا قرار بگیرد و حتی چه چیزی باید خریداری شود. نقشه راهمان مشخص بود و حالا فقط باید زمانی برای خرید و ساخت وسایل می‌گذاشتیم. این کار هم وقت‌گیر نبود. برای خرید مبلمان به کارگاهی در شهریار رفتیم و طرح و رنگ موردنظر را برای ساخت دادیم. راستش برای خرید وسایل سخت نگرفتیم. طرح ذهنی داشتن می‌تواند برای خرید بسیار راهنما و کمک‌کننده باشد.

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

پرده‌ها تور ترک است؛ اما یک تور ساده. نحوه نصب آن بود که کمی خاصش کرد. فضایی که حالا شومینه و تلویزیون روی آن قرار دارند بادبند بود و فرورفتگی داشت. از آن فرورفتگی‌ها استفاده نموديم و با قرار دادن تعدادی صفحه ‌MDF آن را به جای دکور تبدیل کردیم. بعد از قرار دادن شومینه برقی برای اینکه حس زندگی و رنگ چوب در خانه جاری شود فضای پایین آن را با قرار دادن چوب طراحي کردیم. همه‌چیز به همین سادگی؛ اما با ذوق و دقت در این خانه شکل گرفت و خودمان معتقدیم دلیل حال خوب آن هم همین است».

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

قلب خانه، ساده و تأثیرگذار

آشپزخانه درعین‌حال که زیاد بزرگ نیست فضای مفید زیادی دارد. علاوه بر آن ترکیب رنگ سفید کابینت‌ها با کانتر چوبی فضایی پر از آرامش را ایجاد کرده است. سحر آشپزخانه را بسیار دوست دارد و درباره آن می‌گوید:

«به نظر من فضای آشپزخانه، زیبایی خاصی را به دکوراسیون کلی بخشیده است. سادگی رنگ‌ها از نظرم شیک است. علاوه بر آن همه ظروف آن را از سفال انتخاب کردم، چراکه می‌خواستم حتی در جزئیات هم احساس خانه مزرعه وجود داشته باشد. به‌طورکلی فضای این قسمت اصلاً مرا خسته نمی‌کند».

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

لوکیشن‌های دوست‌داشتنی

سحر ادامه می‌دهد:

«انتخاب یک محیط خاص دشوار است. همه فضاها برای ما مهم است؛ اما به‌طورکلی چون سقف خانه بلند است برایم دوست‌داشتنی است. از دیدن فضای باز خ انه احساس خوبی می‌گیرم. لوسترها را هم به دلیل خاص و متنوع بودنش دوست دارم. از ابتدا دلم می‌خواست لوستری انتخاب کنم که به‌راحتی و در هرجایی پیدا نشود. فرشاد؛ اما قسمت شومینه و تلویزیون را دوست دارد. فکر می‌کنم دلیلش همان چوب‌هایی است که زیر شومینه کار شده است؛ به این دلیل آرامش و راحتی آنجا را دوست دارد».

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

ردی از طبیعت در خانه

کنار در ورودی، دو گلدان بزرگ و زیبا قرار گرفته است. در قسمت‌های دیگر خانه مانند بالای چراغ آشپزخانه و روی میز هم می‌توان جادوی رنگ‌ها را دید. سحر، علاقه به گل و رنگ را با شکل متفاوتی به خانه دعوت کرده است:
«گلدان‌های جلوی در را به این خاطر گذاشتم که دوست داشتم از همان ابتدای ورود ردی از طبیعت وجود داشته باشد. بعد هم به سبب ترس از یکنواختی رنگ‌ها جعبه‌های گل را به دکوراسیون اضافه کردم. استفاده از گل مصنوعی به دلیل علاقه‌ام به رنگی بودن آنها بود و البته در کنار آنها از شمع هم استفاده کردم، چراکه به انرژی‌بخش بودن این ترکیب معتقدم».

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه

برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

ویلای سحر و فرشاد در قلب مزرعه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عالی بود بسیار زیبا و دلنشین

    • بدون نام

      خيلي باصفاس مباركشون باشه به دل خوش. دارندگي و برازندگي. خيرشو ببينن. خدا همه رو صاحب خونه كنه ايشالا.

    • مینا

      اصلا هم شبیه باغ و طبیعت نبود.کاملا شهری بود

    • بدون نام

      خیلی خوشگله ... خیلی عالیه. ذوق کردم از این سادگی و زیبایی. مبارکتون باشه. ب دل خوش ....

    • بدون نام

      خیلی خوشکل بود،عالی،،خوشبخت بشن

    • ریحانه

      خیلی خوشگل بود مبارکشون باشه

    • حسن کچل

      منم از این خانه ها می خوام!

    • رادد

      فوق العاده با سلیقه

    • بدون نام

      بسيار زيبا وباسليقه

    • م

      همه متاسفانه کپی شده از طرح و ایده های خارجی هاست...یک ذره خلاقیت وجود نداره...چقدر مشابه و کپی این میز ناهارخوری تو آشپزخونه رو دیدم تو این قسمت از مجلتون...لطفا خلاق باشید نه کپی کار

      پاسخ ها

      • setayesh

        منظورت از خلاق چیه؟باید دقیقا چیکار کنن تا خلاق حساب بشن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج