۷۱۴۳۶۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

جمالی: دنیا بدعهدی آمریکا را دید

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور آمریکا با خروج از برجام، بدعهدی این کشور نسبت به تعهدات بین‌المللی را به دنیا نشان داد،‌ گفت:‌ البته رییس‌جمهور آمریکا باید بداند که مردم ایران با این سخنان تفرقه‌افکنانه و سخیف از میدان بیرون نمی‌روند و جا نمی‌زنند.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه رییس‌جمهور آمریکا با خروج از برجام، بدعهدی این کشور نسبت به تعهدات بین‌المللی را به دنیا نشان داد،‌ گفت:‌ البته رییس‌جمهور آمریکا باید بداند که مردم ایران با این سخنان تفرقه‌افکنانه و سخیف از میدان بیرون نمی‌روند و جا نمی‌زنند.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگویی در واکنش به تصمیم رییس‌جمهور آمریکا برای خروج از برجام، گفت: ترامپ با این اقدام خود کارهای قبلی‌اش درباره انجام ندادن تعهداتش به برجام را تکمیل کرد،‌ تاکنون تعهداتش را انجام نمی‌داد اکنون نیز به صورت عملی و اعلامی مطرح کرد که از برجام خارج شده است.

وی افزود:‌ در این شرایط ما به جامعه جهانی نشان دادیم اهل مذاکره، تعامل و گذشت از برخی منافع‌مان هستیم، به تعهدات پایبندیم،‌ خویشتنداری کردیم اما این آمریکا بود که توافقی که رییس‌جمهور قبلی‌اش آن را امضا کرده بود را نقض کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ترامپ با خروج از برجام نشان داد به هیچ قانونی پایبند نیست،‌ گفت: رییس‌جمهور آمریکا به دنیا نشان داد نه تنها به قواعد و قوانین بین‌المللی که به نزاکت و اخلاق نیز پایبند نبوده و هیچ اهمیتی برای او ندارد.

جمالی افزود: ‌رییس‌جمهور آمریکا نشان داد به شدت به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و حاکمیت جمهوری اسلامی است اما او بداند ما مردمی داریم که ۴۰ سال انواع تحریم‌ها و جنگی را که توسط ایادی آمریکا به ما تحمیل شد را گذراندیم، در مقابل تمامی توطئه‌های آمریکا و غربی‌ها نسبت به انقلاب ایستادیم و هیچ کدام از آنها تاثیری در اراده ملت ما نداشت. ترامپ بهتر است تاریخ را مطالعه کند و بداند که اینگونه صحبت کردن و تصمیمات هیچگونه تاثیری در پایبند ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌گذارد.

وی افزود: ما این توانایی را داریم دوباره به جایگاهی برسیم که ۱+۵ را مجبور کرد با ایران وارد مذاکره و تعامل شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صحبت‌های ترامپ درباره مذاکره با کره شمالی اشاره و اظهار کرد: آمریکا از مذاکره با کره شمالی سوء استفاده کرد،‌ این موضوع قیاسی مع‌الفارق بود، ‌ایران دارای مزیت‌های نسبی فراوان و ملتی بزرگ با توانمندی‌های زیادی است. کره شمالی تنها سلاح هسته‌ای دارد اما ایران مزیت و توانمندی‌هایی از بعد جغرافیایی، سیاسی و ایدئولوژی دارد. ایران اسلامی با ۸۰ میلیون جمعیت سرمایه بسیار ارزشمندی را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف مفت نزنید! وقتی آمریکایی که زمان اوباما خودش جلو افتاده بود و برجام را به نتیجه رساند، قسمتی از پول های ایران را بر گرداند و... ما در عوض نه تنها ارتباط اقتصادی با آنها برقرار نکردیم که آشغال های چینی را بیشتر وارد کردیم، شعار مرگ بر آمریکا را بیشتر تکرار کردیم و پرچم آمریکا را با آب وتاب بیشتری سوزاندیم! خود ترامپ هم به شعار مرگ بر آمریکا صحه گذاشته و اعلام کرده که این کارها برای برجام انجام شد و پولهایشان را بر گذراندیم ولی دارند به ما مرگ بر آمریکا می گویند!

    • بدون نام

      بعدازاینهمه جنایات و خشی گریهای گاو چراها وازبین بردن حقوق انسانها چه عجب که بعداز
      آزمودن درطول تولدتاالان این قوم وحشی کسی
      بگوید آمریکا بدعهداست. خواب زده نشوید

    • بدون نام

      باز هم که کارتون گیر افتاده از جیب مردم ایران مایه میذارین؟؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج