جاباما
۷۱۴۴۳۹
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

این بطری در عرض ۳ هفته به طبیعت بازمی‌گردد

با وجود تمامی مشکلات زیست محیطی مرتبط با محصولات پلاستیکی و زمان فوق‌العاده زیاد مورد نیاز برای تجزیه طبیعی این محصولات، اخیرا خبر ساخت بطری آب چوز (Choose) با قابلیت جذب شدن به طبیعت، در ۲۱ روز، اعلام شده است.

وبسایت دیجی‌کالامگ - کیا علیپور: با وجود تمامی مشکلات زیست محیطی مرتبط با محصولات پلاستیکی و زمان فوق‌العاده زیاد مورد نیاز برای تجزیه طبیعی این محصولات، اخیرا خبر ساخت بطری آب چوز (Choose) با قابلیت جذب شدن به طبیعت، در ۲۱ روز، اعلام شده است.

این بطری در عرض ۳ هفته به طبیعت بازمی‌گردد

دانشمندی بریتانیایی به نام جیمز لانگکرافت (James Longcroft) به تازگی ادعا کرده که نوعی بطری آب غیر پلاستیکی را ساخته که تنها برای یک‌بار مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مدت زمان کوتاه 3 هفته، جذب طبیعت می‌شود. از آنجایی که آلودگی پلاستیکی به یکی از مهم‌ترین مشکلات زیست محیطی عصر حاضر تبدیل شده، ساخت چنین محصولی می‌تواند کمک بزرگی به برطرف شدن معضلات فعلی مرتبط با پلاستیک‌ها کند.

بطری آب چوز می‌تواند وضعیت صنعت ساخت ظروف پلاستیکی را به کلی تغییر دهد!

نام این محصول، بطری آب چوز (Choose) بوده که قسمت بیرونی آن از کاغذ بازیافتی ساخته شده و ماده کامپوزیتی قسمت ضد آب داخلی هم توسط خود لانگکرافت ابداع شده است. تمامی اجزای بطری آب چوز ظرف مدت 21 روز در داخل آب و یا محل‌های دفن زباله تجزیه می‌شود و آبزیان مختلف بدون هیچ مشکلی می‌توانند از این محصول تغذیه کنند. در فولادی بطری هم در شرایط محیطی مناسب زنگ میزند و پس از یک سال اثری از آن در طبیعت باقی نمی‌ماند.

لانگکرافت ساکن اسکاتلند بوده و هم‌اکنون مشغول ثبت امتیاز ساخت این بطری غیر پلاستیکی شگفت‌انگیز است؛ از طرف دیگر برای تولید انبوه این محصول سرمایه اولیه مختصری در حدود 34 هزار دلار مورد نیاز است که این دانشمند جوان در حال حاضر قسمتی از آن را از طریق سرمایه‌گذاری‌های مردمی جمع‌آوری کرده است.

این بطری در عرض ۳ هفته به طبیعت بازمی‌گردد

جیمز لانگکرافت

به طور معمول جذب شدن پلاستیک در طبیعت صدها سال زمان می‌برد و گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که چیزی در حدود ۵۰ میلیون تن پلاستیک در اقیانوس‌های سراسر جهان وجود دارد؛ مدتی پیش هم کالبدشکافی جسد نهنگی که در ساحلی در اسپانیا به خشکی رسیده بود، از وجود ۲۹ کیلوگرم زباله انسانی در شکم حیوان که بخش بزرگی از آن پلاستیک بود،‌ خبر داد.

بنابراین می‌توان اطمینان داشت که نیاز شدیدی به تحقیقات علمی و اقدامات تاثیرگذار در زمینه برطرف کردن مشکل آلودگی پلاستیکی وجود دارد و به همین دلیل لانگکرافت امیدوار است که در آینده نزدیک با عرضه محصولش به قیمت ۱.۲ دلار برای هر بطری، کمک قابل‌توجهی به همه‌گیر شدن محصولات دوستدار طبیعت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا ط

      مشکل یکی ۲تا نیست ، مصرف کاغذ یعنی قطع کردن درختان ، خسته نباشید میگم بهش.

    • بدون نام

      آفررررررییییین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج