۷۱۴۴۷۵
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

امپراتوری فردوسی پور در جام جهانی ۲۰۱۸

امپراتوری عادل فردوسی پور ؛ این را می توان از همین حالا برای اتفاقات تلویزیون در طول جام جهانی تیتر کرد.

روزنامه سازندگی: امپراتوری عادل فردوسی‌پور ؛ این را می توان از همین حالا برای اتفاقات تلویزیون در طول جام جهانی تیتر کرد. مسابقاتی که حدود یک ماه دیگر آغاز می شود و این بار بر خلاف ۴ سال قبل ، عادل تقریبا هیچ رقیب مشخصی ندارد. او ۲۰۱۸ را برای شبکه ۳ می سازد. ویژه برنامه اش هر شب قبل ساعاتی قبل از بازی دوم آغاز می شود و تا تقریبا تا نیمه های بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت. تقریبا تا حوالی سحر که ویژه برنامه های سحرگاه تلویزیون آغاز می شوند. درست مثل برنامه ۹۰ که علی پروین درباره زمان پخشش می گفت :«۹۰ چیه بابا، برنامه شاطراست! اونا فقط می تونن ببیننش!»

چطور گولیت و روماریو در سیمای ایران دیده نشدند؟

۴ سال قبل برای جام جهانی و ویژه برنامه هایش شور حال عجیبی در تلویزیون وجود داشت. شبکه ۲ با داشتن اسپانسر تیم ملی یعنی فناپ ، برنامه پر زرق و برق جام از نگاه ۲ را ساخت. برنامه ای که از این اسپانسر و حسین هدایتی پول هایی هنگفت گرفت و در طول حدود یک ماه هرچه ستاره را فکر کنید از استودیوی تهران و سائوپائولو روی آنتن آورد.

از رود گولیت و کارمبئو گرفته تا ماتیوس و ریوالدو و روماریو. با این وجود این برنامه ، برنامه تاپ جام جهانی ۴ سال قبل نشد. عادل فردوسی پور بود که همان زمان توانست با امکانات محدودش ، بی اسپانسر مستقل و تنها به یاری تیم برنامه ساز خودش و رفقای خبرنگار رسانه ها که دلی برایش ویدئوهای اختصاصی از مشاهدات شان می فرستادند ، با اختلافی فاحش این رقیب عیر تخصصی را به حاشیه براند.

همان گروه از چند ماه قبل دوباره تلاش کردند تا بتوانند برای جام جهانی بسازند اما این بار ، اصغر پورمحمدی که مدیر وقت شبکه سه بود از ۸ ماه مانده به جام جهانی کار را یکسره کرد و قرارداد تولید ۲۰۱۸ را با فردوسی پور بست.

امپراتوری عادل!

این بار تفاوت این بود که فردوسی پور بعد از آن تجربه ۴ سال قبل و تفاوتی که داشتن اسپانسر با نداشتنش می توانست برایش ایجاد کند ، خیلی زود اسپانسر اختصاصی اش را هم در کنار خود دید. همان طور که حالا در برنامه ۹۰ هم او دیگر اصلا مشکل مالی برای تجهیزات و دعوت از مهمان ها ندارد و این اتفاق سبب شده او برنامه های موفقی مثل ویژه برنامه قرعه کشی جام جهانی از روسیه را بسازد. برنامه ای با استودیوی اختصاصی در مسکو و گروه اعزامی ۳ نفره به سرپرستی محمد حسین میثاقی و حضور لوئیس فیگو در استودیوی برنامه تهران و حضور مهدی مهدوی کیا و علی دایی در مسکو.

جام جهانی در تلویزیون چه شکلی خواهد بود؟

تقریبا تمام بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ روی آنتن می رود. البته هنوز تقسیم بندی پخش بازی ها مشخص نیست اما به طور مشخص غیر از بازی های ایران که قطعا از شبکه ۳ پخش می شود ، در بازی های همزمان ، یک بازی از شبکه ۳ و یک بازی از شبکه ورزش روی آنتن می رود. بازی های اول احتمالا در شبکه ورزش خواهند بود و بازی های ساعت ۱۰ تا یازده شب اولویت پخش از شبکه ۳ را دارند که تقریبا همزمان با پخش برنامه ۲۰۱۸ عادل فردوسی پور هستند. تداخل هفته اول جام جهانی با ماه رمضان سبب شده است تا شورای ورزش سیما تصمیم بگیرد فقط همین دو شبکه درگیر بازی ها باشند. هر دو شبکه ویژه برنامه مستقل داشته باشند. در شبکه ۳ که مشخص است عادل فردوسی پور روی آنتن می رود و کارشناسان و مهمانان ویژه خودش را خواهد داشت.

شبکه ورزش هم فصل داغ فوتبالی را خواهد داشت . اگرچه هنوز مجریان این برنامه و تهیه کنندگانش مشخص نشده اند اما احتمالا اجرای اصلی برنامه بر عهده رسول مجیدی باشد و یک کارشناس ثابت داشته باشد و در کنارش هم حتما مجریان مکملی چون مهدی توتونچی یا مجتبی پوربخش حاضر خواهند بود. درباره تهیه کننده برنامه هم به احتمال فراوان ، محسن وحدانی و مجتبی پوربخش کار تهیه کنندگی این ویژه برنامه را بر عهده داشته باشند.

دیگر شبکه ها مثل شبکه دو و شبکه اول سیما هم خیلی علاقه به ورود به جام جهانی داشتند که البته این پروژه ها منتفی شده اما در این ایام قطعا جنگ های روزانه ای چون فرمول یک یا برنامه های صبحگاهی شبکه دو و ۵ هم به جام جهانی ورود خواهد داشت اما همه فقط سعی می کنند حال و هوایی فوتبالی تر داشته باشند و اجازه ساخت برنامه تخصصی فوتبالی را ندارند.

تفاوت برنامه های 2018 و فصل داغ فوتبالی؟

بدون تردید برنامه فردوسی پور اصلی ترین برنامه ورزشی سیماست. حتی با روی کار آمدن فروغی در شبکه ۳ هم ، همه می گویند اتفاقی برای این برنامه نمی افتد. مدیر جدید شاید فعلا در این فصل ، در ترویج فرهنگ های ارزشی ، تاکید کند تا تواشیح در برنامه های ورزشی پخش کنند ، مثل کاری که در شب میلاد امام زمان (عج) برای پخش بازی های لیگ قهرمانان اروپا انجام داد. اما خیلی در روند برنامه ها بعید است تغییراتی ایجاد کند.

فردوسی پور ولی برای برنامه اش با تجربه دو کار ۲۰۱۴ و ویژه برنامه قرعه کشی ، احتمالا سعی می کند بیشتر فضای جام جهانی را همان طور که هست به استودیوی تهرانش بیاورد. خودش که حاضر به حرف زدن نیست و تنها می گوید:«انشالله دو روز قبل از جام جهانی روی آنتن می رویم و سعی می کنیم متنوع باشیم و مردم را راضی نگه داریم.» ولی او قطعا استودیوی مسکو خواهد داشت. درباره مهمانان سرشناس هم اصلا بعید نیست که این اتفاق بیفتد. آنها هم ارتباطاتش را دارند هم خیلی دیگر برای برنامه مشکل اقتصادی ندارند. اتفاقی که هیجان تماشای یک برنامه استاندارد را بالا می برد و سبب می شود دوباره تلویزیون در پیک جام جهانی گوی سبقت را از نظر بیننده ، از رقبای آن سوی آبی اش ببرد. چیزی که بردی بزرگ برای مدیریت تلویزیون می شود.

ولی فعلا سعی کردند درباره مهمانان خارجی حرفی نزنند .شاید از جنجال های حضور فیگو در تهران و ماجرای دستمزدش می ترسند. ولی آنها کلی کلیپ ویدئوی ساخته شده هیجان انگیز خواهند داشت و گزارش های تولیدی از تمرینات و حال و هوای روسیه در جام جهانی.

در شبکه ورزش داشتن مهمان خارجی احتمالا دشوار است اما آنها هم گروه پرتابل در روسیه خواهند داشت. امسال رسانه ملی گزارشگر به بازی ها نمی فرستد و باکسش را نخریده اما برای این برنامه هم شبکه ورزشی ها سعی می کنند از فضای فن زون های داخلی در سطح شهر ، هیجان فوتبال را به شبکه شان بیاورند و ساعت برنامه شان را هم به میانه روز آورده اند تا مخاطب شان را از مخاطب ۲۰۱۸ سوا کنند. اگرچه اقلا در ده روز اول در این شرایط رقیب سرسخت تری چون ماه عسل دارند.

با کنار هم قرار دادن این گمانه زنی ها می توان گفت در جام جهانی ، فارسی زبان هایی که روی آنتن می روند فقط یک امپراتور دارند ، عادل فردوسی پور!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عادل ناعادل دیگه این اعتبارومحبوبیت ونداره چون فقط به فکراسمسهای برنامش ونه به فکروطن وهم وطنان لیاقت ایران وایرانی بزرگ نداروبخترتبعیدش کنن افغانستان وحشب عقب مونده وضعیف وولیاقتش همونجاس واونجاشایدبراش اسمس بفرستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وطن فروش بهتر نه بختر

    • بدون نام

      دروودبرعادل ايران

    • حسین حمیدی

      فقط بازی افتتاحیه با ماه رمضان تداخل داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج