۷۱۴۴۸۱
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

واکنش‌ها به خروج آمریکا از برجام ادامه دارد

واکنش ها به خروج آمریکا از برجام همچنان ادامه دارد.

خبرآنلاین: واکنش ها به خروج آمریکا از برجام همچنان ادامه دارد.

در پی اقدام ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام رهبران منطقه ای و اروپایی به این تصمیم واکنش های منفی نشان داده اند. در این میان تنها عربستان، امارات و بحرین با همتای صهیونیستی خود هم نوا شده اند و به شدت از تصمیم ترامپ استقبال کرده اند.

امارات

به گزارش البیان، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای با حمایت از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد:« از جامعه بین المللی و کشورهای شریک در برجام می خواهیم تا به منظور ریشه کن کردن سلاح هسته ای و سایر سلاح های کشتار دسته جمعی و برای حفظ ثبات و امنیت بین المللی موضع رئیس جمهور آمریکا را بپذیرند.»

انور قرقاش

همچنین انور قرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجه با تکرار یاوه گویی های خود علیه ایران در توئیت خود نوشت: اقدامات منطقه ای خصمانه ایران در سایه یک معامله مشکل دار صورت می گیرد و ظاهر اقدامات تهران با سیاستهای خصمانه آن در تضاد است.

وی درادامه گفت اقدام ترامپ در خروج از توافق هسته ای اقدامی درست است. ایران طرح اقدام مشترک را جوری تفسیر کرده که گویی با نفوذ منطقه ای این کشور موافق است و بنابراین اقدامات خصمانه اش را شدت بخشید و نتیجه آن این شد که برنامه مشوکهای بالستیکش را می تواند صادر کند. طرح اقدام مشترک باعث یک ایجاد مسابقه هسته ای در منطقه با اعتماد بسیار کم به قصد و نیت ایران در این خصوص شد زمان آن فرا رسیده که در خصوص ایجاد یک طرح منطقه ای موثر جدید بازنگری شود.

عربستان و بحرین نیز از پیش از این از تصمیم ترامپ برای خروج از برجام استقبال کردند.

وزیر خارجه بحرین از خروج رئیس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای و ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران استقبال کرد.

به گزارش المصری الیوم، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در صفحه توییتر خود مدعی شد: ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای و ازسرگیری تحریم‌ها علیه ایران موضع بزرگی برای امنیت و ثبات جهان اتخاذ کرد و بحرین حمایت و از آن استقبال می‌کند.

وی افزود: ایران می‌گوید که آمریکا معاهدات را نقض می‌کند، ما معاهدات متعددی با آمریکا داریم که چند دهه عمر دارند و آمریکا هیچ‌کدام از آنها را نقض نکرد بلکه نقض معاهدات و دروغ و توطئه را از نظام غیرقابل اعتماد ایران دیدیم.

خالد بن احمد مدعی شد: توافق هسته‌ای ایران ضعیف به دنیا آمد و فلج زندگی کرد. این توافق ناقص بود و دست ایران را برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه باز کرد و الحمدلله امروز ساقط شد.

سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که جمهوری عربی سوریه خروج رییس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای ایران را به شدت محکوم می‌کند و این امر بار دیگر ثابت کرد که آمریکا به توافقات و معاهدات بین‌المللی پایبند نیست.

این منبع افزود: واکنش‌ها و محکومیت‌های بین‌المللی نسبت به تصمیم ترامپ نشان دهنده منزوی شدن آمریکا و خطای سیاسی آن‌هاست که این امر باعث افزایش تنش‌ها در جهان می‌شود.

وی در پایان گفت: ریاست، دولت و ملت سوریه بار دیگر حمایت کامل خود از جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کند و ما اطمینان کامل داریم که ایران از نتایج این موضع خصمانه آمریکا که بر امنیت و ثبات منطقه و جهان تاثیر خواهد گذاشت،‌ عبور می‌کند.

اردوغان

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به خروج آمریکا از برجام هشدار داد: تصمیم یک‌جانبه واشنگتن برای کنار گذاشتن توافق هسته‌ای به ایجاد مناقشات جدید و بی‌ثباتی منجر خواهد شد.

به گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای واکنش نشان داد.

اردوغان هشدار داد: تصمیم آمریکا برای خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران موجب ایجاد بی‌ثباتی و مناقشات جدید خواهد شد.

همچنین ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود گفت: این توافق چندجانبه با کشورهای دیگر ادامه خواهد یافت و ترکیه کماکان به مخالفت با تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهد داد.

خاویر سولانا

خاویر سولانا در توئیتی با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران، تصریح کرد: این تصمیم در حالی اتخاذ شده که این توافق تا این لحظه بر اساس گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سوی ایران نقض نشده است. ترامپ نتوانست موفقیت دیپلماتیکی که اوباما به دست آورده بود را حفظ کند.

ایرلند

ايرلند روز سه شنبه از تصميم آمريکا به خروج از توافق هسته اي ايران به شدت ابراز دلسردي کرد و از دولت دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا خواست در اين تصميم تجديدنظر کند.

سايمون کاوني Simon Coveney معاون نخست وزير و وزير امور خارجه و تجارت ايرلند گفت :« من از اعلام آمريکا مبني بر اينکه اين کشور از توافق هسته اي ايران (برجام) خارج مي شود، به شدت دلسرد شده ام».

وي افزود :« ايرلند و شرکاي اروپايي‌اش و طيف بسيار گسترده اي از افکار عمومي بين المللي به صراحت اعلام کرده اند که معتقدند برجام يک دستاورد قابل توجه ديپلماتيک بود و همه طرف هاي مربوطه بايد آن را به طور کامل اجرا کنند ».

کاوني در بيانيه اي در پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه ايرلند اعلام کرد :« من اميدوارم آمريکا در اين تصميم تجديدنظر کند ».

کاوني خاطر نشان کرد :« من اميدوارم که ديگر طرف هاي اين توافق، از جمله ايران و اتحاديه اروپا و ديگران، به اجراي اين توافق ادامه دهند. خاورميانه (غرب آسيا) و جهان با اين توافق که اجرا شود، امن تر و باثبات تر هستند ».

بلژيک

شارل ميشل نخست وزير بلژيک شامگاه سه شنبه تصميم دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا را درمورد خروج از توافق هسته اي ايران محکوم کرد.

ميشل در توييتي نوشت :« نبود توافق هسته اي ايران به معني بي ثباتي بيشتر يا جنگ در خاورميانه (غرب آسيا) است. من از خروج دونالد ترامپ از برجام به شدت ابراز تاسف مي کنم ».

وي افزود اتحاديه اروپا و شرکاي بين المللي آن بايد همچنان متعهد باشند و ايران بايد به عمل کردن به تعهدات خود ادامه دهد.

ديديه ريندرز معاون نخست وزير و وزير امور خارجه بلژيک نيز اين تصميم آمريکا را محکوم کرد.

ريندرز گفت :« ما از تصميم آمريکا به خروج از توافق هسته اي ايران متاسفيم. ما با شرکايمان در اتحاديه اروپا مشورت و رايزني خواهيم کرد ».

اليو دي روپو رئيس حزب سوسياليست بلژيک و نخست وزير سابق اين کشور از تصميم ناگهاني ترامپ به خروج از توافق هسته اي ايران ابراز تاسف کرد.

نخست وزير سابق بلژيک گفت :« من اين تصميم يکجانبه ترامپ را، که غير مسئولانه است و ممکن است ما را به دوره اي از بي ثباتي جهاني سوق دهد، به شدت محکوم مي کنم و از اروپايي ها مي خواهم بدون تاخير با ايران به منظور اجتناب از تشديد اوضاع تماس برقرار کنند ».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به نظر من ما باید با امارات هم روابط اقتصادیمون را قطع کنیم

      پاسخ ها

      • آ کیا

        بنظر من در صورت وقوع جنگ ایران باید بترتیب کشورهای عربستان امارات( مخصوصا دبی ) بحرین قطر و کویت رو با هزاران موشک بمباران کنه.و اونارو هم با خودمون پایین بکشیم. چون تا حالا هرچی توطئه علیه ایران بوده از گور همین کشورهای فسقلی بلند شده

    • بدون نام

      این شیخک های حاشیه خلیج فارس اصلا عددی هستند که این همه خط براشون حروم کردید ؟ در مورد واکنش کشورهای قابل عرض بنویسید

    • فریدون دادخواه

      امریکا بی تعهد ترین کشوردنیاست

    • بدون نام

      همه چی به امریکا ربط داره اون کشورهایی که محکوم میکنن نمیتونن فشار امریکا رو تحمل کنن و تسلیم میشن

    • بدون نام

      ببینید کسانی به ما انگ سلاح اتمی میزنند که خودشان عملا دارند. شما برای چی دارید . خودتان رفتارتان غیر قابل قبول هست . مگر شما قبلاً خطا نکردید و استفاده کردید .
      شما چرا برای اعمال زشت خود عضر خواهی نمی کنید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج