جاباما
۷۱۴۶۷۶
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

ذوب آهن بازی حساس مرحله رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در حالی با یک گل برد که رشید مظاهری دروازه بان این تیم، ستاره تیمش و بهترین بازیکن میدان بود.

ورزش سه: بازی ذوب آهن و استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا همه عوامل جذابیت را در خود داشت و بی شک یکی از جذاب ترین بخش های این مسابقه رقابت رشید مظاهری و سیدمهدی رحمتی دروازه بان های دو تیم بود. درواقع به نوعی این بازی جدال دستکش های چسبناک بود که در نهایت به سود رشید مظاهری تمام شد؛ هرچند رحمتی نمایشی فوق العاده داشت و اگر گل پنالتی دقیقه ۹۰ نبود، برنده این جدال می شد.

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

دروازه بان خوب

«دروازه بان خوب از نان شب واجب تر است» این یکی از بهترین ضرب المثل های فوتبالی است. شب گذشته و در بازی ذوب آهن و استقلال این موضوع به خوبی لمس شد چرا که اگر دو تیم دروازه بان های سطح بالا و خوبی نداشتند شاید نتیجه دیگری رقم می خورد. در زمان لحظه پنالتی در دقیقه 92 بازی حس جالبی وجود داشت. رحمتی درون دروازه جورجی ولسیانی پشت توپ...معمولا در این مواقع 5 درصد برای گل نشدن توپ ارزش می گذارند اما حضور رحمتی این درصد را به طرز عجیبی افزایش داده بود و قطعا این موضوع روی حریف و بازیکنان خودی هم تاثیرگذار بود. قلعه نویی اما بهترین انتخاب را کرد و توپ را به بازیکن خارجی اش داد و پنالتی گل شد. با این وجود نقش رشید مظاهری و مهدی رحمتی در محکم بودن قفل دروازه ها در شب گذشته کاملا مشهود بود هرچند برنده این جدال سنگین میان دستکش های چسبناک، رشید مظاهری بود. دروازه بانی که در 28 سالگی و با درخشش در ذوب آهن به تیم ملی رسیده و حالا رویای حضور در جام جهانی را در سر می پروراند. او در بازی حساس مرحله یک هشتم نهایی دروازه بانی با تجربه و مسلط بود و دروازه تیمش را در این بازی مهم بسته نگه داشت. اتفاقی که می تواند ذوب را به مرحله یک چهارم نهایی برساند. مظاهری دیشب ثابت کرد که مرد شماره یک فولاد شهر است و عبور از او و رسیدن به دروازه کاری دشوار به حساب می آید.

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

نگهبانان قفس توری

سیدمهدی رحمتی دروازه بان ۳۵ ساله و کاپیتان استقلال فصل متفاوتی را سپری کرد. او درابتدای فصل با مدیران و سرمربی وقت باشگاه دچار چالش شد و جایگاه اصلی اش درون دروازه را به سیدحسین حسینی داد. اما با آمدن شفر رحمتی آرام آرام به ترکیب تیم برگشت به طوری که دروازه بان استقلال دربازی های مهمی چون دربی و یا بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود.

در آن سو اما رشید مظاهری ۲۸ ساله فصل خوبی را سپری کرد. او در حضور امیرقلعه نویی دروازه بان اصلی تیمش در این فصل از رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود و با عملکرد خوبش به احتمال زیاد یکی از سه دروازه بان ایران در جام جهانی خواهد بود.

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

جدال مرحله یک هشتم

در بازی شب گذشته ذوب آهن برابر استقلال رشید مظاهری و رحمتی همانطور که گفته شد عملکردی فوق العاده برای تیم هایشان داشتند. مظاهری در این بازی سه سیو داشت و سه شوت مستقیم به دروازه اش را گرفت. اودر جمع کردن یک سانتر خطرناک از کناره ها نیز موفق بود و در نهایت 100 درصد سیو موفق داشت.

نیمه اول این بازی را می توان نیمه مظاهری نامید چرا که او بارها دروازه ذوب آهن را نجات داد. اولین سیو مظاهری در دقیقه 4 رقم خورد و او ضربه وریا غفوری را از چند قدمی گرفت. در دقیقه 15 سانتر جپاروف در شش قدم به فرشید اسماعیلی رسید و ضربه سر سنگین این بازیکن را رشید مظاهری با یک شیرجه عالی دفع کرد. البته مظاهری روی توپ برگشتی و دفع توپ کمی دستپاچه عمل کرد و توپی که مشت کرد را شجاعیان به سمت دروازه شلیک کرد و توپ با برخورد به تیر دروازه بیرون رفت. سومین سیو رشید مظاهری در دقیقه 43 بازی اتفاق افتاد. بازهم جپاروف در دقیقه 43 روی دروازه استقلال توپ تند و تیزی را به هجده قدم فرستاد و توپ قطع شده توسط مهاجم استقلال را مظاهری با یک عکس العمل سریع و دیدنی به کرنر فرستاد.

اما نیمه دوم بازی را باید نیمه مهدی رحمتی دانست. رحمتی در بازی شب گذشته 4 سیو از 5 شوت مستقیمی که به سمت دروازه اش شلیک شد داشت. او 80 درصد سیوهایش درست بود هرچند از روی نقطه پنالتی دروازه اش باز شد. اولین سیو عالی رحمتی در دقیقه 35 اتفاق افتاد که او شوت محکم قاسم حدادی فر از پشت هجده قدم را به کرنر فرستاد. در دقیقه 53 اما اوج حرکت رحمتی بود. اشتباه آرمین سهرابیان باعث شد بوحمدان تنها روی شش قدم به یک ضربه سر محکم را به سمت دروازه حریف بزند اما رحمتی توپ را که به زمین خورده در گوشه دروازه دفع کرد. رحمتی یک بار دیگر و در دقیقه 89 بازی ضربه ایستگاهی مرگبار استنلی کی روش را با یک شیرجه استثنایی به کرنر فرستاد.

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

آمار کلی

البته همانطور که گفته شد رحمتی به خاطر مشکلاتی که در ابتدای فصل و در زمان حضور علیرضا منصوریان داشت بازی های کمتری را نسبت به مظاهری انجام داده اما از نظر آماری او هنوز هم یک دروازه بان فوق العاده است. رحمتی در لیگ برتر امسال ۱۰ بازی برای استقلال انجام داده ، ۵ گل خورده و ۶ کلین شیت داشته است. آمار او هر دو بازی یک گل خورده است ضمن این که رحمتی یک پنالتی را هم امسال گرفته است.

رشید مظاهری اما یکی از دو دروازه بانی است که امسال در تمام سی بازی فصل برای ذوب در لیگ برتر به میدان رفته است. او در حالی در لیگ قهرمانان یکی از بهترین دروازه بانان از نظر تعداد سیو بوده ، در ۳۰ بازی ۳۰ گل خورد و یازده کلین شیت کرده است. رشید هم مثل رحمتی یک دروازه بان پنالتی گیر است و با ۴ پنالتی که گرفت بهترین پنالتی گیر این فصل بوده است.

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

اینجا فولادشهر؛ من رشید هستم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داور اشتباه کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج