۷۱۴۷۱۹
۱۱ نظر
۵۲۶۰
۱۱ نظر
۵۲۶۰
پ

آرات حسینی؛ نابغه ورزشی ٤ ساله ایرانی (۱)

روزنامه «دیلی‌میل» او را در گزارشی این‌چنین معرفی کرده است: «آرات حسینی، این پسربچه دوساله قادر به انجام حرکات پیچیده ژیمناستیک است. کارهای او باعث ایجاد طوفانی در شبکه‌های اجتماعی شده که هیچ‌کس قادر به ایجاد چنین طوفانی نخواهد بود.» از انتشار گزارش روزنامه دیلی‌میل دو‌سال گذشته است و آرات حالا ٤ساله است.

روزنامه شهروند - آیدا پیغامی: آرات حالا ٤ساله است. او که در ٩ماهگی ورزش را با پشتک‌زدن و ژیمناستیک آغاز کرد، حالا رویای بهترین فوتبالیست‌شدن جهان را در سر دارد. نخستین‌بار پدرش بود که متوجه شد دستان آرات قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. مردی که از ٣ماهگی تا حالا و تا آینده و در تمام ویدیوهایی که از آرات منتشر می‌شود، همراه اوست. وقتی متوجه شد آرات با بقیه بچه‌های هم‌سن‌وسالش فرق دارد، کارش را رها کرد. سرمایه‌اش را فروخت و هزینه آرات کرد. حالا ما به سراغ پدر آرات رفتیم تا بدانیم چگونه توانست پسر ٤ساله‌اش را به قهرمانی کوچک تبدیل کند.

آرات حسینی؛ نابغه ورزشی ٤ ساله ایرانی (۱)

اول این‌که بگویید چند سالتان است و در کجا زندگی می‌کنید؟

من ٤٣‌سال دارم و همراه با خانواده‌ام در یکی از روستاهای استان مازندران زندگی می‌کنیم.

تحصیلات‌تان چیست؟

سیکل دارم.

شغل‌تان چیست؟

من در میوه و تره‌بار کار می‌کردم. گاهی مسافرکشی و گاهی هم در نمایشگاه ماشین کار می‌کردم.

آرات چند سالش است؟

آرات متولد ١٨ مهر ١٣٩٢ است.

از چه زمانی ورزش‌کردن را شروع کرد؟

از ٣ماهگی.

رشته تخصصی ورزشی آرات چیست؟

درحال ‌حاضر به صورت تخصصی فوتبال کار می‌کند، اما آرات پیش از این چندین رشته ورزشی ازجمله ژیمناستیک را انجام می‌داد.

از کجا متوجه شدید آرات چنین توانایی دارد؟

ما از ٣ماهگی به‌طور اتفاقی متوجه شدیم که آرات توانایی خاصی دارد؛ ما متوجه شدیم که آرات دستان بسیار قوی‌ای دارد تا حدی که خیلی راحت می‌توانست با دستانش از هر جایی که می‌خواهد آویزان شود و خودش را نگه دارد. یادم می‌آید که ٧ماهه بود و یک روز که در خانه از میله بارفیکس آویزان بود، پشتک زد. همین حرکت آرات نخستین جرقه را در ذهن من روشن کرد و مطمئن شدم او استعداد نهفته‌ای دارد و می‌تواند حرکات آکروباتیک سخت را به راحتی انجام دهد. چند ماه از این موضوع گذشت و آرات در ١٣ماهگی توانست چندین‌بار این حرکت را به راحتی پشت‌سر هم تکرار کند. همین حرکات باعث شد که متوجه شوم آرات توانایی عجیبی دارد.

خودتان هم در رشته ورزشی مشغول هستید؟

من ورزش را به ‌صورت حرفه‌ای انجام ندادم. قبلا باشگاه بدنسازی و فوتبال و بوکس می‌رفتم اما ورزشکار حرفه‌ای نیستم. الان هم تجربه‌هایی که در گذشته داشتم را روی آرات پیاده می‌کنم. البته در مورد رشته‌های ورزشی هم مطالعه خوبی دارم. درست است که درس زیادی نخواندم اما مطالعه‌ام در این زمینه خوب است.

شما از یک زمانی به بعد کارتان را رها کردید و بعد از آن دیگر کار نکردید. در آن زمان از چه طریقی امرارمعاش می‌کردید؟

آرات ٦ماهه بود که وقتی توانایی‌هایش را دیدم به خودم گفتم من باید هرچه دارم و ندارم را بفروشم. من ١٨‌سال کار کردم. در این مدت ١٨‌سال هرچه کار کردم و جمع کردم را فروختم و تمام این پس‌انداز را هزینه آرات کردم.

چرا این تصمیم را گرفتید؟

وقتی دیدم آرات استعداد عجیبی در انجام‌دادن حرکات آکروباتیک دارد، تصمیم گرفتم وقتم را کاملا در اختیارش بگذارم؛ طوری بود که کارم را رها کردم و خودم مشغول آموزش‌دادن به او شدم.

پس شما به توانایی‌های آرات مطمئن بودید، چون اگر آرات به ورزش علاقه نداشت، آن‌وقت شاید بیرون‌آمدن شما از کار به ضرر خانواده‌تان می‌شد؟

هیچ‌وقت نمی‌توان روی بچه‌ها حساب دقیقی باز کرد. بچه امکان دارد زمانی به یک چیزی علاقه نشان دهد و زمانی دیگر از آن چیز متنفر و خسته شود. من ریسک نکردم و برای بچه خودم سرمایه‌گذاری کردم. اگر روزی هم آرات علاقه‌ای به ادامه ورزش‌کردن نشان نمی‌داد، من می‌توانستم کارم را از نو شروع کنم و سرمایه جمع کنم. من تمام سرمایه‌ام را برای آرات گذاشتم و حالا مطمئنم که آرات آینده بسیار خوبی خواهد داشت. من اگر در طول یک‌سال با آرات نقاشی هم کار می‌کردم، قطعا نقاش بسیار خوبی می‌شد، چون من یک‌سال از وقتم را برای یادگرفتن او گذاشته بودم.

تابه‌حال شده آرات از ورزش‌کردن خسته شود؟

بله.

چرا این اتفاق می‌افتد؟

نه‌تنها آرات بلکه تمام بچه‌ها همین‌طور هستند. حتی خیلی از ورزشکارهای حرفه‌‌ای هم گاهی اوقات از ورزش‌کردن خسته می‌شوند، بچه‌ها که جای خود دارند. گاه‌گداری این اتفاقات برای آرات هم می‌افتد.

در ویدیوهایی که از آرات در اینستاگرام منتشر شده، شما همیشه به‌عنوان مربی حضور دارید. آیا آرات مربی هم دارد؟

درحال حاضر آرات یک مربی برای فوتبال دارد. ما با مربی‌های مختلف کار کردیم. حتی با مربی‌های خیلی اسم و رسم‌دار هم کار کردیم و متوجه شدیم که آن مربی چون اسم و رسم دارد، دلیل نمی‌شود بتواند روی بچه ٤ساله کار کند و به او هم آموزش دهد. گاهی مربی‌های عادی بهتر هستند. درحال حاضر آرات با یک مربی کار می‌کند و از این به بعد من باید برای تمام کارهای آرات مربی بگیرم. چون فوتبال را به صورت تخصصی دنبال می‌کند، از این به بعد همه چیز باید برای آرات حرفه‌ای باشد.

آرات حسینی؛ نابغه ورزشی ٤ ساله ایرانی (۱)

هیچ مربی‌ای تا‌به‌حال برای آموزش به آرات اعلام آمادگی کرده است؟

بله. آرات با پتانسیلی که دارد، قطعا مربی‌های زیادی برای کارکردن با او اعلام آمادگی کرده‌اند. البته ما مربی‌های زیادی نگرفتیم.

مربی‌ها از شما هزینه‌ای می‌گیرند؟

برای من هزینه مهم نیست. بیشترین دغدغه من مربی است. پیش آمده که مربی اعلام آمادگی کرده که حاضر است بدون پول به آرات آموزش دهد اما من همیشه قیمت کلاس‌های آن مربی را پرسیدم و بیشتر از آنچه که از دیگران می‌گیرند را به آنها پرداخت می‌کنم. آنها اعلام می‌کنند که پولی نمی‌خواهند اما من این کار را می‌کنم.

در ویدیوهایی که از آرات منتشر می‌کنید وسایل ابتدایی برای آموزش دیده می‌شود چه چیزی باعث شده شما از این وسایل ابتدایی استفاده کنید؟ محدودیتی برای شما وجود داشت یا به این دلیل بود که به دیگران و آرات یاد دهید که می‌توان بدون وسایل ابتدایی هم ورزش کرد؟

بله، همین‌طور است. من فهمیدم که می‌توان از وسایل ساده‌ای که دور و برمان است، بهترین استفاده را کرد. برای ما مهم نبود که حتما باید سکویی برای پرش وجود داشته باشد. ما برای این‌که آرات حرکت پرش را انجام دهد، از مبل استفاده می‌کردیم. فقط تنها مشکل این بود که با تکان دادن مبل‌ها چهره خانه تغییر می‌کرد و شلوغ می‌شد. من آرات را با تمام وسایلی که در خانه داشتم به این‌جا رساندم. هیچ‌وقت تا به حال به آرات مکمل ندادم و همیشه از مواد طبیعی به‌عنوان مکمل استفاده کردم. همین کارها بعدا باعث شد مردم بیشتر او را دوست داشته باشند، زیرا فهمیده بودند که می‌توان با وسایل بسیار ساده یک قهرمان ساخت.

فکر نمی‌کنید یک وقت این وسایل به آرات آسیبی برساند؟

در کنار استفاده از وسایل ابتدایی. وسایلی هم برای مراقبت از او فراهم کرده‌ام. اما نباید فراموش کرد مصدومیت موضوع دور از دسترسی برای یک ورزشکار نیست. اگر ورزشکار با وسایل حرفه‌ای هم کار کند امکان دارد برای او مصدومیت به وجود آید. اما خدا را شکر تا به‌ حال برای آرات مشکل یا مصدومیتی به وجود نیامده است و من همیشه حواسم به او بوده.

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین،،،انشاالله همیشه موفق باشید،،،

    • تیتیجونبلا

      فوق العادس این پسر
      چه پدر خوب و باپشتکاری داره
      خدا حفظشون کنه و موفق باشن

    • بدون نام

      هزار ماشالا آرات جان...زنده باشی پدرش

    • بدون نام

      چیزی ک برام جالبه اینه ک بعد اینهمه مدت یعده فک میکنن دختره...

    • بدون نام

      چون تو برنامه وقتشه اومده بود و مجری برنامه به اسم دختر در روز روشن نام می برد و کامران تفتی همش می گفت دخترم دخترم و پدر و مادرش هم لام تا کام حرفی نمی زدند!!!!
      و من برام سوال شد دیدم غیر از تی وی ایران تو خارج و اطرافیانش عنوان پسر می دادن!!!

    • بدون نام

      این پسره تو تیتراژ اول ماه عسل 96بود
      اگ یادتون باشه روی دستاش وای میستاد

    • بدون نام

      بچه رو زده نکنن از ورزش زیاد !!!

      بذارند کارتون هم نگا کنه

    • بدون نام

      با سابقه زیادی که در ورزش دارم فکر میکنم یک بدکار حرفه ای شود. بخاطر اینکه الان در فوتبال بچه های بسیار کوچکی هستند که واقعا در فوتبال عوجوبه هستند. مرحوم پیمان ابدی در همه ورزش ها سرآمد بود. کاری که الان آرات در آن استعداد زیاد نشان داده

    • بدون نام

      الن این پسره یا دختر خدایا نه اسمش به دختر میخوره ولی قیافه اش دخترونه است

    • سیدمحمد

      این کودک دوام نماره چون کارش واستعدادش مقطعی است ونمیشه روی بچه ها حساب بازکرد چون هرلحظه ممکن است ازکارخودمنصرف شوند .فعلا عقلش درست کارنمیکند وخوب وبدراتشخیص نمیده اماکمی بزرگتربشه شاید تغییر کار بده ولی اگرباتشویق وپشتکارپدرش اورابتوان باهمین روحیه نگه داشت خوبه اما خیلی به آینده نمیتوان امیدواربود چون خیلی از این افراد بودن با استعدادهای بسیارزیاد امابه مرورزمان دلسرد یاخسته شدند

    • بدون نام

      از سه ماهگی !ایول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج