۷۱۴۷۵۵
۴ نظر
۵۰۰۳
۴ نظر
۵۰۰۳
پ

ترامپ، به توافق با «اون» امیدی دارد؟

روزنامه بانکوک پست تایلند روز چهارشنبه در گزارشی از اثرات منفی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، اعتبار بین المللی او برای عدم پایبندیش به توافقات بین المللی رازیر سوال برد و نوشت:&#۰۳۹;آیا او پس از این می تواند امیدی به توافق با رهبر کره شمالی داشته باشد؟&#۰۳۹;

خبرگزاری ایرنا: روزنامه بانکوک پست تایلند روز چهارشنبه در گزارشی از اثرات منفی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج از برجام، اعتبار بین المللی او برای عدم پایبندیش به توافقات بین المللی رازیر سوال برد و نوشت:'آیا او پس از این می تواند امیدی به توافق با رهبر کره شمالی داشته باشد؟'

این گزارش تصمیم دیشب دونالد ترامپ برای خروج کشورش از برجام را ضربه ای به امیدهای رهبری کره شمالی برای نیل به یک توافق صلح با او ارزیابی کرد و نوشت: 'این اقدام رهبری آمریکا نه تنها یک ضربه به اعتبار مذاکراتی رهبری آمریکا در سطح جهان است، بلکه تلاش های تیم ترامپ برای نیل به یک توافق با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برسر تسلیحات پیچیده آن کشور را نیز پیچیده تر کرده است.

بر اساس این گزارش، خروج او از توافق بین المللی برجام نمونه ای دیگری از عدم پایبندی واشنگتن به قوانین و مقررات و حتی تعهدات بین المللی است که بی تردید اعتماد جهانی به آمریکا برای ورود به هر توافقی با واشنگتن را خدشه دار و حتی سلب می کند.

اتفاق شب گذشته درحالی افتاد که دونالد ترامپ طی هفته های پیش رو می رود در دیداری بی سابقه با رهبر کره شمالی با او در باره حل مسائله برنامه هسته ای آن کشور مشابه با برنامه هسته ای ایران و نیز خلع سلاح شنبه جزیره کره برای نیل به یک توافق مذاکره کند.

در این گزارش آمده است: وی درحالی برجام را فاجعه آمیز خواند که کشورهای اروپایی و آژانس بین المللی انرژی اتمی (آی ای ایی ای) همچنان بر پابندی ایران به تعهداتش در این توافق بین المللی صحه می گذارند.

اعتراضات جهانی به این تصمیم رهبری آمریکا تا جایی ادامه دارد که حتی آنتونی بلینکن، هم وطن ترامپ و معاون سابق وزیر خارجه این کشور در دولت اوباما امروز در یک پیام توئیتری نوشت: 'ترامپ درحالی برجام را زیر پا گذاشت که تقریبا دو سال صرف مذاکره چند جانبه برای نهایی شدن آن شده بود، با وجود اینکه ایران برخلاف کره شمالی تسلیحات هسته‌ای هم نداشت'.

بلینکین معتقد است 'اکنون که کار به این مرحله رسیده است، چرا رهبر کره شمالی از خود نپرسد آیا کشورش هنوز باید با طرف آمریکایی اعتماد کند و با او وارد توافقی شود که احتمال سرنوشتی مشابه برجام برای منتفی نیست'.

'چرا رهبر کره شمالی باید در توافق دوجانبه پیش رو با همتای آمریکایی تعهداتی متقابلی بدهد که شاید با بی تعهدی طرف مقابل رو به رو شود، این درحالی است که ایران هیچ گاه از تعهداتش در برجام عدول نکرده و با عهد شکنی آمریکا مواجه شده است'.

آیا کیم جونگ اون با مشاهده بی تعهدی ترامپ به این توافق چند جانبه آیا هنوز می تواند به او اعتماد کند و با او وارد توافق دوجانبه ای شود که هیچ اطمینانی برای تکرار وضعیتی مشابه برجام برای آن توافق وجود ندارد.

براساس این گزارش، تصمیم گیری نهایی شب گذشته ترامپ تحت تاثیر دیگران برای خروج از برجام باید درس بزرگی برای همه رهبران جهان و به ویژه رهبر کره شمالی باشد تا با علم کامل به خطرات احتمالی مذاکره با این رهبر آمریکایی و تیم او، منتظر سرنوشت مشابه برجام نیز باشند، ولو اینکه کشوری چون چین و یا اتحادیه اروپا بخواهد همه تضمین های امنیتی این مذاکره را کرده باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مختار

      بدبخت خپل نرو می اندازه چاه دیگر نمی تونی از چاه بیای بیرون بدبخت دیدی برسر ما چه آورد خپل

    • بدون نام

      ترامپ صد در صد ار توافق مطمءن بوده که برجام را منحل کرد. حتما امضا قشنگه را ار اون گرفته وگرنه ریسک نمیکرد

    • بدون نام

      اون به این امیدی ندارد

    • بدون نام

      اقای اون گول این نامردبدعهد رانخوروبه کارخودت باجدیت ادامه بده تامیتونی موشک اتمی بابردبالا تولید کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج