۷۱۴۸۱۷
۲۴ نظر
۵۰۱۰
۲۴ نظر
۵۰۱۰
پ

دلواپسان و خروج ترامپ از برجام

خروج رسمی ترامپ از برجام برخی شکست خوردگان انتخاباتی را به تسویه حساب و شیطنت واداشته که این هم نتیجه تعامل محوری با کدخدایتان! برای عبور از این مرحله نیز، نه باید پایکوبی کرد و کمبودها و شکست های سال های اخیر را یکجا بر سر مذاکره کنندگان تخلیه کرد و نه باید واکنش های احساسی و شتابزده داشت، بلکه همان طور که رهبر انقلاب امروز تاکید کردند بنا بر اصل بی اعتمادی، با به کارگیری دیپلماسی هوشمندانه و عقلانی، تضمین لازم را در مورد برجام، از اروپایی ها بگیریم.

پایگاه خبری انتخاب: خروج رسمی ترامپ از برجام برخی شکست خوردگان انتخاباتی را به تسویه حساب و شیطنت واداشته که این هم نتیجه تعامل محوری با کدخدایتان!

اما چند نکته

۱- طبق سخنان علی اکبر صالحی وزیر خارجه دولت گذشته، مذاکرات با امریکا قبل از این دولت و در عمان آغاز شد، پس حتما ضرورت داشته که تن به چنین مذاکره‌ای داده شود.

۲- برخلاف تبلیغات پردامنه دلواپسان، معلوم شد برجام واقعا برای امریکا توافق فاجعه‌ای بود که با وجود تمام هزینه‌های بین المللی با بدعهدی زیر میز تمام طرف‌های دنیا و شورای امنیت زد و از آن خارج شد، و گرنه در آن باقی می‌ماند یا لااقل حفظ ظاهر میکرد. چندان که ترامپ گفت: این توافق بدترین توافق تاریخ برای منافع آمریکاست!

۳-هیچ وقت حسن روحانی و تیم دیپلماسی انقلابی اش نگفتند که ما به مذاکرات اعتماد داریم، بلکه اگر قرار بر شنیدن بود، صد بار گفتند «اتمام حجت» با دنیا، شکاف در تحریم کنندگان، و بار‌ها از کلمه دشمن و از تعبیر تحریم‌های ظالمانه استفاده کردند، نه تحریم‌های حقوقی یا عادی؛ یعنی اعلام کردند که طرف ما ظالم و قلدر است. البته قرار بر شنیدن نیست، مانند تهمت قدیمی و سوخته‌ی "کدخدا" که صدبار پاسخ داده و حقیقت آشکار شد؛ اما هزاران بار دیگر مطرح و باز هم نسبت داده می‌شود.

۴- معلوم شد برجام فواید زیادی غیر از طرف آمریکایی داشته که کشورمان بلافاصله اعلام خروج نکرد، چراکه همه می‌دانیم دولت در این زمینه صاحب اختیار چندان یا کاملی نیست، ضرب الاجل چند هفته‌ای به طرف‌های دیگر نشان می‌دهد که ایران امیدوار است امتیازات گذشته را نقد داشته باشد و به فشار‌های قبل از برجام باز نگردد.

پس برخلاف جوگیری دلواپسانی که امروز در مجلس به آتش بازی پرداختند و آتش بر پرچم یک کشور را مساوی با توهین به ملتش ندانستند، برجام موجب گشایش است و امریکا فقط خروج خود را رسمی کرد، امری که عربستان فهمید و دلواپسان نفهمیدند؛ همانطور که سعودی‌ها اعلام کردند: ایران از درآمد‌های مالی برجام برای افزایش اقدامات دشمنانه خود استفاده کرد!

برای عبور از این مرحله نیز، نه باید پایکوبی کرد و کمبودها و شکست های سال های اخیر را یکجا بر سر مذاکره کنندگان تخلیه کرد و نه باید واکنش های احساسی و شتابزده داشت، بلکه همان طور که رهبر انقلاب امروز تاکید کردند بنا بر اصل بی اعتمادی، با به کارگیری دیپلماسی هوشمندانه و عقلانی، تضمین لازم را در مورد برجام، از اروپایی ها بگیریم.

تلاش برای حفظ منافع ملی در هر قالبی قابل تحسین و احترام است ولو با نقد تمام قد برجام از سوی اصولگرایان یا هر جریان سیاسی و غیر سیاسی دیگر، اما خوشحالی و شادی از توقف یک معاهده، که سالها وقت و زمان و هزینه ی ملت و فرزاندانش را گرفته، نه تنها امری ناپسند و مذموم است، بلکه خلاف مصالح ، منافع و وحدت ملی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقایون دلواپسان خوشحال باشند واقعأمتآسفیم واسه تک تکشون انگار این مملکت واسه اونا نیست وقتی دشمن داخل خونه هست هیچ نیازی به ترامپ وهمسال ترامپ

    • بدون نام

      متأسفم واسه این طرز تفکر،هنوزم امیدوارهستید به این برجام ...
      اول کفتید امضا کری تضمین است حالا به اروپاییها که هم کاسه آمریکاهستند دل بستید.آزموده راآزمودن خطاست....تورو خدا بفهمید!!!

    • بدون نام

      فقط تاسف .خدا میداند که یک عده فرصت طلب از این که ترامپ ازبرجام خارج شده خوشحالند چون منافشان از ولبا واشفته بازاره منطقه ترامپ از یک عده تندرو داخلی خیلی بهتره دیشب ترامپ با احترام با ملت ایران حرف زد انوقت نمایندگان مجلس پرچم ان کشور را اایش میزنند

    • عمار

      بابا خجالت بکشید هنوز از برجام بد فرجام حمایت کنید
      ضمنا لطفا دوباره بعد از شکست توپ رو به زمین رهبری نیندازید
      5 سال همه سرمایه یک ملت رو یه عده فقط با شعار رفع تحریم بر باد دادند
      هنوز هم جرات عذر خواهی از مردم رو ندارن
      رو که نیست سنگ پای قزوین

    • بدون نام

      خجالت نمی کشید باز از کلمه دلواپس استفاده می کنید، بی غیرتی تا کجا؟؟؟؟ زد به هیکل خودتون و برجامتون ، باز می گید دلواپس؟؟ بیشعوری تا کجا ؟ تا کی؟

    • بدون نام

      بعضی از نماینده گان انقدر بی شعور هستند که انسرش ناپیدا

    • جنگل آسفالت

      بازمیخوایین دلمون روخوش کنیم بادروغهاتون دلارالان چقده تورم چنددرصده بیکاری چنددرصده قولهای رییس جمهورچیشده اینقدحق به جانب نباشیدسرمون شیره مالیدیدباحرفاتون دیگه چیزی نداریدکه بیاریدوسط

    • جنگل آسفالت

      فقط میتونم بگم قدررهبرروبدونیدپیش بینیهاش عالیه واقعادرودمیفرستم به رهبرم

    • بدون نام

      معلوم شد این دلواپسی به جا بود. همه چیز دادیم بجایش ذلت گرفتیم

    • کاردوک

      هیچی واسه دفاع نمونده، فقط هیچی نگید هیچی
      سنگ پای قزوین بودن هم حدی داره

    • آ زاد

      ه دلواپسان هرگز نماینده مردم متدین وواقع بین نبوده وباعث بدتر شدن وضعیت مادی ومعنوی مردم شدن اما با دا شتن تریبون دیگه................

    • ح

      دیگه از چی برجام دفاع میکنید؟ کلی ضرر دادیم و این شد نتیجه. بسه دیگه ماست مالی کردن

    • بدون نام

      آتش زدن برجام درمجلس کاربرادران نتانیاهو بودتبریک

    • بدون نام

      خدایا به دلواپسان ما انصاف عنایت بفرما

    • مصطفی شمس

      لابد ایران سود کرده قلب نیروگاه بتن پر شده وای شما چقد نگران منافع امریکا هستید

    • بهراد متین

      فوق العاده تحلیل چرت و شعری بود ..البته اگه متهم به دلواپسی نشم . بشم هم مهم نیست. چرا که امثال نویسنده این گونه تحلیلها ، هر انتقاد و منتقدی رو بنحوی از انحا مورد تخریب و تهمت قرار میدن..ینی نویسنده حتی به سخنان امروز رهبری هم کوچکترین توجهی نداشته و در مقابل فهم سعودیها رو مورد تحسین قرار داده که ینی اونا فهمیدن ایران از پولای حاصله از برجام در جهت اهداف مخرب استفاده کرده!! ینی انصافا اینطوره بوده؟! اون سعودیهای بقول ایشون فهیم الان چند ساله زن و بچه و ملت یمن و هر روزه با بمبهای آمریکایی و انگلیسی و تجهیزات فرانسوی و آلمانی و خلبانای اسراییلی بخاک و خون میکشن. ۷ ساله از داعش و تروریستهایی که پاشون به مجلس و پایتخت ما هم رسید دارن همه جوره حمایت میکنن. حالا اونا شدن فهیم و عاقل و ما شدیم مخرب و مخل نظم منطقه و جهان .. بقول فرمایش امام حسین ع اگه دین ندارید لااقل آزاده باشید!!

    • منتظر الظهور

      به همین خیال باش یک من بخور اش خوش خیال

    • بدون نام

      مرده شور این تفسیر تو ببرن انتخاب!ماست مال تا کی؟

    • بدون نام

      شما درست میگی.حالا اگه راضی شدی دست از سرمون بردار.

    • ارش فرهادی

      بابا هر چی بدبختی داریم.از دست همین اقلیت دلواپس هست.بخدا اینا ایرانی نیستن.

    • بدون نام

      ابن چی میگه دروغگو

    • بدون نام

      حماقت احمق‌ها در سطح بالا

    • بدون نام

      ساده لوحی است اگر فکر کنیم که برجام به ضرر آمریکا بوده! تمام اینها بازی سیاسی است. واقعا نویسنده این مقاله یا جاهل است و یا خودش را به جهل زده. همان به قول شما دلواپسان که دلسوزان نظام هستند این را روز ها را پیش بینی کرده بودتد.

    • بدون نام

      اگر به سخنان رهبر شجاع و آگاه و آینده نگر گوش داده بودید و مطیع رهبر بودید همچه سخنان حزبی و جناحی را نمی گفتید مملکت ما همیشه از افرادی مثل شما صدمه دیده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج