۷۱۴۸۲۳
۱۷ نظر
۵۰۰۱
۱۷ نظر
۵۰۰۱
پ

مکرون به روحانی: به برجام پایبند باشید

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه این کشور خواهان حفظ برجام است، از همتای ایرانی‌اش خواست تهران «به طور کامل» به این توافق پایبند بماند.

خبرگزاری فارس: «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در تماس تلفنی با همتای ایرانی‌اش، درباره توافق هسته‌ای گفت‌وگو کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون در این تماس که یک روز پس از اعلام تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام، برقرار شده، به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران گفته پاریس خواهان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

وی با بیان اینکه ایران باید «به طور کامل» به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند باشد، گفت وزیران خارجه ایران و فرانسه به زودی برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای و وضعیت خاورمیانه، دیدار می‌کنند.

در بیانیه دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه آمده است: «رئیس‌جمهور فرانسه و رئیس‌جمهور ایران توافق کردند که به تلاش مشترک تمام کشورهای مربوطه برای حفظ اجرای توافق هسته‌ای و حفظ ثبات منطقه، ادامه دهند.»

ماکرون که پیشتر به بهانه تلاش برای راضی کردن آمریکا به ماندن در برجام طرح «توافق ۴ ستونی» را مطرح کرده بود، بار دیگر در گفت‌وگو با روحانی گفته او هنوز خواهان توافقی گسترده‌تر بر مبنای برجام است که وضعیت پس از انقضای محدودیت غنی‌سازی در سال ۲۰۲۵ را مشخص کرده و برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را هم محدود کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته رسما خروج این کشور از برجام را اعلام و تحریم‌های تعلیق‌شده علیه ایران را بار دیگر اعمال کرد. با این وجود، کشورهای اروپایی می‌گویند در حال بررسی ساز و کارهایی هستند که بتوان برجام را بدون حضور آمریکا و با تضمین منافع ایران، حفظ کرد. دولت جمهوری اسلامی اعلام کرده تنها در صورتی به حضور در توافق ادامه می‌دهد که منافعش ذیل برجام تضمین و تأمین شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا با این سیاست جدید که عملا برجام اعتبار خودشو از دست داده میخواید ایرانو بین دوراهی و سوء استفاده معلق کنید.
      اگر مُیولین ما دور اندیش باشند میتوانند و دستشون باز است برای پیش برد اهداف کشور ..و یه جورایی به سود ماست.

    • سلام

      خیلی خوبه

    • رضا

      باسلام .هرخانواده ای ی بزرگ لازم داره که همه اعضای خونواده بایدازش حرف بشنوون.ملت ایران هم به مسابه یه خونواده بزرگ میمونه وحرف رهبری به عنوان بزرگ ملت بایدموردتوجه همه مسوولین قرارگیرد.ایشون میگه به این سه کشوراروپایی نمیشه اعتمادکردرویه وراهشون مثل آمریکاهستش وغیرقابل اعتماد.پس مسولین مواظب باشن یه باردیگه مثل خرتوگل نمونن

    • بدون نام

      شش ماه دیگه همین ماکرون از برجام خارج میشه

    • بدون نام

      چرا باید ایران به این برجام پایبند باشه؟

    • بدون نام

      این فرانسه رفیق دزد است

    • بدون نام

      آمریکا هم تضمین داد و شورای امنیت آنرا تصویب کرد چه ضمانتی بالاتر از آن که حال دوباره اروپائیان شروع کردند به درخواست برای توافقی گسترده تر .ایران اگر به این درخواست تن دهد و اعتماد کند وضعیتی ۱۰۰ برابربدتر از حالا پیدا میکند چون آنها دنبال تلف کردن وقت و فرصت هستند تا با خسته کردن مردم و ضعیف کردن اقتصاد به این هدفشان برسند و هم اکنون میببنیم بدون پرداختن له نحوه تامین منافع و خواست ایران با حالت دستوری میگویند ایران باید در برجام بماند

    • بدون نام

      اروپا به جای محکوم کردن حرکت آمریکا به ایران دستور میدهد که ایران باید دربرجام بماند که در همین مطلب هم منعکس شده .

    • بدون نام

      حسن فریدون،ببین خاله مکرون چی میگه

    • کاوشگر فضایی

      مکار فرانسوی برو خودتو مسخره کن ...

    • بدون نام

      ای بابا. با تحریم ها هیچ شرکتی سرمایه گذاری نمیکنه. مکرون واسه خودش حرف میزنه

    • بدون نام

      اقای ماکرون دیگه کافیه ماحسن نیت خودمان را ثاٻت کردیم حالاوقتش شمایه پل به مانشان بدهید تاما سی وسه پل رانشان دهیم به فرمایش رهبر عزیزمان تعهدی قوی وضمانتی پابرجا وال هیچ

    • reza

      بنظرم وحدت نظامی - امنیتی و سیاسی بین امریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی و بعضی از کشورهای عرب و اسرائیل بوجود آمده و بخشی از عملیات راهبردی و استراتژیک این طرح پیشرفته است . در چنین شرایطی ایران باید با قدرت نظامی که برای طرف های مقابل روشن باشد . تسلط کامل امنیتی بر خاور میانه و آسیای میانه را با جدیت دنبال نماید . و تعامل سیاسی را با عدم اعتماد و شناخت بستر های کشور های در میدان را با اولویت بندی پی گیری و هوشمندانه دنبال نماید . در این راستا از همه فرصت های داخل با بالاترین انگیزه پیگیری نماید .

    • بدون نام

      برو بابا

    • بدون نام

      ما برجام رو نقض نکردیم. رو که نیست...

    • بدون نام

      این هم داره دروغ میگه
      داره کلک میزنه

    • بدون نام

      واقعا عالی هستند. اول برجام منعقد میشه. ایران به تعهداتش عمل میکنه و سانتریفیوژها برچیده میشن. طرف امریکایی از برجام خارج میشه تا ایران از منافع برجام ایران برخوردار نشه. بعد بقیه کشورها در تعهد از ایران می خوان که در برجام باقی بمونه و کامل به تعهداتش عمل کنه/ یعنی همچنان دسترسی کشورمون به هسته ای محدود باشه و در عین حال تحریم ها ها شامل حالمون باشه. چون تحریم کننده اصلی امریکا هست (ترامپ گفت که تحریم ها رو تشدید هم میکنه). و بله دیگه بدون هیچ جنگ و هزینه ای نیروگاه های ما رو تعطیل کردن و حتی تحریم های اضافی رو هم بهمون تحمیل می کنن. عالی هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج