۷۱۴۸۲۵
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

متیس: برجام برای مقابله با ایران ناکافی بود

وزیر دفاع آمریکا می‌گوید با وجود خروج این کشور از برجام، واشنگتن به همکاری با متحدان و شرکایش برای مقابله با ایران ادامه می‌دهد.

خبرگزاری فارس: «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران، گفت آمریکا به تلاش برای مقابله با نفوذ ایران ادامه می‌دهد.

وی که در جلسه بررسی بودجه نظامی آمریکا در کمیته تخصیص بودجه سنا صحبت می‌کرد، گفت: «دیروز، رئیس‌جمهور تصمیم دولت برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کرد و به مشارکت ایالات متحده پایان داده و تحریم‌ها علیه رژیم ایران را مجددا اعمال کرد.»

متیس افزود: «ما به کار دوشادوش متحدان و شرکایمان برای اطمینان از اینکه ایران هرگز به سلاح اتمی دس نمی‌یابد ادامه خواهیم داد و با دیگران برای مقابله با مجموعه نفوذ مخرب ایران، کار خواهیم کرد.»

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: «این دولت متعهد است که ایمنی، منافع و سلامت شهروندانمان را در اولویت نخست قرار دهد.»

در بخش دیگری از این نشست، متیس در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا از برجام خارج شده، گفت «ما دریافتیم که این [توافق] برای تلاش‌های بلندمدت» برای توقف فعالیت ایران در سوریه، عراق و مناطق دیگر ناکافی است.

او با بیان اینکه هدف از این کار دستیابی به توافقی قدرتمند است، گفت: «ما اکنون این فرصت را داریم که آن کمبودها را برطرف کنیم... با متحدانمان تلاش خواهیم کرد که ایران را به رفتاری مسئولانه‌تر بازگردانیم.»

در بخش دیگری از این نشست، یکی از سناتورها سوال کرد که آیا با خروج آمریکا از برجام، گزینه نظامی روی میز قرار گرفته است؟ متیس گفت: «گزینه نظامی همواره به دلیل اظهارات خصومت‌جویانه و «مرگ بر آمریکا» گفتن ایرانی‌ها، روی میز بوده است... این گزینه‌ها همچنان باقی هستند.»

وی در مورد اینکه آیا پس از خروج از برجام دستوری برای به روز کردن این گزینه‌ها دریافت کرده یا نه، گفت: «همواره آن‌ها را به روزرسانی می‌کنیم و ایران روندی مداوم است و متوقف نمی‌شود... نیازی به به روزرسانی جدید نبوده است.»

دیروز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا رسما خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد. متیس از جمله معدود مقام‌های دولت آمریکا بود که از این توافق حمایت کرده و آن را دارای «ساز و کاری قدرتمند» برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست میگی کم نخوردی بازم طمع کردی

    • بدون نام

      ای بابا مگه نزدیک به چهل سال آمریکا نون وآب مارو داده به کوری چشم کور شده ترامپ بقیه سالها ی دیگر هم با رشادت وشجاعت ونجابت وسربلندی وازهمه مهمتر با توکل به خدای بزرگ هم طی میکنیم خدا از همه وهمه بالاتره عاقبت ترامپ رو بعدا ببینید که به چه خواری وذلت بیفته بهتون قول میدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج