۷۱۴۸۵۷
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

نوبخت: نوسانات ارزی در حال کنترل است

سخنگوی دولت گفت: دولت براساس سیاست‌هایی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده با اقتدار به توسعه و عمران کشور می پردازد.

خبرگزاری ایلنا: محمد باقر نوبخت امروز در سفر به بوشهر با بیان اینکه حضور آمریکا در مدتی که برجام اجرایی می‌شود به جز شر، مانع‌تراشی و مزاحمت چیز دیگری نبوده، افزود: ساختار سیاسی جهان از سه شنبه‌شب شرایط جدیدی پیدا کرد. شاید این برای نخستین بار است که به‌صورت بسیار شفاف آمریکا با یک رژیم جعلی و ارتجاعی در یک‌طرف و همه دنیا به سمتی که موضع ایران است قرار گرفتند.

نوبخت با بیان اینکه آمریکا از شب‌گذشته خروج خود را آشکارتر کرد، افزود: آمریکا با این کار خود نشان داد رژیمی که داعیه نوعی مدیریت جهانی را دارد بسیار بی‌ثبات است و قدرت تصمیم‌گیری در آنجا مقطعی است. هیچ کشوری نمی‌تواند امروز به اعتبار اینکه با آمریکا به توافقی برسد برنامه خود را برآن اساس تنظیم کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این در حالی است که برای ایران که از یک ظرفیت بزرگ ملی و اتحاد داخلی برخوردار است موقعیتی فراهم شد که بتواند همچنان برنامه‌های توسعه‌ای خود را ادامه دهد. براساس تاکید رئیس‌جمهوری، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور برنامه متناسب با شرایط خروج آمریکا از برجام را طراحی کرده است.

نوبخت افزود: ما بودجه را برای شرایط مختلف تنظیم و در شرایط جدید مشکلی نخواهیم داشت و به‌صورت عادی و با انسجام داخلی همه برای توسعه و عمران مناطق مختلف کشور گام برمی‌داریم.

وی درباره وضعیت ارزی کشور گفت: در زمان حاضر از نظر ارزی در شرایطی هستیم که منابع ما بیش از مصارف است. این نوسانی که پیش آمده در حال کنترل است. براساس آخرین گزارش‌ها تعدادی از کالاها و خدماتی که در گذشته در مجموعه ثبت سفارش‌های ارزی قرار نگرفته بود آنها هم در چارچوب رسمی قرار گرفتند. اگر بازهم کالا و خدمتی که مردم به آن نیاز داشته باشند تعریف نشده باشد در سامانه نیما و مدلی که برای تامین ارز وجود دارد شناسایی و برای آن ارز تنظیم می‌شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ما مشکلی نداریم، بیان کرد: در گذشته علاوه بر تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و شورای امنیت نیز تحریم‌های مضاعفی علیه ایران اعمال می‌کردند اما امروز آمریکا تنهاست. با توجه به اعلام آمادگی اتحادیه اروپا در جلسه‌های مختلف به نظر نمی‌رسد ایران در شرایط جدید برجام مشکل خاصی داشته باشد. جمهوری اسلامی با سیاست اتکا به توان داخلی و اقتصاد درون‌زا که از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است می‌تواند کشور را مانند گذشته اداره کند. آمریکا در ۴۰ سال گذشته چه وقت تحریمی علیه کشور ما نداشته که الان تصور شود این اقدام آمریکا می‌تواند شوکی به اقتصاد ما وارد کند.

وی اظهار داشت: امروز این افتخار را پیدا کردم که برای ابلاغ سلام دولت به مردم با دعوت مجمع نمایندگان و استاندری بوشهر برای هماهنگی و تشکیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به این استان سفر کنم. دولت براساس سیاست‌هایی که در چارچوب اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده با اقتدار به توسعه و عمران کشور می‌پردازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کنترل کردین مثلا دلار ۷۵۰۰ تومان شده چرا ....

    • علیسان حسن زاده

      دروغگو ....

    • بدون نام

      چقدر از اين کنترل بهم حس خوشحالی دست داد!یه سوال کوچیک! پس چرا گذاشتی دلار از مرز شش هزار تومن رد بشه؟ حتما می خواستیم قیمتش به حباب برسه بعد حبابش را خالی کنید!

    • بدون نام

      ....چرا صحنه سازی میکنید؟؟؟

    • بدون نام

      فازت چیه عمو

    • nima forotan

      چی تحت کنترله؟؟؟ ؟چطور نگرانی وجود نداره؟؟ یخچال 3 میلیونی شده 6 میلیون( چه ایرانی باشه چه خارجی ) کولر گازی قیمتش دوبرابر شده، پارسال یه 24 هزار می خریدی 2700 الان همون شده 4200... همه چی بالا رفته ما چقد صبر کنیم چقد قناعت کنیم چقد خون دل بخوریم جلوی زن و بچمون شرمنده باشیم. چرا به دروغ میگین ارز تحت کنترله چرا میگین اقتصاد ما رو به رشده؟؟ آب معدنی بالا رفته، پنیر بالا رفته، برنج بالا رفته، مسکن و اجاره و هزینه های روزمره بالا رفته، مردم اعصاب ندارن مردم گرفتار و افسرده اند. از خدا خجالت بکشید. چقد زبون بازی، چقد دقل بازی. فرض کن تیغ بذاری رو گردن طرف بگی نگران نباش، تحت کنترله... فقط یکم درد داره...
      چیزی از شما کم نمیشه اما مردم تحت فشارن... پول دار پولدارتر فقیر فقیرتر میشه.... نفسمون گرفت.

    • بدون نام

      شماها که همتون تو این مدت نمیگفتید که آمریکا شر هست و از تحریمهای آمریکا علیه کشورمان آن را نقض روح برجام میدانستید اما چه شده که الان میگید آمریکا بجز شر چیز دیگری نداشته
      چرا این حرفها وقتی که تحریم جدیدی علیه کشورمون صادر میکردند جرأت نمیکردید بزنید؟

    • ه ه

      پس در حال کنترل نیست

    • بدون نام

      عجب کنترلی ماشا.ا...

    • ع

      کنترل اره حالا کاری به بهم خوردن برجام ندارم همیشه شما میگفتی خوبه از خواب بیدارش ببین چه خبره ما چرا مینالیم اثلا نباید نجومی حقوق میگرفتی تا برای بقیه مسایل نقشه بکشی فقط اذز نیسن که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینکهنهبخت هرچیگفت پوچ از اب روان سردرآورده به خداراسته

    • کامبیر

      اینو سیف واقعا که تمام بدبختی هامون ازبی عرضگی اینهاست

    • بدون نام

      معنی کنترل را هم فهمیدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج