جاباما
۷۱۵۱۴۹
۱۸ نظر
۵۰۰۵
۱۸ نظر
۵۰۰۵
پ

ضرورت جذب نخبگان ایرانی خارج از کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در سراسر دنیا مهاجرت دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر امری عادی و رایج است ولی نکته مهم فراهم کردن شرایط بازگشت این دانشجویان به کشور مبدا است.

خبرگزاری ایسنا: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در سراسر دنیا مهاجرت دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشورهای دیگر امری عادی و رایج است ولی نکته مهم فراهم کردن شرایط بازگشت این دانشجویان به کشور مبدا است.

دکتر سورنا ستاری روز پنجشنبه در نشست روسای ۳۰ دانشگاه متولی همکاری های علمی بین المللی در وزارت علوم گفت: میانگین مهاجرت دانشجویان ایرانی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور از میانگین جهانی نیز پایین تر است و ارائه آمارهای غلو آمیز از طرف برخی از افراد در این خصوص صحیح نیست.

وی افزود: همه کشورها دانشجویانی در کشورهای دیگر دارند، برای مثال چین ۳۵۰ هزار دانشجو در آمریکا دارد، بنابراین مهاجرت دانشجویان امری رایج است و اصلاً نگران کننده نیست و مسئولان باید برای بازگشت دانشجویان پس از تحصیل به کشور برنامه ریزی و مشوق هایی لازم را پیش بینی کنند.

دکتر ستاری گفت: دانشجویانی که به خارج از کشور می روند عموماً از دانشجویان موفق و نخبه هستند و در خارج از کشور فرصت های شغلی پیدا می کنند لذا برای بازگشت این نخبگان به عنوان یک سرمایه انسانی، باید شرایط خاصی را در کشور فراهم کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به رشد تفاهم نامه های همکاری دانشگاههای ایران با دانشگاههای خارجی گفت: باید مدل‌های علمی انتقال فناوری را درقالب این تفاهم نامه ها پیاده کنیم و اینکه طرف های خارجی در قالب یک قرارداد، فناوری خود را به ما بفروشند نوعی ساده انگارانه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان زیر مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری، بیشترین همکاری را با وزارت علوم دارد و آمادگی کامل دارد در قراردادهای پژوهش و فناوری مهم بین المللی به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داداچ، با این مدیریتتون همین نخبگان داخل هم دارن فرار میکنن، جذب خارجی‌ها پیشکش

    • بدون نام

      بیان اینجا کی ازشون حمایت میکنه اونا که امدن چه خیری دیدن

    • بدون نام

      ای خیدا، کسایی که تا حالا برگشتن را تونستید حفظ کنید. واقعا که!!!!!

    • بدون نام

      جناب ستاری عجب رویی دارید که بعد از قضیه کاوه مدنی بازم از جذب نخبگان حرف میزنید!!!!
      ....
      هرکی عاقل باشه از ایران که رفت دیگه برنمیگرده پشت سرشو نگا کنه

    • بدون نام

      حتما....تمام نخبه های خارج منتظر هستن که شما جذبشون کنین تا بهشون گیر عقیدتی بدین یا با اعصاب و روانشون بازی کنین..
      برو عمو دلت خوشه
      هرکسی از این جهنمی که اسمش ایرانه فرار کنه دیگه بر نخواهد گشت.بقیه هم به فکر فرار هستن

    • بدون نام

      بیان که بهشون بگین جاسوس

    • بدون نام

      پول هست تا بشون بدن ولی شایسته سالاری نیست, وگرنه هیچ کس درست نداره دور از خانوادش کار کنه

    • بدون نام

      جناب آقای دکتر سورنا، حتماً نخبگان به کشور بازمی‌گردند و تحت مدیریت آقا زاده ها مشغول به کار و فعالیت خواهند شد! تا وقتی مدیریت دست آدمهای بی سواد هست به همین خیال باش که برگردند.

    • بدون نام

      شما همینا که داخل کشور موندن رو سر و سامون بدین ، بعد به فکر برگردوندن اونا باشید که بهترین زندگی رو توی کشورهایی که قدرشونو میدونن دارن

    • بدون نام

      بیان ایران کجا برن واسه استخدام خب؟ پارتی دارن مگه؟ با حقوق چندرغاز

    • بدون نام

      افراد عادی در حال خروج از کشور هستند آن وقت شما انتظار دارید افراد نخبه به کشور برگردند خوب است انسان با موضوعات بطور واقعی بر خورد کند نه احساسی و جانبدارانه، زیرا مشکل حل نخواهد شد.

    • بدون نام

      مواظب باشید آمریکا واسراییل وانگلیس جاسوسان خود را بین نخبگان وارد دولت وایران نکنند

    • علی

      سلام، با توجه به اتفاقی که برای معاون محیط زیست افتاد چه جور دیگر خارج نشینان و نخبگان کشور میتونن وارد ایران بشن، وقتی ما در بدترین شرایط نیاز به همدلی داریم باز بعضیا به فکر گرو کشی سیاسی هستن و این جای تاسف داره..

    • بدون نام

      شما همینا رو فراری ندین اونا که خارجن پیشکشتون

    • بدون نام

      باشه با این وضع وحشتناکی که جامعمون داره اونا کشورای پیشرفته رو ول میکنن واسه دوزار میان اینجا

    • بدون نام

      منظورشون از نخبه ۴۰۰۰ فرزند مدیران لایق کشوره که رفتند خارجه تو یه دانشگاهی معتبر یا .. درس خوندن و الان وقتشه برگردن و جانشین پدران محترم و کاربلدشون بشن.

    • بدون نام

      برگردند که اینجا به زور نگهشون داریم و کارهای سرکاری و افسرده ساز بهشون بدیم یا اونقدر بهشون بی اهمیت بشیم که بروند گوسفند و گاو نگهداری کننن،،،زیاد لزومی نداره جناب ستاری نخبگلن خارج کشور دلت بسوزه و سعی در جذب اونها داشته باشید،،،برید ببینید در همین ۴سال اخیر بدلیل سیاستهای غلط دوران احمدی نژاد و بخشنامه های کذایی رهایی از خدمت چقدر نخبه و نیروهای کارآمد از مجموعه های حساس و نظامی خارج شدند و خودرا به هر نحوی بازنشسته کردن،،،چون در حال پوسیدن بودن،،،سند ادعایی سخن بنده یه سری به لیست رهاسازی کارکنان ودجا حتما برنید و به حال خودمون گریه کنیم،،،نیاز به استفاده سیاسی از جذب نخبگان خارج کشور نبست،،،سرمایه های داخل را واسه نگهداشتشون چه کردیم!!!!!!!!

    • بدون نام

      نخبگان داخلی با مدیریت شما نابود شدند، به فکر باشین خارج رفته ها رو هم نابود کنین. کلا کارتون نابودیه در این بنیاد نخبگان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج