۷۱۵۱۵۱
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

دولت مستعفی یمن بالاخره از امارات شکایت کرد

دولت مستعفی یمن که در عربستان سعودی مستقر است، بعد از آنکه امارات حاضر به اخراج نظامیان خود از جزیره «سُقُطری» نشد، از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

خبرگزاری فارس: دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» بعد از آنکه خواسته‌اش در ارتباط با جزیره سقطری برآرده نشد، از امارات به سازمان ملل شکایت کرد.

به گزارش وبگاه خبری «الخلیج آنلاین»، نماینده دولت مستعفی در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب نامه این دولت را به شورای امنیت این سازمان تحویل داد.

در این نامه آمده است، حضور نظامی امارات متحده در سقطری غیر قانونی بوده و توجیهی ندارد. نیروهای اماراتی بر فرودگاه و بندر جزیره سیطره دارند و به کارمندان در آنجا گفته‌اند باید محل کارشان را تا اطلاع ثانوی ترک کنند.

این شکایت دولت مستعفی یمن از امارات بعد از آن اتفاق افتاد که نظامیان اماراتی که بیش از ۳۰۰ نیرو بودند، به همراه تانک و تجهیزات سنگین سه‌شنبه هفته گذشته وارد جزیره مذکور شده و فرودگاه و بندر آن را اشغال کردند.

دولت مستعفی یمن شنبه این هفته ضمن اینکه از عربستان خواست برای پایان اشغالگری امارات در سقطری ورود کند، تهدید کرد که چنانچه ابوظبی از جزیره خارج نشود، به سازمان ملل شکایت خواهد کرد و از آن خواهد خواست امارات را از ائتلاف سعودی اخراج کند.

همزمان با تهدیدهای دولت مستعفی، کمیته‌ای سعودی به منظور وساطت و گفت‌وگو با طرف اماراتی راهی جزیره شده‌اند تا بحران ایجاد شده را حل و فصل کند؛ به ویژه اینکه دولت مستعفی در بیانیه‌ای که اخیر در این ارتباط صادر کرده، تأکید داشته که اختلاف با امارات در همه استان‌های تحت سیطره آن وجود دارد.

در مارس سال ۲۰۱۵ میلادی دولت هادی برای مشروعیت دادن به مداخله عربستان سعودی در یمن، از شورای امنیت سازمان ملل خواست مجوز این اقدام را صادر کند. شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۱۶ با این درخواست موافقت کرد، به همین دلیل این شورا می‌تواند امارات را از ائتلاف تحت رهبری سعودی کنار بگذارد.

با این حال، ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل و اظهارات، مشاوران ولی‌عهد ابوظبی طی روزهای اخیر نشان از آن دارد که امارات چشم طمع به سقطری دوخته و احتمالا تداوم حضور نظامی این کشور در جزیره مذکور منجر به فروپاشی ائتلاف سعودی خواهد شد.

امارات با رد اتهام های دولت مستعفی مدعی است که حضور امارات در سقطری در چارچوب ائتلاف سعودی بوده و اخوان المسلمین یمن پشت حملات رسانه‌ای اخیر علیه ابوظبی قرار دارد.

عبدالخالق عبدالله، مشاور «محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی دیروز طی توییت‌هایی ائتلاف سعودی را تهدید کرد که تداوم اقدامات دولت مستعفی علیه امارات می‌تواند منجر به بازگشت نیروهای این کشور با خانه‌هایشان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوبه. بالاخره ارتش عربی هم تو دردسر میفته

    • بی خیال

      از روباه پیش شغال شکایت می کند بدبخت پیر مرد ساده لو خرفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج