جاباما
۷۱۵۱۶۵
۱۴ نظر
۵۱۰۲
۱۴ نظر
۵۱۰۲
پ

اصرار اسرائیل برای ایرانی بودن پاسخ راکتی سوریه

با اینکه مقامات سوری خود تاکید کرده‌اند که راکت‌های شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی، متعلق به پدافند هوایی آنها بوده، اما مقامات غربی و عبری تلاش می‌کنند مسئله را ایرانی اسرائیلی جلوه دهند.

خبرگزاری فارس: بامداد امروز (پنجشنبه) جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات خمپاره‌ای ادعایی به بلندی‌های جولان اشغالی، تجاوز هوایی گسترده‌ای را به خاک سوریه شروع کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این خمپاره‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند.

در حالی که ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پدافند این کشور با بیش از نیمی از موشک‌های شلیک‌شده رژیم صهیونیستی مقابله کرده و همچنین مقامات دولتی و پارلمانی سوریه مثل فارس شهاب تاکید می‌کنند این نیروهای آنها بودند که راکت‌ها را به سمت جولان اشغالی شلیک کردند اما مقامات نظامی اسرائیل و مقامات غربی متحد تل‌آویو اصرار دارند تا مسئله را ایرانی اسرائیلی جلوه دهند و بگویند ایران عامل و هدایت‌کننده این حمله بوده است.

دفتر رسانه‌ای این ارتش رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: «ما اجازه نمی‌دهیم ایران حضور نظامی خود را در سوریه ثبیت کند. نیروهای قدس شب گذشته بهای سنگینی را پرداختند و برای اقدام دیگری که به اسرائیل صدمه بزند، بازهم هزینه باید بپردازند».

به نوشته نشریه «یدیعوت آحرونوت» ارتش این رژیم با ادعای اینکه تمام پایگاه‌های ایران در سوریه را هدف قرار داده، افزود: «زمان و منابع زیادی نیاز خواهد بود تا ایران دوباره بتواند زیرساخت‌های عملیاتی، نظامی و اطلاعاتی خود را در سوریه بازسازی کند».

«رونِن مانلیس» یکی از سخنگوهای ارتش رژیم صهیونیستی، تجاوز نظامی شب گذشته به سوریه را عملیاتی «بسیار موفق» توصیف کرده و مدعی شد: «ما با موفقیت اهدافی از نیروهای قدس و سپاه ایران در سوریه را از بین بردیم».

اصرار اسرائیل برای ایرانی بودن پاسخ راکتی سوریه

تصویری از عبور موشک‌های پدافند هوایی سوریه

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با ادعای اینکه ایران در ساعات آینده متوجه خواهد شد چه مقدار خسارت دیده، اضافه کرد: «این حمله هوایی، یکی بزرگترین‌ها در نوع خودش بود که نیروی هوایی اسرائیل در سال‌های اخیر انجام داد. کاری که ما انجام دادیم تنها یک چشمه از توانایی ارتش اسرائیل بود و ایرانی‌ها باید این را درک کنند».

در حالی که خمپاره‌های ادعایی که به جولان اشغالی برخورد کردند، از جنوب و استان قنیطره شلیک شدند - جایی که بخشی از آن در اختیار معارضان و تروریست‌ها و بخش دیگری از آن در اختیار نیروهای مردمی و ارتش سوریه است - اما رسانه‌ها و تحلیلگران صهیونیست با متهم کردن ایران به انجام حمله، قصد توجیه تجاوز نظامی به بیش از 50 نقطه در خاک سوریه را دارند.

از طرفی «جاناتان کانریکاس» دیگر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به خبرنگاران گفت که پیش از حملات هوایی گسترده به خاک سوریه، روسیه را از طریق کانال‌های ارتباطی در جریان جزئیات این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده قرار داده بودند.

این جمله نشان می‌دهد که ابتدا رژیم صهیونیستی حمله به سوریه را آغاز کرده و سپس پاسخ راکتی سوریه را دستمایه متهم کردن ایران قرار دادند.

اصرار اسرائیل برای ایرانی بودن پاسخ راکتی سوریه

نقشه‌ای که ارتش رژیم‌صهیونیستی از اهداف حمله در سوریه منتشر کرد

همزمان غربی‌ها نیز برای کمک به این پروپاگاندای اسرائیلی وارد میدان شده و با متهم کردن ایران به تنش‌زایی و تحریک نیروهای حاضر در جنوب سوریه به حمله راکتی، حضور ایران در سوریه را محکوم کردند.

وزیر خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اقدامات تحریک‌کننده ایران در بلندی‌های جولان، خواستار کاهش تنش‌ها شد.

سخنگوی دولت انگلیس اما پا را فراتر گذاشته و با محکوم کردن آنچه که «حمله ایران به اسرائیل» نامیده، از تهران خواست از حملات انتقام‌جویانه بعدی صرف‌نظر کند تا اوضاع آرام شود.

این در حالی است که شبکه المیادین پیشتر به نقل از منابع نظامی سوری گزارش داده بود این پدافند هوایی سوریه بوده که به سمت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلیک و سه فروند از آنها را ساقط کرده است.

المیادین به نقل از منابع میدانی می‌گوید که «پدافند هوایی سوریه، موفق شده حدود هفتاد درصد موشک‌های اسرائیلی را رهگیری و منهدم کند».

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که ۲۸ جنگنده اسرائیلی در حملات امروز به نقاطی از سوریه که شامل اف-۱۵ و اف-۱۶ است، مشارکت داشته‌اند و مجموعا ۶۰ موشک شلیک کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه نیز گفته است که پدافند هوایی سوریه، بیشتر از نصف موشک‌های شلیک شده را منهدم کرده است. این موشک‌ها به گفته وزارت دفاع روسیه، نقاطی که ایرانی‌ها در آن هستند و همچنین سامانه‌های پدافند هوایی و جنوب سوریه را هدف گرفته بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر اسرائیل غارتگر.

    • بدون نام

      فتنه گری کار اینهاست .حالا که در خروج امریکا از برجام موفق شدند قدم بعدی رو برداشتند ...حتی اگه ایران از سوریه عقب بشینه هم ول کن نیستند و مرحله بعدی رو شروع می کنند...از فرصت ترامپ دارند استفاده می کنند و تا ایران رو به کمک حجازیها نابود نکنند .کاش مسئولان همون اندازه که نگران فلسطین هستند نگران ایران هم بودند ...

    • بدون نام

      خوبه همه موشکها رو هم شمردین این المیادین هم خودش یه شریعتمداری ،احتمالا کشف کرده که سه فروند هواپیمای لسراییل سقوط کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره والا درود به شما با این نظریه محترمتون

    • بدون نام

      این هم از دوستان اروپائیمان که ماهیت خود را اعلام کردند .

    • پیمان

      صلح و ثبات ذر خاورمیانه بشدت در حال متزلزل شدن است!جنگ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا داد میزنی جنگ جهانی است

    • بدون نام

      مرگ بر سوریه و روسیه

    • بدون نام

      بفرما ! یه چیزی م بدهکار شدیم!
      آمریکا از برجام خارج شد؛ با هماهنگی روسیه، اسراییل به پایگاه های ایران حمله کرد و تلفات گرفت؛ آخرشم غربی ها ایران رو محکوم کردن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرقوغرب دشمن ما هستن

    • نوری از تهران

      باسلام ملت ما اگر در داد ستاد به هم رحم کنند ما از تحریم های امریکا هیچ ترسی نداریم امریکا وهمدستانش با ملت ما از قدیم دشمن هستند وخواهند بود امریکا بدان این کشور صاحب دارد امام زمان ع صاحب این کشور کاری نکن اقا با خاک یکسان کند کشورتو

    • بی نام

      این امریکای سوسول با اروپا را از پای در بیارند حیف مسئولین البته بعضی ها دست کج حق ملت را چپاول کردند خود همین ها خیانت کردند به کشور وقدرت کشور را کم کردند بد بخت مردم که چوب خاینین رو خوردند . والان مملکت ضعف داشته باشه ونتواند رو پای خود بایستدواقعا دلمون میسوزه.

    • شاهد

      بلوف میکنید .و از ترس انتقام ایران این حمله سازمان دهی کردی .و خسارت وارده به شما سنگین بود در صورتی که شما حتی یک نفر از ما مجروح نکردین و چیزی که حائز اهمیت است جواب سریع و عکس العمل به موقع بود و بیاد داشته باشید ما همواره برنامه خاص مد نظر داریم تا از بی اخلاق ترین غاصب جهان غافل نباشیم ..
      و به زودی فیلم های که توسط پهبادهای نفوذی در حین کار به اطراف جولان فرستادیم در اختیار رسانه ها قرار میگیرد تا پوچ بودن ادعای کدائی شما بر همگان روشن شود.گرچه هیشکی در جهان حرف شما را قبول ندارد ..

    • بدون نام

      ایران چه اصراری داره در این شرایط وخیم که از ترامپ تا بن سلمان بر علیه ایران عمل می کنند در سوریه پایگاه ایجاد کنه یا حضور داشته باشه؟ چقدر باید هزینه بیخودی بدیم؟ برجام بخاطر حضور در سوریه نابود شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج