۷۱۵۱۹۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کولایی:

از دهان ترامپ حرف‌های نتانیاهو شنیده می‌شود

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه از دهان ترامپ حرف های نتانیاهو شنیده می شود، گفت: در این برهه احزاب باید نقش تاریخی خود را به درستی انجام دهند.

خبرگزاری ایرنا: استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه از دهان ترامپ حرف های نتانیاهو شنیده می شود، گفت: در این برهه احزاب باید نقش تاریخی خود را به درستی انجام دهند.

الهه کولایی امروز پنجشنبه در همایش «تحزب و توسعه» در وزارت کشور اظهار داشت:قبایل و طوایف در جامعه ما در بسیاری از مواقع شکل نهادهای دولتی، مدرن و حزبی به خود می گیرند که نشان می دهد یک سوء عملکرد وجود دارد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه احزاب ایرانی وجه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ندارند، افزود: حزب داریم، ولی پایه اقتصادی آن را نداریم.

وی با طرح این سئوال که کدام بخش خصوصی توانمند می تواند یک حزب قدرتمند در سراسر کشور را پشتیبانی کند؟، گفت: احزاب اروپایی دارای پشتوانه اقتصادی قدرتمندی هستند که قادر به رقابت با قدرت حاکم است، به همین دلیل احزاب در ایران به قدرت وابسته هستند.

وی تاکید کرد: در کشور، اگر احزاب پایه های اجتماعی مستقل از دولت نداشته باشند، نمی توانند کارکرد یک حزب در جوامع اروپایی را داشته باشند و اگر نظام حزبی، پارلمان (مجلس) را حمایت نکند، پارلمان وظایفش را نمی تواند انجام بدهد.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی افزود: احزاب می توانند مشروعیت حکومت را افزایش بدهند در شرایطی که آگاهی سیاسی لازم را داشته باشند.

کولایی با اشاره به اینکه ایران درمنطقه پر التهاب خاورمیانه قرار دارد که بیشترین سلاح توسط قدرتهای جهانی در اینجا به فروش می رسد، اظهارداشت: اگر این منطقه و قدرتهای جهانی را نشناسیم، آیا می توانیم از منافع مردم ایران دفاع کنیم؟

وی ادامه داد: احزاب می توانند برای کاهش هزینه سیاسی در مورد سرنوشت انقلاب های رنگی، بهارعربی و احتمالات پیش روی، براساس واقعیات به مردم و مسئولان آگاهی دهند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت:این وظیفه احزاب است که بتوانند خبرگان حوزه تغییرات اجتماعی را به حوزه عمل اجتماعی و فعالیت سیاسی منتقل کنند و نخبگان سیاسی باید بتوانند راهکارهای عملی را تا دیر نشده پیش پای جامعه بگذارند.

کولایی گفت: توان احزاب در تقویت مشارکت و در بیان مطالبات مردم است و احزاب زمانی می توانند این نقش را بازی کنند، که توان انتقال مطالبات را به نهادهای قدرت داشته باشند، تا کارآیی خود را در رفع نیازهای مردم به نمایش بگذارند.

این استاد علوم سیاسی خاطر نشان کرد: احزاب در تامین امنیت ملی کشور نقش تعیین کننده ای دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج