۷۱۵۲۰۵
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

تکرار خواسته ترامپ در تماس مرکل با روحانی

صدراعظم آلمان در تماس با روحانی گفته که تا زمان پایبند ماندن ایران به تعهدات برجامی، اروپا هم متعهد خواهد ماند؛ وی همچنین خواستار به راه افتادن گفت‌وگوهای موشکی با ایران شده و حملات بامداد امروز به جولان اشغالی را محکوم کرده است.

خبرگزاری فارس: «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران، بر پایبندی تروئیکای اروپایی به برجام تأکید کرد؛ تروئیکا متکشل از آلمان، فرانسه و انگلیس است.

آنطور که دفتر صدراعظم آلمان گزارش داده، مرکل در این تماس تلفنی به طرف ایرانی گوشزد کرده که تا زمان پایبند ماندن ایرانیان به تعهدات برجامی، تروئیکای اروپایی هم به این توافق پایبند خواهند ماند؛ وی همچنین بر پیشبرد یکی از خواسته‌های آمریکا یعنی محدود شدن برنامه موشکی ایران تأکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه با ادعای اینکه ایران به تعهدات برجامی خود پایبند نبوده و سعی در ساخت بمب اتمی داشته، از برجام خارج شد و تحریم‌های آمریکایی علیه ایران را مجدداً زنده کرد؛ فروش بوئینگ و ایرباس‌های برجامی به ایران هم لغو شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب پس از این اقدام آمریکا، فرمودند که تنها در صورت ارائه تضامین کافی از سوی اروپایی‌ها، ایران حاضر به ماندن در برجام بدون آمریکا خواهد بود.

ترامپ علاوه بر بهانه ساخت مخفیانه سلاح هسته‌ای در تهران، بارها گفته بود که موضوع برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران هم باید بر سر میز مذاکرات برجام حل می‌شد و چون این اتفاق رخ نداده، پس برجام توافق ناقصی است.

حالا مرکل هم چند روز بعد از خروج ترامپ از برجام، دوباره همین درخواست را در تماس با رئیس‌جمهور ایران مطرح کرده است. مرکل به حسن روحانی گفته آلمان خواهان گفت‌وگو با ایران بر سر این دو موضوع است.

صدراعظم آلمان، حملات تلافی‌جویانه دیشب ارتش سوریه به جولان اشغالی را هم به ایران منتسب کرده و آن را «محکوم» کرده است؛ مرکل از ایران خواسته که گام در مسیر افزایش تنش‌ها نگذارد.

بامداد امروز (پنجشنبه) جنگنده‌های رژیم صهیونیستی تجاوز هوایی گسترده‌ای به خاک سوریه کردند. وزارت دفاع روسیه شمار این جنگنده‌ها را ۲۸ فروند اعلام کرد که حداقل ۶۰ موشک شلیک کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی این حمله را پس از آن آغاز کرد که در پی شلیک خمپاره از جولان اشغالی به مواضع ارتش سوریه، با واکنش راکتی روبه‌رو شد. رژیم صهیونیستی مدعی شد که راکت‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی را که مدعی حضور ایران در آن بودند هدف قرار دادند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تهرونی اثلی

      عجب آدمهای دروغگویی پیدا میشه ، سوری ها موشک میزنن به اسراییل و میندازن گردن ایران . آخه مگه ما تو سوریه نیرو داریم ؟ حتما فردا میگن تو یمن و عراق هم نیرو داریم !!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواب بودی خیره .

    • بدون نام

      اروپا همیشه در کنار امریکاست

    • مهیاری

      روحانی فقط در میدان ازادی شعار میده خوب با با مزدی تو دهنش می گفتی سیستم دفاعی ما به کسی ربطی ندارد.

    • بدون نام

      مرکب گوه خورده ما تا اسرائیل را نزنیم قرار نداریم همه دنیا محافظ اسرائیل اتاق فکر شیطان

    • بدون نام

      سگ زرد برادر کیه؟!

    • بدون نام

      روحانی یه کمی قاطعیت نشون بده شاید شاید شاید ارپاییها به برجام پایبند شدن

    • بدون نام

      هنوز هم منتظرید که اروپا برای ادامه برجام تضمین بدهد.این هم از اروپا.همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند نمیشود به آنها هم اعتماد کرد

    • مهیاری

      چرا روحانی پاسخی نداد مگر قبلا در شهرهای مختلف نگفته بود موشکهای ما به کسی مربوط نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج