۷۱۵۲۹۸
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

هشدار جدی غرضی به دلواپسان آینده برجام

محمد غرضی با بیان اینکه مردم هم روی رأی خود حساب می کنند، افزود: ملت ایران قائم به وجود جریان اجتماعی خودش است، نه قائم به وجود جریان های سیاسی. کسانی که می خواهند استفاده مقطعی از خروج آمریکا از برجام ببرند، بدانند که حمایت از اختلاف به ضررشان تمام می شود چون مردم به شدت از حامیان توسعه انشقاق اجتماعی بدشان می آید.

نامه نیوز: محمد غرضی درباره رویکرد ایران بعد خروج آمریکا از برجام گفت: دعوا بین ایران و امریکا نیست، دعوا بین آمریکا و کل جهان است. امریکایی ها روزگاری اقتدار خیلی وسیعی داشتند، حالا مقداری این اقتدار تقسیم شده است، اروپا، چین و روسیه هم پیدا شدند.

وی ادامه داد: با روی کارآمدن ترامپ، طیف راست آمریکا موقعیت پیدا کرده و می خواهد اروپا، چین و روسیه را متوجه حضور خود کند و بگوید «الان ما در آمریکا سرکار هستیم، اگر که تا ۱۰ سال پیش با سیاست های ما هماهنگ بودید، بعد از این نیز بدانید آمریکا همان اقتدار را دارد و باید با سیاست های واشنگتن هماهنگ عمل کنید» اما دولت ها و ملت های رشد یافته اروپا، چین و روسیه از این ادعای طیف راست آمریکا ناخوشنود هستند.

این عضو کابینه دولت سازندگی یادآور شد: آقای ترامپ تصور می کند با شمشیر کشیدن آن اقتدار سابق به آمریکا برمی گردد که چنین اتفاقی غیر ممکن است. ترامپ موقعیت ایران را طوری می بیند که اگر مثلا با ایران درگیر شود و می تواند دیگران را متنبه کند اما دیدیم موگرینی با چه عصبانیتی به تصمیم ترامپ مهاجه کرد. این ناشی از یک سیاست ظاهری نبود بلکه از اعتبار غیرتی اروپا برآمد. غیرتی که بعد از جنگ دوم جهانی کم کم رشد کرد.

وی افزود: حالا چرا ترامپ می خواهد برخورد با ایران را برای جهان الگو کند؟ چون آمریکا قبل پیروزی انقلاب بر کل خاورمیانه مسلط بود، حالا ایران بخشی از این قدرت را تصاحب کرده و در حال پس زدن آمریکا در بقیه مناطق هم است. ترامپ دارد سعی می کند بگوید «ما مواضع خود را ترمیم می کنیم اما نه با سیاست بلکه با فشار و نظامی گری» که خوب این هم در عراق، افغانستان، فلسطین نشان داده شد با کار نظامی گری قدرت سیاسی آمریکا افزون نمی شود بلکه هزینه هایش بالا می رود.

این فعال سیاسی و رقیب حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ درباره تلاش برخی برای سوءاستفاده از سرنوشت پیش آمده برای برجام و تسویه حساب با دولت گفت: ایران صرف نظر از گروه های چپ و راست است. فارغ از اینکه چه کسی در این قضیه بازنده و چه کسی برنده باشد، مردم اقتدار اجتماعی خودشان را به سیاستمداران تحمیل کردند یعنی اصولگرا و اصلاح طلب محتاج رأی مردم هستند.

وی با بیان اینکه مردم هم روی رأی خود حساب می کنند، افزود: ملت ایران قائم به وجود جریان اجتماعی خودش است، نه قائم به وجود جریان های سیاسی. کسانی که می خواهند استفاده مقطعی از خروج آمریکا از برجام ببرند، بدانند که حمایت از اختلاف به ضررشان تمام می شود چون مردم به شدت از حامیان توسعه انشقاق اجتماعی بدشان می آید.

غرضی تأکید کرد: آمریکا ۲۰ سال زحمت کشید تا طرفدارانی را در ایران دست و پا کند اما با این کاری که ترامپ انجام داد، همه مردم به آمریکا پشت کردند. پس جریان اجتماعی ایران قدرتمند و یکپارچه است. هنگام بروز اختلاف مردم نسبت به اختلاف اندازان و کسانی که جریان سیاسی را تبدیل به جریان شعارهای خیابانی می کنند واکنش نشان می دهند و از چنین کسانی دور می شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مهندس عزیزم .
      دوره بعد نوبت شماست .

    • پیری

      نخیر دیگه ان زمان گذشت که بخواهیم بریم به نمایندهرای بدیم اینااگربه خاطر برحام دلواچسن ماهم میگیم اینا دلواپس چیب مردم نیستن رای بدن بعدا دوروز دیگه همه چی یادشون میره

    • بدون نام

      اخه افغانستان چی دارامریکاگرفته نه نفت وگازی نه چیزی فقط معدن زمردداره که اونم استخراج نمیکنن امریکاافغانستان وگرفته که ایران اذیت کنه وضعیف کنه ونابودچون ازمرزبه راحتی افغانیا غیرقانونی وقاچاقی بیان توایران وراحت کارکنن ومشغول کاربشن والان همینم شدو۱۰ملیون شغل وگرفته وبیکارکردن واین جنگ اوردت توایران وایرانی مخصوص توخانوادههابیان اصلی کشوروحدود۱۶ملیون شدن خرج وبودجه ومنابع کشور ازکجادولت میار ازسازمان ملل که سالی۱ملیونم بیشترنمیده وهرکدام ۵۰ملیوو هزینشون ب گفته مسولین وباشغل بالای۲۰۰ملیون تومان هزینه ضررایناروازجیب ملت مون میدن واین باعث نابودی ایران وایرانی وبدترازجنگ وموجب خوشحالی امریکاودشمنان میش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشکال قرضی اینه مردم فعل و جو حاکم العان را با دهه ۶۰ یکی میکنه

    • شهروند

      به اعتقاد من اقای غرضی انسان بسیار خوبی است ولی در حوضه سیاست فاقد بینش ودیدگاه لازم است پس توصیه می کنم زیاد تفسیر سیاسی ارائه نکنن

    • بدون نام

      کاش رئیس جمهور شده بودی... خیلی بهتر از روحانی هستی

    • بدون نام

      عجب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج