جاباما
۷۱۵۳۵۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گواتمالا، سفیران سوئد و ونزوئلا را اخراج کرد

گواتمالا دیپلمات‌های سوئد و ونزوئلا را به مداخله در سیاست داخلی این کشور متهم و از دولت‌های این دو کشور درخواست کرد که سفرای خود را خارج کنند.

خبرگزاری اسنا: گواتمالا دیپلمات‌های سوئد و ونزوئلا را به مداخله در سیاست داخلی این کشور متهم و از دولت‌های این دو کشور درخواست کرد که سفرای خود را خارج کنند.

جیمی مورالس، رییس جمهور گواتمالا که اعضای خانواده‌اش به اختلاس متهم شده‌اند، با "کمیسیون بین‌المللی مبارزه با معافیت از مجازات در گواتمالا" که یک نهاد قدرتمند مبارزه با فساد تحت حمایت سازمان ملل است، درگیر نزاع شده است.

سوئد حامی دائم این کمیسیون است.

مورالس با اقدام برای اخراج این دیپلمات‌ها ریسک برانگیخته شدن اعتراضات بین‌المللی و انزوا به عنوام یک کشور در آمریکای مرکزی را پذیرفته است.

ساندرا خُوِل، وزیر امور خارجه گواتمالا در بیانیه‌ای اظهار کرد، به دلیل آن که آندرس کومپاس و النا آلیشیا سالسیدو پولئو (سفرای سوئد و ونزوئلا در گواتمالا) اقداماتی انجام داده‌اند که به مداخله در امور داخلی گواتمالا انجامیده، دولت از سوئد و ونزوئلا درخواست کرده است که آنان را از کشور خارج کنند.

وزیر امور خارجه گواتمالا در کنفرانسی خبری که پس از انتشار این بیانیه برگزار شد، اذعان کرد، این درخواست هیچ ارتباطی با کمیسیون بین‌المللی مبارزه با معافیت از مجازات در گواتمالا ندارد.

وی به خبرنگاران گفت: شما می‌دانید که کومپاس همه مردم گواتمالا را فاسد خوانده و این چیزی نیست که ما آن را بپذیریم با تحمل کنیم، زیرا این واقعیت ندارد.

خوِل افزود: فکر می‌کنم سفیر ونزوئلا نیز مرتکب چنین دخالتی شده باشد. هیچ کس اخراج نشده و ما هم کسی را عنصر نامطلوب نمی‌خوانیم و روابط دو جانبه ادامه می‌یابند.

کومپاس در ماه ژانویه، طی مراسمی که به مناسبت اهدای سرمایه به کمیسیون بین‌المللی مبارزه با معافیت از مجازات در گواتمالا برگزار شده بود، به عبارت "جامعه فاسد" اشاره کرده بود اما تصریح کرد که "فکر نمی‌کند دریت باشد" که بگوییم همه فرهنگ گواتمالا بد است. وی همچنین یادآور شد، کمیسیون بین‌المللی مبارزه با معافیت از مجازات در گواتمالا "دارویی قوی" برای گواتمالا است.

وزارت خارجه گواتمالا در بیانیه‌ای که پیش از این منتشر کرده بود، گفت، صبر می‌کند تا دولت سوئد و ونزوئلا سفرای جدید خود را معرفی کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج