جاباما
۷۱۵۶۳۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

در ادامه با هم به مهم‌ترین دستاوردهایی که گوگل تاکنون در مراسم I/O ۲۰۱۸ رونمایی کرده اشاره خواهیم داشت.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: اگر به فناوری‌های جدید علاقه دارید حتماً به‌خوبی می‌دانید که گوگل هرساله در همین بازه زمانی مراسم I/O را برای معرفی دستاوردهای این شرکت برگزار می‌کند. امسال نیز گوگل دست‌پر به این مراسم آمده است و از فناوری‌ها و برنامه‌های جدیدی رونمایی کرد که از عزم گوگل برای حضور بیشتر در عرصه فناوری‌های نوین حکایت دارد. به همین منظور در ادامه با هم به مهم‌ترین دستاوردهایی که گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸ رونمایی کرده اشاره خواهیم داشت.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

این‌گونه که پیداست گوگل هیجان زیادی برای مراسم امسال داشت و لحظاتی قبل از برگزاری I/O 2018 از تغییر نام واحد Google Research با نام Google AI خبر داد، این امر از عزم گوگل برای حضور بیشتر در عرصه حوزه‌های تشخیص بصری کامپیوتری، پردازش طبیعی زبان و شبکه‌های عصبی حکایت دارد.

دستیار صوتی گوگل هوشمند‌تر می‌شود

انصافاً باید اعتراف کرد دستیار صوتی گوگل پیشرفت‌های زیادی کرده است اما نمایشی که از این دستیار هوشمند در مراسم اخیر گوگل اجرا شد تمامی حضار را انگشت به دهان گذاشت، در این مراسم گوگل دو تماس تلفنی که از پیش ضبط شده بود را اجرا کرد، در این تماس‌ها دستیار صوتی گوگل به لطف قابلیتی با نام Google Duplex به اندازه‌ای واقعی و طبیعی رفتار کرد که مخاطبین این تماس‌ها نتوانستند تشخیص دهند با یک دستیار صوتی ماشینی صحبت می‌کنند.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

قابلیت Smart Compose امکانات بیشتری را به جیمیل اضافه می‌کند

سرویس نامه‌رسان آنلاین جیمیل اکنون چیزی حدود ۱۴ سال دارد و به لطف پیشرفت‌های گوگل در زمینه هوش‌مصنوعی شاهد بهینه‌تر شدن این سرویس پرمخاطب هستیم. ویژگی Smart Compose برای نگارش ایمیل‌ها از هوش‌مصنوعی کمک می‌کند تا کار کاربر راحت‌تر شود،‌ هوش‌مصنوعی نحوه نگارش ایمیل‌ها و لحن زبان استفاده شده توسط کاربر را زیر نظر می‌گیرد و برای نگارش بهتر ایمیل‌ها کمک حال کاربران است.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

بهینه‌سازی‌های چشمگیر در سرویس نقشه‌های گوگل

در این شکی نیست که سرویس نقشه‌های گوگل یکی از بهترین سرویس‌‌های نقشه‌خوانی و مسیریابی در دنیاست. جالب است بدانید گوگل در مراسم I/O 2018 اعلام کرد که قابلیت‌های سرویس گوگل لنز را در سرویس نقشه‌های گوگل تعبیه کرده است.

به این ترتیب کافی است تا کاربر به سادگی گوشی خود را به سمت خیابان مد نظر بگیرد تا نمای StreetView با حالت واقعیت افزوده ظاهر شود و کاربر را به مسیر مورد نظر هدایت کند. این ویژگی مشکلات بسیاری را برای کاربران سرویس نقشه‌های گوگل در پیدا کردن مسیر حل می‌کند اما متأسفانه گوگل اشاره‌ای به زمان دقیق تعبیه کردن گوگل لنز در سرویس نقشه‌های گوگل نکرد.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

انتشار نسخه عمومی و آزمایشی اندروید P

امکان ندارد مراسم Google I/O را شاهد باشیم و در این مراسم خبری از نسخه‌ جدید اندروید نباشد، در همین راستا در مراسم امسال نیز باخبر شدیم که گوگل نسخه عمومی و آزمایشی اندروید P را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرده و این نسخه آزمایشی در اختیار ۷ تولید کننده‌ بزرگ گوشی‌های هوشمند دیگر نیز قرار گرفته‌ است. از آنجایی که احتمال می‌رود نسخه نهایی اندروید P در شهریور ماه امسال منتشر شود می‌توان عرضه نسخه آزمایشی و عمومی اندروید P را به فال نیک گرفت و این فرآیند را نشانه‌ای از کاهش مشکلات این سیستم عامل همراه در زمان انتشار نهایی دانست.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

اندروید P میزبان ویژگی‌های جدیدی از هوش‌مصنوعی خواهد بود

گفته در مراسم I/O 2018 از هوشمند‌تر شدن اندروید P نسبت به اندروید اوریو خبر داد، به این ترتیب در اندروید P شاهد ویژگی‌ هوشمندانه‌تری برای کاهش مصرف باتری با نام Adaptive battery خواهیم بود. گوگل مدعی است این ویژگی چیزی حدود ۳۰ درصد از بار پردازشی پردازنده گوشی‌ها را کاهش خواهد داد. تنظیم هوشمندانه‌تر میزان روشنایی صفحه‌نمایش گوشی را نیز می‌توان از دیگر ویژگی‌هایی دانست که اندروید P به لطف هوش‌مصنوعی از آن‌ها بهره می‌گیرد.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

تعامل با منوهای اندروید P راحت‌تر خواهد شد

گوگل برای تعامل راحت‌تر با اجرای چندین اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند تعامل راحت‌تری را در اندروید P در نظر گرفته است، به این ترتیب چندین اپلیکیشنی که همزمان اجرا شده‌اند در یک نمای مشخص و ساده با انتخاب دکمه هوم گوشی نمایش داده می‌شوند.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

صدای گوشی در اندروید P راحت‌تر تنظیم می‌شود

گوگل تمهیدات ویژه‌ای را برای راحت‌تر کردن تنظیم صدا در اندروید P در نظر گرفته است، برای رسیدن به این هدف گوگل نوار تنظیم صدا را در سمت راست صفحه‌نمایش و جایی که دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا قرار دارند نمایان می‌‌کند، یک آیکون زنگ نیز برای خاموش و روشن کردن زنگ گوشی در این قسمت لحاظ شده است.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

صفحه‌نمایش هوشمند گوگل

گوگل پیش از این در مراسم CES ۲۰۱۸ صفحه‌نمایش‌ هوشمندی را که با همکاری لنوو ساخته بود به نمایش گذاشت و اکنون شاهد خبرهای بیشتری از این صفحه‌نمایش‌های هوشمند در Googel I/O ۲۰۱۸ هستیم. گوگل در این مراسم اعلام کرد که در کنار لنوو با شرکت‌های خوشنام JBL، سونی و ال‌جی برای ساخت صفحه‌نمایش‌های هوشمند هم‌پیمان شده است. در این صفحه‌نمایش‌ها عملاً یک اسپیکر هوشمند تعبیه شده است و به نوعی می‌توان این محصولات را با آمازون اکو شو (Amazon Echo Show) مقایسه کرد.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

گوگل دستی به سر دستیار صوتی هوشمندش کشیده است

این‌گونه که پیداست گوگل حسابی دستی بر سروروی دستیار صوتی هوشمندش کشیده و به لحاظ رابط کاربری این دستیار هوشمند شباهت‌های بیشتری با Google Now پیدا کرده و یادآوری‌ها، یادداشت‌ها و مسیریابی‌ها در این دستیار صوتی هوشمند ظاهری جدید و ساده دارند. این ویژگی قرار است نهایتاً تا شهریور ماه امسال راهی اندروید شود.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

سرویس خبر گوگل پوست‌ انداخته است

در اولین نگاه به نسخه‌ جدیدی از اپلیکیشن خبرخوان گوگل که در مراسم I/O ۲۰۱۸ رونمایی شد می‌توان نتیجه گرفت که این اپلیکیشن شباهت‌های زیادی به اپلیکیشن خبرخوان Flipboard یا Apple News پیدا کرده و در نتیجه دسترسی به اطلاعات و خبرها در نسخه جدید خبرخوان گوگل نسبت به گذشته راحت‌تر شده است. از طرف دیگر گوگل این اپلیکیشن را به فناوری یادگیری ماشینی مجهز کرده است تا اطلاعات و خبرهای دست‌ اول از منابع خبری مطمئن جمع‌آوری شود.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

گوگل لنز برای گوشی‌های اندرویدی

تاکنون تنها کاربران گوشی‌های پیکسل ۲ افتخار استفاده از اپلکیشن گوگل لنز را داشتند اما گوگل در این مراسم اعلام کرد که گوشی‌های اندرویدی بیشتری از این اپلیکیشن بهره خواهند گرفت. در حال حاضر گوگل لنز از طریق اپلیکیشن فوتوز گوگل قابل دسترسی است اما از قرار معلوم قرار است گوگل لنز نقش پررنگ‌تری در سیستم عامل اندروید داشته باشد. هوش‌مصنوعی برای بالابردن کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط دوربین گوشی‌های تراز اول این روزها رواج پیدا کرده است و برای مثال می‌توان ال‌جی جی 7 ThinQ را نام برد که به لطف فناوری هوش‌مصنوعی عکس‌‌های بسیار باکیفیتی می‌گیرد. دکمه هوش‌مصنوعی که در این گوشی تعبیه شده است با یک بار فشرده شدن دستیار صوتی گوگل را فراخوانی می‌کند و دوبار فشردن این دکمه اپلیکیشن گوگل لنز را باز خواهد کرد.

مهم‌ترین محصولات جدید گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸

در این قسمت به پایان فهرست مهم‌ترین دستاوردهای گوگل در مراسم I/O ۲۰۱۸ رسیدیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم این مراسم را دنبال می‌کنید و دستاورد چشمگیری می‌شناسید که به آن اشاره‌ای نشد، این دستاورد را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج