۷۱۵۶۴۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

برخورد وزارت اطلاعات با خاطیان پرونده «فروهر»

سه‌شنبه هفته‌ای که گذشت، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، میزبان وزیر اطلاعات بود تا نمایندگان در مورد برخی مسائل از او سؤال کنند و پاسخ‌های محمود علوی را بشنوند. از جمله بحث‌هایی که در این جلسه در مورد آن صحبت شد، بحث ممنوع‌الخروجی پرستو فروهر و برخورد وزارت اطلاعات با مأموران خاطی بود.

روزنامه شرق نوشت: آذرماه سال گذشته، نوزدهمین سالگرد قتل داریوش فروهر و همسرش بود و خانواده آن‌ها اعلام کردند بعد از ۱۲ سال توانستند مراسم یادبود برگزار کنند، اما خبر رسید که وزارت اطلاعات از پرستو فروهر شکایت کرده است؛ اتفاقی که با واکنش برخی نمایندگان مجلس روبه‌رو شد.

سه‌شنبه هفته پیش وزیر اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمد و بنا بر آنچه نقوی‌حسینی، سخنگوی این کمیسیون، در توضیح این جلسه گفت، وزیر اطلاعات اعلام کرده که این وزارتخانه هیچ شکایتی از دختر داریوش فروهر نکرده است. او همچنین گفت: خلاصه سؤال محمود صادقی از وزیر اطلاعات این بود که «چرا به‌جای شکایت از عاملان قتل فروهر و پیگیری و مجازات آنان با طرف مقابل برخورد می‌شود. آقای روحانی که شعار حقوق شهروندی می‌دهند و شما که وزیر این دولت هستید باید با همان ادبیات گذشته برخورد‌های لازم را داشته باشید». وزیر اطلاعات هم در پاسخ گفته بود: «اجازه برگزاری مراسم هر سال برای فروهر داده می‌شود و هیچ‌کس متعرض به آنان نشده است، اما دیگران که به مراسم آن‌ها می‌آیند سوءاستفاده می‌کنند پس طبیعی است که اقدام می‌شود. وزارت اطلاعات در مقام شاکی نیست، ما اطلاعات را در اختیار دستگاه‌ها می‌گذاریم، ممکن است دستگاه قضائی بر اساس این اطلاعات اقدامات قضائی کند، این مورد هم که دستگاه قضائی اقدام کرده بر اساس همین اطلاعات بوده و اهانت به مقدسات برای قوه قضائیه مسجل شده است».

صادقی همچنین روز گذشته در این خصوص و درباره جزئیات جلسه کمیسیون امنیت ملی با وزیر اطلاعات گفت: «من چند ماه پیش در مورد توقیف پاسپورت پرستو فروهر جلسه‌ای در وزارت اطلاعات داشتم که قول همکاری دادند. در این جلسه هم آقای وزیر گفت که ما با آن‌ها برخورد کردیم که من خواستم به صورت مکتوب این را اعلام کنند که چه برخوردی کردند که قرار شد بعدا گزارش آن را بدهند که برای من متقاعدکننده و قابل‌قبول بود».

صادقی دراین‌باره و در مورد حکمی که برای پرستو فروهر صادر شده است با اعلان اینکه این حکم فعلا در مرحله تجدیدنظر است، عنوان کرد: «از وزیر اطلاعات پرسیدم که چرا از آن‌ها شکایت کردید که او گفت: ما شاکی نبودیم، بلکه گزارش‌هایی را در مورد برنامه‌ها و مراسم سالگرد فروهر‌ها داده بودیم که همان باعث آن حکم شده بود و وزارت اطلاعات مسئولیتی در مورد حکم ندارد».

او افزود: «در مورد برخورد با قاتلان و آمران و مباشران فروهر‌ها هم من این تأکید را داشتم که این غده سرطانی ریشه‌کن شده یا آن گفتمان هنوز در وزارت اطلاعات وجود دارد؟ که وزیر اطلاعات گفتند با آن‌ها برخورد شده است. در این مورد هم بناست که گزارشی به کمیسیون بدهند تا در جریان آخرین مراحل قضائی و قانونی که در این مورد صورت گرفته قرار بگیریم».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چیزا عادیه

    • بدون نام

      به جای برخورد با مشکل و حل ان , اصرار به تبدیل مشکل به بشکه باروت در جامعه عاقلانه نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج