۷۱۵۸۹
۲۲ نظر
۵۰۷۷
۲۲ نظر
۵۰۷۷
پ

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

دکتر جی.جک براون، متخصص زبان بدن، در مورد دکتر روحاني مي​گويد: آقای روحانی تبحر زیادی در پوشاندن احساسات و حرکات بدن خود دارند تا جایی که حتی متخصصان زبان بدن هم نمی‌توانند به راحتی حرکات ایشان را تفسیر کنند، ‌مهارت ایشان در این امر بسیار بالاست.

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف
مجله زندگی ایده آل: رسانه‌های مختلف به طرق متفاوتی سفر آقای روحانی و ظریف را منعکس کرده‌‌اند؛ ما هم با جستجو در میان عکس‌های این سفر و با استفاده از کتاب‌ها و خبرگزاری‌ ها و دیگر منابع معتبر و نظر کارشناسان سعی‌کرده‌ایم برداشتی اولیه از زبان بدن این دو مرد محبوب ایران در اجلاس سازمان ملل متحد داشته‌باشیم.

نگاهی به زبان بدن حسن روحانی و محمدجواد ظریف در نیویورک

رمزگشایی از زبان بدن تیم نیویورک

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

بیشتر مردم عقیده دارند تیم ایران در سفر نیویورک بسیار موفق بود میزان این موفقیت را مي‌توان از ميزان عصبانيت رژیم صهیونیستی هم فهميد. آقای روحانی و آقای ظریف در سفر حرف‌های زیادی زدند تا نشان دهند ایرانیان به جز صلح و مبارزه با خشونت چیزی نمی‌خواهند اما همه این خواسته‌ها تنها در کلام آنها منعکس نشد آنها با زبان بدن نیز تمایلات خود را آشکار کردند تا توانستند چهره همیشگی ایران را به جهانیان نشان دهند. در واقع تنها قدرت تکلم و سخن‌گفتن، به‌خودی خود نمی‌تواند در ارتباطات و تعاملاتی که به کار می‌رود نقش اساسی را ایفا کند، فرایند دیگر مورد نیاز زبان بدن و اشارات است که در جهت بهتر کردن و بهبود هرچه بیشتر این روابط نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

قدرت دکتر روحاني در کنترل زبان بدن

دکتر جی.جک براون، پزشک و متخصص زبان بدن که معمولا زبان بدن سياستمدارهاي بزرگ دنيا را تحليل مي​کند در مورد دکتر روحاني مي​گويد:

آقای روحانی تبحر زیادی در پوشاندن احساسات و حرکات بدن خود دارند تا جایی که حتی متخصصان زبان بدن هم نمی‌توانند به راحتی حرکات ایشان را تفسیر کنند، ‌مهارت ایشان در این امر بسیار بالاست. هر چند احساسات حقیقی همیشه فاش می‌شوند به شرط آنکه بدانید کجا و چگونه دنبال آنها بگردید.

هیچ تهدیدی برای شما نیستیم

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

یکی از مهم‌ترین ‌دیدارهای آقای روحانی ملاقات با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه بود. اولاند دستش را به سوی روحانی دراز می‌کند اما روحانی خویشتندارانه به پايین و سمت چپ نگاه می‌کند. وقتی فردی به پایین نگاه می‌کند در واقع به طرف مقابل این‌طور القا می‌کند که من براي‌تان تهديدي نيستم و كاملا به شما احترام مي‌گذارم.

فرانسوی را مجبور به احترام می‌کند

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

در همان دیدار مهم آقای روحانی با اولاند؛ هنگام دست دادن ۲ رئیس جمهور، اولاند دستش از بدنش فاصله گرفته و دست حسن روحانی را می‌فشارد، از طرف دیگر دست دیگر رئیس‌جمهور فرانسه به نشانه احترام به بدنش چسبیده است. گرایش سر اولاند هم به سوی روحانی، هرچند با زاویه اندک، نشان از تمایل او برای نزدیک شدن به روحانی دارد. وقتی آقای ظریف با وزیر امور خارجه فرانسه دست می‌دهد هم حالتی شبیه آقای روحانی دارد، یعنی دست او را به سمت خود کشیده و دست ديگر وزیر امور خارجه فرانسه به نشانه احترام به بدنش چسبیده‌ است.

دستان گشوده رئیس جمهور اتریش

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

هانس فیشر، رئیس‌جمهور اتریش نه‌تنها زاویه بدنش به سوی حسن روحانی است بلکه دستان خود را هم گشوده است اما روحانی درحالی که با دقت به همتایش نگاه می‌کند، دست‌ها را روی هم گذاشته و هیچ علامت ارتباط غیر کلامی از او دیده نمی‌شود. نکته مثبت روحانی در این تصویر، دقت اوست.

هر دو به ادامه گفت‌وگو علاقه‌مندند

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

وقتی در یک گفت‌وگوی رسمی ۲ نفر به راحتی می‌خندند نشان از فضا و جوی آرام است و اینکه دوطرف به ادامه گفت‌وگو علاقه‌مند هستند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون، مسئول روابط بین‌الملل اتحادیه اروپا در یک دیدار رسمی در حال خنده هستند که نشان می‌دهد هر دو می‌خواهند گفت‌وگو را ادامه دهند. همچنین باوجود اینکه هر دو طرف زاویه نشستن‌شان با هم فاصله دارد اما پاهای‌شان نزدیک به هم است. خانم اشتون پاها را روی هم انداخته اما نه به طرف مخالف که این نشان از تمایل محتاطانه دارد.

این ارتباط بسیار مهم است

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

روحانی با دستانی باز، لبخند و نگاه مستقیم به چشمان کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین‌المللی پول می‌نگرد. او با ارتباط چشمی کاملی که با خانم لاگارد برقرار می‌کند بهتر می‌تواند موضع خود را در ذهن او بنشاند و با حرف‌هایش او را متقاعد کند. این در حالی است که آقای ظریف با اندکی زاویه نسبت به لاگارد نشسته است که این طرز نشستن می‌تواند به خانم لاگارد نشان دهد برای آقای ظریف این گفت‌وگو اهمیت زیادی دارد و با توجه کامل به بحث‌ها گوش می‌دهد. از طرفی زاویه نشستن و حالت دستان خانم لاگارد در مقابل روحانی کاملا مثبت است.

هر دو محتاط هستند

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

هرچند محمدجواد ظریف می‌خندد اما حالت دست‌‌های دوطرف نشان می‌دهد که چندان راحت نیستند و قفل کردن دست‌های‌شان در هم نشان از تدافعی بودن حالت آنها دارد. حتی خانم اما بنینو، وزیر امور خارجه ایتالیا دست‌هایش را بیشتر به هم قفل کرده‌ است.

از موضع خود کوتاه نمی‌آید

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

محمدجواد ظریف در ملاقات با بسیاری از دیپلمات‌های غربی که با پرونده هسته‌ای رابطه مستقیم داشته‌اند، تاکنون انگشتان دست‌هایش را در هم قفل کرده و حالت تدافعی را به نمایش گذاشته است که کاملا منطقی است و نشان از این دارد که او نمی‌خواهد به این راحتی‌ها از موضع خود کوتاه بیاید. البته ناگفته نماند این حرکت می‌تواند به معنی فکر کردن، سنجیدن و تصمیم گرفتن هم باشد، البته طی برخی گفت‌وگوها گاهی هم آقای ظریف هنگام نشستن بدن را کمی به سمت جلو متمایل می‌کند و دست‌هایش را روی ران‌ها قرار می‌دهد که می‌تواند نشان‌دهنده آمادگي و هدفمندي او باشد به طوری که می‌خواهد به طرف مقابل اظهار کند به حرف‌هایش کاملا گوش می‌‌دهد و در حال ارزیابی آنهاست.

يک ديدار غيرمنتظره

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلستان این عکس را تسخیر کرده است. چرا؟ در حالی که هیگ به دوربین نگاه می‌کند، وزیر امور خارجه ایران گویا هنوز باورش نمی‌شود که با هیگ ملاقات کرده است. در حالی که دست هیگ در محدوده بدنش قرار دارد، این دست ظریف است که به سوی او دراز شده است.

قدرت در دست‌های آنهاست

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

فردی كه دستش را دراز كرده و سپس دستانش را به طریقی می‌چرخاند كه دستش بالا و كف دستش پایین قرار می‌گیرد، سعی در برتری‌جویی دارد و می‌‌خواهد تسلط و نفوذ خود را بيان كند. این نوع دست دادن اغلب اوقات در موقعیت‌های سیاسی و دیپلماتیك كاربرد دارد. اگر در عکس‌ها دقت کنید بیشتر دست‌ دادن‌های آقای ظریف و روحانی به همین طریق بوده یعنی کف‌دست‌های‌شان به سمت پایین بوده‌ است، البته در برخی موارد هم دست‌ها حالت عمودی دارد که نشان از تسلط یکسان دارد.

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

به دنبال ایجاد فضای اعتماد است

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

حالت محمدجواد ظریف در مقابل همه دیپلمات‌های غربی یکسان نیست. بررسی عکس‌های او نشان می‌دهد که او بین دیپلمات‌های غربی کشورهای قدرتمند و کشورهای کوچک‌تر اروپایی تفاوت قائل است، او در مقابل برخی راحت‌‌تر است و در مقابل برخی حالتی تدافعی‌تر دارد. ظریف در برخی دیدارها با نشان دادن کف دست‌هایش حسن‌نیت و صداقت خود را اظهار می‌کند. از طرفی متخصصان زبان بدن می‌گویند یکی از راه‌های ایجاد کانال ارتباطی و شکستن سدهای میانی انجام حرکات مشابه طرف مقابل با نشان دادن همزمان علائم مثبت به منظور جلب اعتماد است. در این تصویر دست‌های وزیر امور خارجه ایران حالت دعوت کننده و مثبت دارند. از طرفی دیگر پاهای آقای ظریف هم‌شکل همتای استرالیایی‌اش است. در واقع وزیر امور خارجه کشورمان سعی دارد با ایجاد فضای اعتماد وزیر امور خارجه استرالیا را از حالت تدافعی خارج کند.

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

احساساتش را پنهان می‌کند

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

آقای ظریف از آن دست آدم‌هایی است که همیشه لبخندی شیرین روی لب‌های‌شان خودنمایی می‌کند. این لبخند را می‌توان بیشتر از همه نشانه‌ احترام، ادب و نزاکت ایشان دانست. هرچند برخی از متخصصان زبان می‌گویند لبخندی که در سراسر صورت به شکل یک خط مستقیم باشد و دندان‌ها را پنهان کند ممکن است نشان‌دهنده این امر باشد که فرد می‌خواهد برخی از احساساتش را به نوعی پنهان کند تا جایی که گاهی حتی می‌توان گفت رازی دارد كه نمی‌خواهد دیگران آن را بفهمند، شاید دوست ندارد آن را بیان كند و شاید اعتماد نمی‌كند، این حالت در روابط دیپلماتیک امری طبیعی است.

اعتماد به نفسش را نشان می‌دهد

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

آقای ظریف هنگام نشستن روی صندلی، دستان خود را روی دسته‌های صندلی قرار داده ‌است که این خود نشان‌دهنده قدرت و اعتماد به نفس اوست. افراد بیش از حد متواضع جهت ایجاد سپر دفاعی در برابر دیگران دستان خود را به بدن‌شان نزدیک می‌کنند و بدین نحو احساسی از عدم اعتماد به نفس شخصی را در ذهن مخاطبان تداعی می‌کنند. آقای وزیر دقیقا می‌داند که چگونه نظراتش را مطرح کند تا به خوبی در ذهن مخاطبش بنشیند.

محکم و استوار ایستاده‌ است

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف

شکل بدن هنگام ایستادن یا نشستن می‌تواند نشان‌دهنده سلطه‌پذیری یا برتری‌خواهی فرد باشد. شق‌ورق ایستادن یک شخص با شانه‌های رو به عقب نشانه برتری‌خواهی اوست. در صورتی که شل و خمیده بودن بدن ناشی از احساس عدم امنیت، گناه و شرمساری اوست. آقای روحانی در تمام عکس‌ها شانه‌هایش را عقب داده و محکم و استوار ایستاده‌ است.

خنده نشان‌دهنده حالت آرامش است و نوعی پاداش و رضایت همراه خود دارد. در تعریف زبان بدن، خنده علامت آرامش و راحتی است. خنده طبیعی می‌تواند به تمام قسمت‌های بالای صورت گسترش پیدا کند. فیزیولوژی خنده بسیار مهم است زیرا در حالت خنده اندورفین آزاد می‌شود و درد و استرس کاهش مي‌يابد. خنده قابل رویت است زیرا وقتی فردی می‌خندد، نشان می‌دهد در مقابل فرد دیگر گارد ندارد و از نظرات متفاوت استقبال می‌کند.

رمزگشایی از زبان بدن روحانی و ظریف
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار

      خدایا به حق این روزای عزیز به دولتمردان ما کمک کن تا از فشارهای اقتصادی مردم کم کنند.

      پاسخ ها

      • علی

        اونایی که منفی دادن ظاهرا لحظه شماری میکنن که اقدامات دولت شکست بخوره و اونا به قیمت مشکلات برای مردم و جامعه به مقصود خودشون برسن . . . واقعا تاسف انگیزه

    • باران

      باشه ان شاالله همين كه شما ميگيد باشه ما هميشه براي سربلندي كشور عزيزمون دعا مي كنيم و براي ملتمون سلامتي و امنيت و سربلندي و پيشرفت مي خوايم.اما انشاالله خدايي نكرده عكس اين گفته ها بوجود نياد.

    • شمیم

      عالی بود عالی مرسی ضمنا با نظر بهار هم موافقم ولی نمیتونم بهت مثبت بد م بازم اشاره میکنم مثبت ومنفی دادنم مشکل داره مجله

    • یاسر

      چه می شود مشکلها حل شود ولی این رژیم اسرائیلی و ارازلاش اگه بزارند

    • unknown

      روحانی مچکریم

    • بدون نام

      من هم به دولت فعلی علاقه دارم و امیدوار به موفقیتشان هستم ولی از افراط و تفریط و مجیز گویی استقبال نمیکنم، تقریبا همهء عکسها را تفسیر به مطلوب کردید که اگرچه برای ما مطلوب است ولی صادقانه نبود به عنوان مثال در مورد فاصلهء دست با بدن و یا نوع دست دادن به گونه ای که کف دست رو به بالا باشد یا پایین دو نکته وجود دارد:
      1- تقریبا در همهء عکسها فردی که در سمت چپ تصویر باشد دستش به بدنش نزدیکتر است و فرد سمت راست ناچار است دست خود را دراز کند چرا که فرد سمت چپ دست خود را از روی بدنش به فرد سمت چپ نزدیک میکند ولی فرد سمت چپی باید دستش را از بدنش دور کند.
      2- در مورد کف دست رو به بالا یا پایین بودن هم این قد طرف مقابل است که معین میکند دست شما در چه ارتفاعی از بدنتان قرار میگیرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باریکلا به تو که این چیزارو دیدیو و فهمیدی ولی این روانشناسا نفهمیدند.مردم ساده هم حرف اینارو باور دارند. اونایی که این تحلیل ها رو باور میکنند واقعا کوته فکر و عقلند.ببخشیدا حقیقت تلخه

    • essi

      از لرزيدن دستش تو مصاحبه فرودگاه زبان بدنش معلمومه ههههه !!!!

      پاسخ ها

      • عاطفه

        اسی خان میدونی حدود 13 ساعت پرواز داشتن اونم توی یه سفر دیپلماتیک با برنامه کاری فشرده و دیدارهای خیلی خیلی مهم و پر از التهاب با دولتمردهای آمریکایی که میخوان سر به تن ما نباشه، اونم توی این سن و سال یعنی چی؟؟؟؟!!!!
        کاش یه کم انصاف داشته باشیم...

    • بی نام

      اینم شد تحلیل!!! خوب از اونجاکه با دست راست همه دست میدن و باید رو به دوربین باشن واسه عکس. تو عکسا هرکی سمت راست باشه دستش همین حالته. همین حالت تو یکی از عکسا واسه آقای ظریف اتفاق افتاده

    • بدون نام

      درهمه دیدارها چه با تنش در دولت قبل چه با صمیمیت که شما گفتید سود اصلی را فروشندگان اسلحه به کشورهای منطقه می برند یکبار از ترس ماجرا جوئی یکبار هم از ترس دوست و هم پیمان شدن به اخبار و آمار فروش اسلحه و تجهیزات نظامی توجه کنید

    • بدون نام

      جالب بود نكات ارزنده ايي داشت.

    • بدون نام

      لامسباخانم خوشگلم توشون زیادبوده چه حالی کردن روحانی وظریف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخی دلم سوخت برات ندید بدید، آخه این پیر زنهای لاغر مردنی هم از دست امثال شما بیمارهای ذهنی در امان نیستن؟!

      • امیرعلی

        با این طرز فکر به هبچ جا نمی رسی دوست عزیز. هر وقت دیدتو تغییر دادی می تونی پیشرفت کنی

    • ناشناس

      تحلیل مزخرفی بود مخصوصا در مورد لبخند ظریف که بیشتر نشون دهنده ذوق زدگیشه نه پنهان کردن احساسات!اینو به هر بچه ای هم که بگی میتونه تشخیص بده نیاز به کارشناس بادی لنگوییجم نداره

    • پرویز

      من هم یه حس چندم دارم که بدون نگاه کردن به حرکات بدن از روی حالت قیافه چیزهایی که طرف مقابل در زهنش دارد را می فهمم حتی می تونم فکرش را بخوانم در موارد بالا با شما موافقم و بیشتر از شما از تصاویر می تونم برداشت کنم مثلا در عکس اول "بان کی مون احساس قدرت بیشتری دارد و اقای روحانی در کنار او احساس ضعف دارد نسبت به مقام او

    • پرویز

      من هم یه حس چندم دارم که بدون نگاه کردن به حرکات بدن از روی حالت قیافه چیزهایی که طرف مقابل در زهنش دارد را می فهمم حتی می تونم فکرش را بخوانم در موارد بالا با شما موافقم و بیشتر از شما از تصاویر می تونم برداشت کنم مثلا در عکس اول "بان کی مون احساس قدرت بیشتری دارد و اقای روحانی در کنار او احساس ضعف دارد نسبت به مقام او

    • بدون نام

      یه مشت اراجیف تحویل مردم دادید.دمتون گرم

    • پرویز

      من هم یه حس چندم دارم که بدون نگاه کردن به حرکات بدن از روی حالت قیافه چیزهایی که طرف مقابل در زهنش دارد را می فهمم حتی می تونم فکرش را بخوانم در موارد بالا با شما موافقم و بیشتر از شما از تصاویر می تونم برداشت کنم مثلا در عکس اول "بان کی مون احساس قدرت بیشتری دارد و اقای روحانی در کنار او احساس ضعف دارد نسبت به مقام او

    • kerza

      نه با این خوش وبش اولاند با روحانی !! نه به این همه هماهنگی فرانسه با کشورجعلی اسرائیل در راه توافق نکردن 1+5با ایران!!!!!
      واقعأ غربی ها قابل اعتماد نیستند .این راآقای ظریف وهم فکرانش باید بدانند!!!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج