۷۱۵۹۱۶
۶ نظر
۵۳۲۲
۶ نظر
۵۳۲۲
پ

سوالاتی که باید از دکتر تغذیه بپرسید

اگر برای کاهش وزن می خواهید به یک پزشک یا مشاور مراجعه کنید باید حتما از قبل خود را آماده کنید. چندین سوال مهم رژیمی هست که باید حتما بپرسید.

وب سایت دکتر کرمانی: اگر برای کاهش وزن می خواهید به یک پزشک یا مشاور مراجعه کنید باید حتما از قبل خود را آماده کنید. چندین سوال مهم رژیمی هست که باید حتما بپرسید. شاید بخواهید با پزشکتان درباره داروهای کاهش وزن، خطر برنامه های مختلف کاهش وزن و مزایای کاهش وزن صحبت کنید. پزشک با توجه به سابقه پزشکی و سلامتتان می تواند جواب این سوالات را در اختیارتان قرار دهد.

سوالاتی که باید از دکتر تغذیه بپرسید

بهترین پزشک برای کاهش وزن

قبلل از اینکه شروع کنید باید به فکر این باشید که چگونه یک پزشک خوب پیدا کنید. پزشکان تغذیه زیادی وجود دارد و هر کدام مسلما از یک نوع برنامه غذایی استفاده می کنند با کمی تحقیق و مقایسه می توانید پزشک خوبی پیدا کنید.

قبل از اینکه برنامه غذایی را شروع کنید ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید. چرا؟ به این علت که اگر زشک تغذیه اطلاعی از سابقه بیماری شما نداشته باشد پزشک خودتان مطمئنا به آن اشراف دارد. پزشک خودتان می تواند مشکلاتی که ممکن است در مسیر کاهش وزنتان قرار بگیرند را به شما معرفی کند و وقتی شما این اطلاعات را داشته باشید می توانید سوالات بهتری از پزشک تغذیه بپرسید.

سوالات کاهش وزنی که باید از پزشکتان بپرسید

وقتی برای اولین بار با پزشک یا مشاور تغذیه صحبت کرید توضیح دهید که می خواهید کاهش وزن داشته باشید. بعد از این پزشک مسلما پیشنهاد یک برنامه غذایی و ورزشی را خواهد داد. اما اگر این سوالات را نیز اضافه کنید می توانید دقت را در برنامه دریافتی افزایش دهید.

۱- باید وزن کم کنم؟

پزشک یا مشاور جوابی سریع به شما خواهد داد و یا شروع به محاسبه BMI شما خواهد کرد. برخی نیز ممکن است به بررسی ترکیب بندی بدنتان نیز بپردازند.

۲- آیا من برای رژیم گرفتن به اندازه کافی سالم هستم؟

اگر دچاز مشکل خاصی باشید ممکن است پزشک از شما بخواهد تا بهبود و رسیدن به ثبات از رژیم گرفتن یا شروع یک برنامه ورزشی دست نگه دارید.

۳- چه مقدار وزن باید کم کنم؟

جواب این سوال می تواند بستگی به این داشته باشد که چه مقدار وزن خودتان می خواهید کم کنید اما ممکن است پزشک یا مشاور خود نیز پیشنهادی درباره آن داشته باشد. با کمک پزشک می توانید هدفی واقع گرایانه تر برای خود ایجاد کنید.

۴- وزنم روی سلامتم تاثیر دارد؟

بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و فشار خون هستند که با کاهش وزن می توانند بهبود پیدا کنند. از پزشک خود بپرسید که آیا رژیم غذایی و برنامه ورزشی می تواند به بهبود وضعیت سلامتتان کمک کند یا خیر.

۵- اگر وزن کم کنم سلامتم چگونه بهبود پیدا خواهد کرد؟

دانستن جواب این سوال می تواند موجب انگیزه شود مخصوصا برای زمان هایی که کاهش وزنتان کند می شود و یا حس می کنید برای ادامه کار انرژی ندارید. بهبود در وضعیت سلامت می تواند به معنای مراجعه کمتر به پزشک و کاهش مصرف دارو باشد

۶- می توانم از داروهای کاهش وزن استفاده کنم؟

می توانید درباره این موضوع مهم با پزشک خود صحبت کنید مخصوصا اگر راه هایی که برای کاهش وزن استفاده می کردید تا به حال جواب نمی داده. اما قبل از اینکه درباره این داروها صحبت کنید باید حتما توضیح دهید روش هایی که قبلا استفاده می کردید دقیقا چگونه بوده. داروهای کاهش وزن معمولا عوارض جانبی فراوانی دارند و پزشک می خواهد شما از امن ترین راه به هدفتان برسید.

۷- برای دیدن مزایای کاهش وزن چه مقدار باید کم کنم؟

در برخی موارد تنها مقداری کاهش وزن می تواند تاثیر چشم گیری روی وضعیت سلامتتان داشته باشد.

۸- آیا من مشکل پزشکی دارم که روی رژیم غذایی تاثیر بگذارد؟

برای افرادی که مبتلا به بیماری هایی نظیر دیابت یا فشار خون هستند برنامه های غذایی خاصی وجود دارد. با عنوان کردن مشکلاتی که دارید می توانید در برنامه تغییراتی ایجاد کنید.

۹- آیا غذایی هست که باید از آن بپرهیزم؟

با خوردن غذاهای خاصی ممکن است تاثیر برخی داروها کم شود. برای مثال خوردن گریپ فروت برای افرادی که داروهای کاهش کلسترول استفاده می کنند توصیه نمی شود. بنابراین غذاهایی را که نمی توانید مصرف کنید را حتما در یک لیست نوشته و آنها را به خاطر بسپارید. در صورتی که مشکلی نداشته باشید یک برنامه سالم و متعادل برنامه ای است که تمام غذاها را در اختیارتان قرار دهد.

۱۰- آیا برای انجام ورزش های با شدت بالا به اندازه کافی سالم هستم؟

مطمئن شوید برای انجام ورزش های هوازی و قدرتی به اندازه کافی سالم باشید. اگر پزشک با توجه به شرایطی که دارید محدودیت هایی را در نظر گرفت باید حتما آنها را به خاطر بسپارید تا از آسیب دیدگی جلوگیری شود.

۱۱- چگونه باید روی شدت ورزشم نظارت کنم؟

بیشتر برنامه های ورزشی نیازمند این هستند که با سطوح مختلف فشار انجام شوند. اما تمام روش های نظارت روی شدت ورزش فعالیت برای همه ورزش ها کار نمی کنند. برای مثال نظارت روی ضربان قلب برای افرادی که دارو مصرف می کنند تا ضربان قلبشان پایین بماند کار نمی کند. برای اطمینان حاصل کردن از پزشکتان بپرسید.

اینها برای شروع یک برنامه غذایی بود اما به همین نباید بسنده کنید و در ادامه نیز باید از پزشک و مشاور کمک بگیرید. اگر در روند کاهش وزن مشکل داشتید از مراجعه مجدد به پزشک و مشاور هراسی نداشته باشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داریوش

      سلام من قدم 190 ولی 65کیلوم چیکار کنم چاق شم پدر گیاهیی فت فسد کربن کراتین کربو پروتینم خوردم ولی هیچی ننداختم رو

    • یوسف

      سلام ببخشید قرص الانزاپین برای بی اشتهایی هم کاربرد داره و اینکه ایا واقعا وزن رابالا میبره

      پاسخ ها

      • ناشناس

        واقعا خوبه مثلا عوارض نداره خوب بیشتر بگو

    • شهرام

      دکتر سلام ایا خوردن قرص سی ال ای cla با دوز 1000 مثلا روزی یک عدد اونم قبل ورزش صبگاهی ضرر داره برای کبد و کلسترول خوب بدن اگه در هفته چهار عدد استفاده بشه با تشکر

    • ناشناس

      سلام دکتر من دختری هستم 14ساله اما وزنم 45کیلوهست خواهش میکنم راهنمایم کنید توروخدا

    • حسن

      سلام من کشتی گیرم روزانه همیشه ورزش های سنگین انجام میدیم و گالری خیلی زیاد از دست میدم و تو کشتی خسته میشم کشتی هم خوردن غذا های خوب میخواد که ما نداریم برای همین میخوام از ویتامین و قرص های ویتامینی بخرم پروتین و کراتین نمیخوام بخرم بنظرتون من چی استفاده کنم؟ ممنون میشم بگین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج