۷۱۵۹۶۷
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

نقش پیک موتوری در قیمت دلار

سید نقی کبیری با اشاره به فروش دلار در بازارسیاه با قیمتی فراتر از ٤٢٠٠ تومان اظهارداشت: تک نرخی شدن دلار اتفاق ناگهانی و بدون ایجاد زیرساخت‌ها بود، در حالی که برای تک نرخی کردن باید زیرساخت‌ها را در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت فراهم می‌کرد.

خانه ملت به نقل از عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از درز دلار در بیخ گوش بانک مرکزی خبرداد و نوشت: این دلار‌ها با پیک موتوری جابجا می‌شود.

سید نقی کبیری با اشاره به فروش دلار در بازارسیاه با قیمتی فراتر از ٤٢٠٠ تومان اظهارداشت: تک نرخی شدن دلار اتفاق ناگهانی و بدون ایجاد زیرساخت‌ها بود، در حالی که برای تک نرخی کردن باید زیرساخت‌ها را در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت فراهم می‌کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بعد از اعلام سیاست تک نرخی با حواشی متعددی مواجه شد، گفت: دولت با اتخاذ سیاست تک نرخی با حواشیی مانند تامین ارز تولیدکننده، صادرکننده، مسافران و دانشجویان روبه رو شد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه تک نرخی کردن ارز، بیان داشت: دولت در وضعیت بحرانی نسبت به تک نرخی کردن دلار اقدام کرد، البته مجلس از گذشته بر این موضوع تاکید داشت؛ اما نه اینکه ناگهانی و در وضعیت بحران آن را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: باید لوازم اجرای چنین تصمیمی فراهم می‌شد. دراین راستا اولین ابراز روشن شدن مسیر خروج دلار از نرخ ٤٢٠٠ تومان بود، در حال حاضر شاهد آن هستیم که بیخ گوش بانک مرکزی و صرافی ها، دلار در قالب پیک موتوری در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید درز‌های دلار غیرقانونی و قاچاق مشخص شود، گفت: در حالی که دلار قاچاق در اختیار افراد قرار می‌گیرد، اما واردکنندگان ارز مورد نیاز برای ثبت سفارش را پیدا نمی‌کنند.

کبیری در ادامه گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی باید کار جامعی را برای تک نرخی شدن انجام می‌دادند، اظهارداشت: ارز در بازار از جا‌هایی درز می‌کند که لازم است دولت از درز آن جلوگیری کند. در حال حاضر با چند نرخ دلار روبه رو هستیم، دلار ٤٢٠٠ تومان، دلار واردکننده با یارانه و دلار با نرخ‌های بیشتر از ٥ هزارتومان، اگر دولت به این وضعیت ورود نکند شرایط خطرناک تری نسبت به گذشته ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه دلار غیر ٤٢٠٠ تومان قاچاق محسوب می‌شود گفت: دولت برای مقابله با دلار قاچاق باید لیستی از افراد و سیستمی که عامل فروش چنین دلار‌هایی می‌شود، تهیه کند؛ اما تاکنون چنین لیستی تهیه نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فيلم جديد (دلارعليه مردم)

    • r.s

      فردا پیک موتوریها رو میگیرن

    • r.s

      فردا پیک موتوریها رو میگیرن

    • سعید

      بیکاری،کرونی،تورم،رکود متاسفانه کشورو نابود کردید رفت

    • بدون نام

      دلارها تو عراق پیدا چرا گردن پیک موتوری بدبخت میندازید تمام خبرگزاریهای دنیا نشون داد

    • خلیلی قوشچی

      یعنی بی کفایتی مسوولین هیچ نقشی نداشت و بیچاره پیک موتوریها رو مقصر دونستند
      ...

    • بدون نام

      واقعا نوابع در مجلس کم نیستند باید با نمایندگان وضعمان همین باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج