۷۱۶۰۲۰
۱۰ نظر
۵۰۰۷
۱۰ نظر
۵۰۰۷
پ

ولایتی: تسلیم زورگویی آمریکا نمی‌شویم

عضو هیئت نظارت بر برجام گفت: گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ثابت کرده است که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در مقابل زورگویی آمریکا تسلیم نخواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: علی‌اکبر ولایتی عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام عصر امروز در حاشیه دیدار با وزیر خارجه ترکمنستان در جمع خبرنگاران، درباره خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا با خروج خود از برجام تنها این را ثابت کرد که مثل گذشته هر وقت فرصت کند معاهدات را زیر پا می گذارد و نمی شود به آن‌ها اعتماد کرد.

وی افزود: انسان فراموش کار است و گذشت زمان و اصل فراموشی باعث می‌شود تا ذهنیت اینکه آمریکا قابل اعتماد نیست، ضعیف شود. این یک اصل است که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

ولایتی با بیان اینکه روسیه، چین فرانسه، آلمان انگلیس تاکید کرده‌اند که آمریکا نباید از برجام خارج شود، گفت: با توجه به عصیان بین‌المللی که رئیس‌جمهوری جدید آمریکا کرده، فکر می‌کند که سطح جهان قلمرو آمریکا است در حالی‌که این نوع ادعاها و ذهنیت‌ها مربوط به قرن نوزدهم است و الان آمریکایی‌ها فکر نکنند که می‌توانند در کشورهای دیگر طوری عمل کنند که گویی انتظارشان این است که هر سخنی رئیس‌جمهوری آمریکا بگوید از آن تبعیت کنند، زیرا عادت کرده‌اند چون بعضی از کشورها متاسفانه با توجه به ضعفی که در حکومت‌هایشان است، می‌خواهند همه را به یک چشم نگاه کنند اما به جمهوری اسلامی ایران که می‌رسند، می‌بینند یک ذهنیت دیگری دارد.

عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام خاطرنشان کرد: روسیه و چین نقض عهدی در روابطمان انجام نداده‌اند ولی درباره اروپا، این دو ، سه هفته آزمون بزرگی برای اروپا است تا به تعهداتی که داده اند عمل کنند یا اینکه بگویند می خواهند تابع آمریکا باشند.

وی افزود: گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ثابت کرده است که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در مقابل زورگویی آمریکا تسلیم نخواهد شد. در حالی که می‌دانیم سایر کشورها مانند روسیه، چین، آلمان، فرانسه و انگلیس به آمریکا توصیه کردند که نباید از این قرارداد بین‌المللی خارج شود

عضو هیئت نظارت بر اجرای برجام درباره اروپایی‌ها و سایر کشورها، خاطرنشان کرد: تا جایی که مربوط به روسیه و چین می‌شود، تاکنون از آن‌ها نقض عهد ندیده‌ایم و همواره به تعهدات خود پایبند بوده‌اند. اروپایی‌‌ها نیز قول دادند اما همان‌طور که دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، این دو سه هفته آزمونی برای اروپایی‌هاست برای اینکه نشان دهند واقعا به تعهدات‌شان پایبند هستند یا اینکه می‌خواهند از آمریکا تبعیت کنند و این موضوع بیش از اینکه برای جمهوری اسلامی ایران زیان‌بخش باشد، برای حیثیت سیاسی اروپایی‌ها زیان‌بخش است اگر که بخواهند تابعی از متغیر آمریکا باشند.

ولایتی تاکید کرد: نقض عهد آمریکا حد و مرزی ندارد، یک روز از کنوانسیون مربوط به محیط زیست خارج می‌شود، روز دیگر قرارداد مربوط به تولید گازهای گلخانه‌ای را نقض می‌کند و امروز هم تعهدات هسته‌ای را نقض کرده‌ اما جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که در مقابل تهدیدات آمریکا بایستد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت هستن که بد بخت میشن

    • ع

      چرا یه بتر بازی در میاره میگه ارسال نشد

    • بدون نام

      قطعا.
      واسه شماکه خیالی نیست

    • بدون نام

      مگه ازان اول قابل لعتماد بود به چی برحام میخواین برسین

    • بدون نام

      تا حالا هم تسلیم نشده ایم ونمیشویم اما تاوانشو کیا پس دادن شما یا ما؟

    • یاران

      با زاهپیمایی کردن مرگ مرگ گفتن نمیشه، زمان موشک جواب موشک رسیده،

    • بدون نام

      ما تسلیم زور نمی شویم مگر خیلی پر زور باشد

    • بدون نام

      آقای ولایتی شما و خانواده تون توی رفاه و آسایش زندگی میکنید و حداقل دغدغه اقتصادی ندارید، چه میدانید فقر یعنی چی، پیش خانواده شرمنده شدن یعنی چی توی سن پنجاه و هفت سالگی کارگری کردن یعنی چی آقای ولایتی فدات بشم بخدا مردم دارن از فقر میمیرن.

    • کریم

      احسنت

    • بدون نام

      واقعا که بچگانه س چون ما تا بحال از چین و روسیه بدعهدی ندیدیم بعد از این هم نمیبینیم

      ما در زمان اوباما هم از آمریکا بدعهدی ندیدیم

      مگر تصمیم گیرندگان چین و روسیه تا ابد سرجای خودشان هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج