جاباما
۷۱۶۰۵۰
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

آمادگی نیروهای مسلح ایران برای نابودی داعش

وزیر دفاع ایران در دیدار با همتاری افغانستانی خود گفت: نابودی داعش از جمله سیاست های دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و برای همکاری در این ارتباط آمادگی لازم را داریم.

خبرگزاری تسنیم: سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان که به دعوت وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیئت بلندپایه دفاعی و نظامی به پایتخت ایران سفر کرده است در ستاد وزارت دفاع مورد استقبال رسمی امیر سرتیپ حاتمی قرار گرفت و بلافاصله دور نخست مذاکرات دوجانبه با حضور وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دور از مذاکرات با بیان اینکه کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان در سیاست خارجی ایران از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت توسعه همکاری ها در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی و نظامی با کشور افغانستان تاکید دارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف از مردم مظلوم افغانستان و دولت قانونی وحدت ملی افغانستان حمایت کرده است، افزود: ما معتقدیم افغانستان نباید به محل رقابت های منطقه ای و بین­المللی تبدیل شود بلکه این کشور باید کانون همکاری‌های منطقه­‌ای باشد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به ظهور و گسترش نفوذ داعش در افغانستان به عنوان یک پدیده بسیار خطرناک هشدار داد و افزود: ما داعش را ابزار امنیتی آمریکا و قدرت های سلطه جو برای ایجاد ناامنی در منطقه می دانیم، لذا نابودی داعش از جمله سیاست های دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و برای همکاری در این ارتباط آمادگی لازم را داریم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا هم به حسن نیت و صداقت آمریکایی ها اعتماد نداشته است، تاکید کرد: بدعهدی و نیات بدخواهانه آمریکا طی ۴۰ سال گذشته برای دولت و ملت ایران به اثبات رسیده و اگر بخواهیم اقدامات ضدبشری و غیر انسانی مقامات این کشور در این سالها را فهر ست کنیم از بیان خارج و حوصله این نشست است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه بر مردم مظلوم افغانستان، سوریه، عراق و بحرین می گذرد، فجایع بر علیه مردم بی گناه یمن، مصیبت بزرگتری برای جهان اسلام است و مردم این کشور روزانه مورد تهاجم و بمباران ناجوانمردانه سعودی ها قرار میگیرند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان نیز با تشکر از دعوت و استقبال گرم وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مردم و دولت افغانستان همواره قدردان محبت ها و کمک‌های بی دریغ دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به کشورمان در کلیه شرایط بحرانی سال های اخیر بوده و هستند.

سپهبد طارق شاه بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از سفر به جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط بین دو کشور و فراهم ساختن بسترهای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان برشمرد و افزود: امیدواریم در این سفر حداکثر استفاده را از بسترهای موجود و فراهم شده در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و نظامی دو کشور ببریم.

وی هدف دشمنان در منطقه را عدم ثبات افغانستان و تجزیه این کشور دانست و ادامه داد: به عنوان کشور دوست و همسایه هرگز اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان علیه جمهوری اسلامی ایران کوچک ترین تعدی و تجاوزی صورت گیرد.

وزیر دفاع افغانستان با بیان اینکه از کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به آوارگان و جنگ زدگان افغانستانی در طول سالیان گذشته نهایت تشکر را داریم، خاطرنشان کرد: از پروژه اقتصادی چابهار به عنوان یک طرح حیاتی و مهم استقبال می‌کنیم.

وی هدف و خواست دو کشور ایران و افغانستان را مبارزه با تروریسم به ویژه داعش عنوان کرد و ادامه داد: معتقدیم که حضور تروریست ها باعث بی ثباتی و ناامنی در منطقه می شود و برای سرکوب تروریست ها در کشورمان، نیازمند کسب کمک ها و تجارب ویژه از جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وزیر دفاع افغانستان خواستار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت ملی افغانستان شد و گفت: نیازمند همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه برای تامین امنیت و ثبات افغانستان هستیم.

سپهبد طارق شاه بهرامی اضافه کرد: امیدواریم با امضای سند همکاری های دفاعی- نظامی و تشکیل نخستین کمیسیون مشترک میان دو کشور، گام های بلندی در روابط فی ما بین به وجود آید.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان در این سفر با مقامات بلندپایه سیاسی کشورمان نیز دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه منطقه ای و بین المللی مذاکره خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من افغانی هستم ایکاش فقط داعش تنها میبود که میدونستی هدفت کی هست نیستی که ببینی
      چخبر هست فقط از رسانها میشنوی
      ببینی آدم دارن میکشن نمیتونی
      نگاه کنی چون یه گلوله میزنن تو دهان آدم

    • شکیبه

      مگه داعش را چندی قبل از بین نبرده بودید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داعش هنوزهست ماخدایی پشت سر مسئله هستیم فقط سمینار و کنفرانس خبری تحلیلی وجشن زودهنگام گرفتن الان صدهزار نفر کارگربیکارتودبی پاکستان ی،،هندی افغان بالقوه داعش پشت پرده اندتحلیل درست است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج