۷۱۶۱۳۲
۷۲ نظر
۵۰۰۸
۷۲ نظر
۵۰۰۸
پ

موی دختربچه را کوتاه کردند تا ناظم تحریک نشود!

در ماه های گذشته، آموزش و پرورش کشور درگیر حواشی عجیب و غریبی بوده که باور آنها برای ذهن شهروندان سخت و دشوار است. با اینکه برای نهادی چون آموزش و پرورش، حاشیه مطلوب نیست و در کارایی این مجموعه حساس آثار منفی دارد، همچنان این حواشی نامطلوب ادامه دارد؛ مثل اتفاقی که برای یک دخترچه آبادانی افتاد.

تابناک: در ماه های گذشته، آموزش و پرورش کشور درگیر حواشی عجیب و غریبی بوده که باور آنها برای ذهن شهروندان سخت و دشوار است. با اینکه برای نهادی چون آموزش و پرورش، حاشیه مطلوب نیست و در کارایی این مجموعه حساس آثار منفی دارد، همچنان این حواشی نامطلوب ادامه دارد؛ مثل اتفاقی که برای یک دخترچه آبادانی افتاد.

در مورد ساختار آموزش و پرورش و قوانینی که در این مجموعه جریان دارد، انتظار منطقی این است که این قوانین به گونه ای تنظیم شوند که دارای جامعیت باشند و حتی القدور شامل اعمال سلیقه و رفتار غیر اخلاقی نشوند؛ انتظاری بجا که البته شواهد نشان می هد، چندان با حقیقت همخوانی ندارد.

هرچند در سال و ماه های گذشته در این وزارتخانه و به ویژه مدارس کشور، رخدادهای غیر منطقی فراوانی روی داده که اشاره به هر یک از آنها برای اثبات خروج این ساختار حساس از روال منطقی کفایت می کند، هفته گذشته در یکی از مدارس استان خوزستان اتفاقی افتاد.ه که به باور بسیاری باور آن بسیار سخت است!

ماجرای رخدادی که از آن سخن به میان است، مربوط به مدرسه ای دخترانه به نام گلستان در شهر آبادان، استان خوزستان است که در آن، معاون پرورشی مدرسه با توجیهی عجیب موهای یکی از دانش آموزان دختر را با قیچی کوتاه کرده است.

موی دختربچه را کوتاه کردند تا ناظم تحریک نشود!

در این مدرسه دخترانه که گویا ناظم مدرسه مرد است، معاون پرورشی به دانش آموزان هشدار داده که به هنگام حضور در مدرسه و در هر شرایط، باید موی خود را زیر مقنعه نگه دارند و اگر موهای آنها به گونه ای است که از مقنعه بیرون می زند، نسبت به کوتاه کردن آن اقدام کنند.

این دستور عجیب که گفته می شود برای جلوگیری از تحریک ناظم مدرسه توسط معاون پرورشی صادر شده است، توسط یکی از دانش آموزان کلاس ششم مورد بی توجهی قرار می گیرد و همین اقدام سبب می شود تا این معلم با قیچی پاسخ بی توجهی های این دختر بچه را بدهد.

این اتفاق عجیب روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه رخ داد و معاون پرورشی این دبستان در اقدامی غیر اصولی، اقدام به کوتاه نمودن ۲ سانت از موی دانش آموز که از مقنعه بیرون مانده بود کرد.

بررسی ها نشان می دهد، اداره آموزش و پرورش آبادان به محض اطلاع از این رویداد، نسبت به پیگیری این اتفاق اقدامات لازم را انجام داده و ضمن تعلیق معاون پرورشی از شغلش، نسبت به دلجویی از خانواده این دختربچه و شخص وی اقدام کرده اند.

گفته می شود برای این رخداد پیش آمده در هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان پرونده ای تشکلیل شده و رسیدگی به آن در دستور کار مسئولان آموزش و پرورش استان خوزستان قرار گرفته است.

به نظر می رسد، اینکه پس از هر رخداد باور ناپذیر در آموزش و پرورش کشور مثل این اتفاق و نیز ماجرای تنبیه های فیزیکی دانش آموزان، مسئولان استانی و کشوری، با فرد خاطی برخورد می کنند و یا وزیر آموزش و پرورش با نگارش توئیت سعی بر دلجویی از افرادی می کند که حقوقشان ضایع شده است، دیگر کافی و قانع کننده نباشد.

این اولین اقدام عجیب و دور از ذهن رخ داده در مدارس کشور نیست و با روندی که وجود دارد، قطعاً آخرین آن نیز نخواهد بود؛ بنابراین، شاید نیاز باشد که به اصول و موازین اصلی حاکم بر نظام آموزش و پرورش کشور مراجعه شود و برای برخورد با چنین مشکلاتی، برخوردهای ریشه ای تری در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

واقعاً چه دلیلی می توان برای حضور یک ناظم مرد در مدرسه دخترانه پیدا کرد و اگر چاره ای جز استخدام این ناظم در مدرسه نبوده است، چرا باید شرایط به گونه ای باشد که سایر دبیران و معلم ها نگران شرایط تحریک آمیز برای او باشند؟

آیا به راستی در این سال ها که در چندنوبت بحث کمبود معلم و کادر آموزشی در مدارس کشور به بحث کانونی وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده و البته حواشی نیز به دنبال داشته، قابل قبول است که در مدارس دخترانه، ناظم مرد مشغول به کار باشد و این چنین حکایت عجیب و غریبی رقم بخورد؟ آیا برخورد و تعلیق این معاون مدرسه می تواند پایان بخش تکرار چنین رخدادهایی در مدارس کشورمان باشد و تعلیق افراد، پایان بخش همه مشکلات است؟

شاید این رخداد بهانه ای باشد برای دست اندرکاران و متولیان آموزش و پرورش کشور تا در نوع و سبک مدیریتی خود بازنگری کرده و موضوع نظارت و هماهنگی در شیوه برخورد با دانش آموزان را به صورت جدی تر دنبال کنند؛ اتفاقی که اگر عملیاتی نشود، باید منتظر ماند و دوباره چنین رخدادهایی را دید و شنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساسان

      خیلی متاسفم برای چنین رخدادی واقعا که..........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا خيلي هم كار خوبي كردن شما برو نظام آموزشي ژاپن كره و حتي انگليس رو هم ببينيد بر پايه تنبيه است...ما هم نوجوون بوديم به موهامون كه ژل ميزديم ناظم تو زمستون بهمون ميگفت بريد تو حياط موهاتون رو بشوريد و الآن از همشون راضي ام و براشون دعا ميكنم كه مارو آدم كردن...مارو از مسير كج هدايت كردن و با واقعيت هاي زندگي آشنا كرد چه معني داره دختر ابتدايي تو روي ناظمش واي سه و بعد از چندين تذكر ناظم حرفش رو پشيزي ارزش نداره...مثله اون دخترايي كه تو وري مامور قانون واي ميسه مثله اون درويشي كه تو روي مامور كلانتري واي ميسه مثله اون دانشجويي كه با كمال پر رويي تو دانشگاه سيگار ميكشه و بعد از تذكر حراست لخت ميشه ميفته رو حراست كتكش ميزنه...اين شده مملكت ... متاسفم براي اين نظام آموزشي

      • جمشید

        تو ژاپن تنبیه میکنن.جان.برو یکم مطالعه کن در موردش.تنبیه اونم ژاپن.عجب

      • بدون نام

        آقا جمشيد مادر بنده معلم كره اي ها و ژاپني در مدارس بين المللي در تهران است...همشون تركه خاص كتك خودردن دارن...حتي همسراشون رو هم تنبيه ميكنن ما رفت و آمد خانوادگي داريم با بعضي هاشون

      • جمشید

        چیزی به نام تنبیه بدنی وجود نداره.تو همه کشورا تنبیه برای دانش اموز هست.مثلا اخراج از مدرسه برای مدتی اما اینکه بیان دانش اموز رو کتک بزنن نخیر نیس.خب نمیگم پیدا نمیشه اما مثل همین مورد ما نیز غیر قانونی خواهد بود.

      • بدون نام

        اخه ادم سالم با مو تحریک میشه خاک بر سر تفکر قرون وسطایی

      • بدون نام

        مو اخه؟

      • بدون نام

        معلم های پرورشی رو از همون جایی که مامورای گشت ارشاد میان میارن

    • بدون نام

      متاسفم برایه این دولت و این حکومت که مردان از مویه بانوانه ما تحریک میشوند. پس بروند و داخله خانه بنشینند.تا بانوان اداره کنند. کشور را وقتی با اندکی ،مو تحریک میشوند. پس مرد ،نیستن، نامردن،نامرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تجربه میگه معلم های پرورشی از عقده ای ترین معلم های اموزش و پرورشن

    • بدون نام

      ای لعنت بتو سانسورچی ...

    • بدون نام

      بروباباجمعش کن مزخرف ها آشغال ها

    • بدون نام

      اینجا ایران است و این چیزها خیلی خیلی عادی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلم پرورشی کی بودی تو؟

    • بدون نام

      آبروی ناظم بیچاره رو بردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره؟؟؟؟مگه آبرو داشته؟؟؟

    • amin

      دیگه انصافا والا به خدا گندشو در آوردن:-/

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بوی تعفن فساد همه کشور رو گرفته اینا به فکر موی یه دختربچه ان

    • لیلا

      نباید چنین پستی را به این آدم مریض داد که چنین عواقبی داشته باشد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گاش معلما بدونن قبل از هر چیزی با انسان طرفن کاش بفهمن انسان قلب داره شخصیت داره دلی که شکست شخصیتی که له شد چه جوری میتونه فردا تو جامعه ادم موفقی بشه؟

    • مریم

      تف به ذاتت

    • بدون نام

      مدرسه دختر منم ناظمش مرده

    • سالار

      آقای معلم پرورشی
      شما که بعنوان معلم پرورشی وظیفه پرورش ذهن واخلاق ورفتار و روحیات مطلوب دانش آموزان داشتید آیا به این فکر هم بودید که این کارتان خیلی تاثیرات منفی بر روح وروان این دانش آموز میگذارد
      اگرواقعا میدانستید که ناظم مدرسه باطن کثیفی داره ... که اینچنین قانون سختگیرانه ایی گذاشته بودید
      بجای اخراج ایشان چرا موی دختر بجه را کوتاه کردید؟
      مگر این ناظم با آشنایی و واسطه بازی کدام مسوول استخدام شده بوده که حاضر بودید موی تمام دختران کوتاه کنید ولی ایشان اخراج نشود

    • بدون نام

      متن بالا هم خالی از اشکال نیست
      بودن ناظم مرد در مدرسه دخترانه چه ایرادی میتواند داشته باشد
      آن هم مدرسه ابتدایی
      برای مقابله با تفکرات غلط امثال این معاون پرورشی
      که نماینده یک تفکر هست
      بیایید در همه مدارس دخترانه چه ابتدایی چه متوسطه اول و دوم
      نه تنها ناظم مرد بلکه از مدیران و دبیران مرد هم استفاده کنیم
      و بلعکس در مدارس پسرانه هم از نیروهای خواهر جهت تدریس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داداچ اونجا تو آلمان از اين پيشنهادا بده اينجا ايرانه همجنس به همجنس رحم نميكنه چه برسه هيزمو بذاريم كنار آتيش!
        قطب مثبت و منفي آهنربا رو دور نگه داشتن حالا ميگي بذاريمشون كنار هم؟!

      • بدون نام

        چطوریاس همین قطب مثبت ومنفی رو از فردای کنکور باید تو دانشگاه بشین پیش هم؟ قطب مثبت و منفی از بین میره تا هجده سالگی

    • هموطن

      ...بیمار روانی اگر ناظم مدرسه باموی دخترک خردسال تحریک میشود تو...نباید آنجا معلم باشی احتمالا بادیدن توهم تحریک میشود خودت بیماری چرا مردم را مثل خودت فرض میکنی....

    • جواد

      اینهمه تحریک تحریک نکن
      درسته کوتاه کردن موهای دختر بچه اصولی نبوده ولی دلیلش تحریک معاون هم نیست.بالاخره درجامعه اسلامی وقتی دانش آموزی هنجار شکنی میکنه و به هیچ صراطی هم مستقیم نیست گاهی این موارد پیش میاد.لطفا بدون جهت و سلیقه شخصی خبر پراکنی کنید

    • بدون نام

      جمع کنید این مسخره بازیها رو
      اون معاون پژوهشی رو باید........

    • بدون نام

      اگه با دخترمن این کار رو میکرد کاری باهاش میکردم که روزی صد با از بدنیا امدنش پشیمون بشه اون فقط میخواست جلب توجه کنه جلوی ناظم وگرنه این کار لازم نبود

    • ناشناس

      معاون خشکه مذهب بوده.و متعصب.بدبخت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معاونه فیلم هیس دخترا فریاد نمیزنن زیاد دیده

    • بدون نام

      اموزش و پرورش از پرسنل بسیار بد دهن وبی نزاکت در پستهای پرسنلی استفاده میکند زیرا نظرشان این است توانایی اداره کردن را دارد شما به هرکدام از ادارات اداره اموزش وپرورش مراجعه کنید با پرسنل بسیار بی ادبی روبرو خواهید شد که فقط بدنبال تهمت زدن ویا هر کاری که شخص را واداربه عقب نشینی از خواسته اش میکند وادار میکنند اصلا از احترام به مراجعیین خبری نیست برای نمونه شما به یکی از ادارات بروید و خواسته ای مطرح کنید هرچقدر کم ولی با بی ادبی جواب خواهی گرفت

    • بدون نام

      واقع بین باشید وقتی دختری که در خیابان موهایش را چنگ میزنند و به زور وارد خودرو ون انتظامات می کنند و بعد مامور تشویق میشود معلم پرورشی هم در یک گوشه ای از کشور قیچی کردن موی طفلی را زشت نمیداند و حتی از باور خود عمل خدا پسندانه می بیند جای شکرش باقیست دخترک را تنبیه نکردند برای 2سانت بلندی مویش، کودکان پسر هم در این روزها امنیت ندارند با آنکه موی بلند ندارند که سبب تحریک شود و مورد آزار و اذیت قرار می گیرند اینجاست که باید فکری کرد که کجای کار را اشتباه رفتیم بهتر نیست واقع بین بوده و دست از لجبازی و تکرار یک مسیر برداریم راه های نرفته رو که منطق در آن حکم می کند برویم

    • بدون نام

      ... مقررات و قانون کار در اموزش وپرورش معنا ندارد اول برای خودپرسنل که معلم را با تهدید وارعاب به سر کلاس میفرستند وادارات خود اموزش وپرورش با معلمین بسیار بد برخوردمیکنند حتی به پرسنل خودشان رحم نمیکنند تا رسد به بچه های مردم کوچکترین خواسته وحق معلم رانمی دهند بنا براین کسیکه اصلا دارای حق و قانون برای او اجرا نمیشود. چطور درخواست برخورد خوب با بچه های مردم دارید

    • بدون نام

      ...خوش بحال کبدی کاران که تونستن فرار کنن از این برزخ. لعنت به ما که موندیم و اینقدر پوستمون کلفته که هنوز داریم نفس می کشیم و زنده ایم

    • بدون نام

      اموزش وپروش را کلا منحل کنند و پرسنل جدید و با ادب وقانون مند در این اداره استخدام کنند تا وضعیت بهتر شود زیرا در خود اموزش وپرورش از قانون اداری واستخدامی خبری نیست فقط با تهدید وترس وتوهین اداره میشود برای نمونه به یکی از ادارات اطراف تهران مراجعه کنید اصلا از احترام وادب خبری نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعد این پرسنل با ادب و قانونمند رو از کجا پیدا کنن بیارن تو آموزش و پرورش
        کارکنان ادارات واز جمله آموزش وپرورش همین خود شما مردم غیور هستید که ادب ورفتار خانوادگی رو با خودتون به محل کار میبرین.نه اینکه کارمندان بانک و شهرداری ومخابرات و بیمارستان و اداره برق ودانشگاه همه قانونمند و با ادب هستن.فقط مونده اینا. و

      • بدون نام

        این کارمندای بی ادب از مریخ نیومدن که تو همین ایران تو خانواده های ایرانی با ادعای فرهنگ غنی تربیت شدن

    • بدون نام

      فکر کنم این مسءول پرورشی خودش مشکل داشته نه اون مرد.

    • بدون نام

      داعش شاخ و دم که نداره اینا تفکرات داعشیه که تو این کشور به وجود آمدهء

    • نسیم بهاری

      وا
      مرض داری مگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ايول چه واكنش دخترونه ي خالصي :))))

    • اسي

      شك نكن اون معاون پرورشي خودش با ناظم رابطه داشته

    • تپل

      سلام دختر من کلاس ۴هست معلمانش مرد هستن ادمهای شریف کسی که این کار کرد ادم روانی هست شک نکنید

    • بدون نام

      اونوقت میگن چرا میرن پناهنده میشن؟؟؟

    • بدون نام

      این چرت و پرت ها چیه نوشتی دو سانت مو کوتاه کرده خب باز بلند میشه با این حقوقی که معلم ها می گیرند خدا رو شکر کنین سر کلاس حاضر میشن وقتی چند تا جوجه خبرنگار بشن راهنمای ملت که از فرط بیکاری و بیسوادی نقد های یک جانبه می کنن کشور حالا حالاها باید منتظر پیشرفت بمونه هزاران اتفاق تو زندگی همین به اصطلاح روشنفکرا میفته که بی اعتنا از کنارش رد میشن این روزها خیلیا دارن نان به نرخ روز میخورن

    • بدون نام

      امسال بیشتر معلمان چنینن لعنت به همه و تأسف برای جامعه ما

    • بهار

      هیچ انتظاری از این اموزش و پرورش نیست بیچاره بچه های ما که تو یک سیستم ناکارامد دارن اموزش میبینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نطام اموزشی فرسوده و فرتوت که هیچ بار اموزشی نداره

    • بدون نام

      نتیجه جهل و افراط همین است

    • بدون نام

      زنان علیه زنان
      منم از ساعت پرورشی تو مدرسه چیزی جز توهین وتحقیر یادم نمیاد؛...
      شاید اون ناظم از هیچی خبر نداره واین معلم خودسرانه دست به اینکار زده...

    • بدون نام

      پناه مي برم به خدا از دست اين مسلمان تر از خداها

    • بدون نام

      خاک بر سر اون ناظمی یا بهتر بگم اون نامردی که بادیدن موی یک دختر بچه تحریک بشه اون نا مرد باید بره بمیره

    • مایا

      مغز ایرانی جماعت به نظر میرسه جای دیگری تعبیه شده

    • امیر

      آخه یعنی چی تحریک بچه ها چه گناهی دارن

    • بدون نام

      هرچی اومد به زهنم بنویسم کلمه ای در وصف اینها پیدا نکردم خدا یا به مسئولین قدرت بیشتر بده با این الگو درست کردنشون

    • انسانم آرزوست

      خاااک بر ... اون ناظم مرد که با دیدن موی دختر بچه تحریک شود واقعا داریم بکجا میرسیم دنیا داره بهمون میخنده خدایا بسه دیگه

    • عباس

      هر کی برا خودش قانون صادر میکنه.معلما درس نمیدن وقت گذرانی میکنند خود خانواده ها به دانش آموز درس یاد میدن.اسمش دولتی هر روز پول میگیرن اوضا خیلی بده

    • بدون نام

      چرا دروغ میگین...نزدیک به 30سانتی متر از مویش را کوتاه کرده اند...

    • بدون نام

      به اون معلم حرومزاده هم دقیقا مثل اون مامور انتظامی جایزه خواهند داد و تقدیر خواهند کرد....

    • بدون نام

      بخاطر همینه داعش جرات حمله به ما رو نداره

    • بدون نام

      هرچه مدارس ژاپن روی اخلاق نیک و دروغ نگفتن و آموزش تمدن کار میکند مدارس ما هرروز با یاد آوری مسائل جنسی فرزندان ما را به آن سمت و سو میکشاند .آنقدر که مسائل جنسی را بزرگ کرده وتوجه همه را به خود جلب کرده که تایلند نکرده.

    • بدون نام

      باید از این معلم پرورشی تقدیر کنند همان طور که از پلیس امر به معروف تقدیر به عمل آمد

    • ..

      واقعا در این دوره زمانه سیستم آموزش و پرورش از این مدل افراد بی شخصیت زیاده.

    • بدون نام

      به چشم ناظم چشم ناپاک افسار میزنند

    • بدون نام

      به جاي اين مربي هاي پرورشي بدردنخور و مايه ي درد سر در مدرسه يه ناظم خانم در مدرسه قرار مي دادين! آخه ناظم مرد توو مدرسه ي دخترونه اونم توو سنين دبستان كه حتي توو مدرسه ي پسرونه هم معلم خانم ميذارن

    • حسین قاسمی

      یعنی چی که معاون تحریک میشه...
      شما چی فکر میکنید در مورد اقایون.
      مگه آقایون اسب هستند یا مثلا گراز هستند که تحریک شن
      البته به خدا حیوان هم با این چیزا تحریک نمیشه
      بابا به خدا ما تو قرن بیست و یکم هستیم
      اون سر دنیا اینو بخونن آخه چی فکر میکنن در مورد ما
      یه کم فکر کنیم
      ......

    • بدون نام

      واقعا تاسف بار و غم انگیزه،الان اون دختربچه طفل معصوم چه استرسی رو تحمل میکنه،لعنت ب این سیستم اموزشی ما،ما ک ژاپن بودیم ندیدیم تنبیه وجود داشته باشه،احتمالا اونایی ک اون هموطن میگن تحت تاثیر این معلمای ایرانی دست بزن پیداکردن

    • بدون نام

      من دبیرستانیم نصف معلمامون مردن نه مشکلی پیش اومده تازه از معلمای زن هم بیشتر حرمتمونو میگیرن

    • بدون نام

      از ابتدا آمزگاران روانی بودند وهطتند وخواهند ماند این ثحبت ۵۹ طال پیش است روانی های آموزش و مرورش کم نبودند

    • بدون نام

      ساده نباشید با این کارا و بزرگ نمایی اون دست رو غیرت ایرانیا میزارن تا کسی حواسش به دزدیها و اختلاس هاشون نباشه اگر نه دو سانت از موی یه دختر ده ساله یه آدم سادیسمی رو هم تحریک نمیکنه چه برسه به یه ناظم مدرسه اون خانوم پرورشیه خودش مشکل داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج