جاباما
۷۱۶۱۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

این بچه‌ها را دریابید

او که گناهی ندارد. به هر تقدیر در راه است. ۹ ماه طول می‌کشد تا از راه برسد و چشم‌هایش را توی چشم‌های دنیایی باز کند که از همان ابتدا روی خوش به او نشان نخواهد داد. همان کودکی را می‌گویم که مادرش تنها سرپرست خانواده است.

این بچه‌ها را دریابید
مجله زندگی ایده آل: او که گناهی ندارد. به هر تقدیر در راه است. ۹ ماه طول می‌کشد تا از راه برسد و چشم‌هایش را توی چشم‌های دنیایی باز کند که از همان ابتدا روی خوش به او نشان نخواهد داد. همان کودکی را می‌گویم که مادرش تنها سرپرست خانواده است. همان کودکی را می‌گویم که مادرش سوءتغذیه دارد و حالا باید او را هم تغذیه کند. همانی که قرار است با صدای داد صاحبخانه‌ای که کرایه می‌خواهد و گریه‌های مادری که سرپناهی ندارد، بزرگ شود. مي‌توان اما قصه دیگری برایش نوشت. مي‌توان اما دست‌هایی شد که خط‌خوردگی‌های زندگی‌اش را پاک می‌کند. مي‌توان دست‌هایی شد که روی سر او و مادرش سایه‌بان می‌شوند. کافی است دست‌های‌تان را در دست جمعیت امام علی(ع) بگذارید و به آنها کمک کنید.

فراخوان جمعیت

باتوجه به اهمیت دوران بارداری در سلامت مادر و جنین همچنین اهمیت ویژه نقش مادر در پرورش کودک سالم و هنجار در جامعه، بر آن شدیم تا به حمایت مادرانی همت گماریم که در گوشه کنار شهرهای‌مان در کنج خانه‌های متروک و فقرزده‌شان یکه و تنها درد می‌کشند و در میان دردشان کودکی چشم به این جهان می‌گشاید. در حالی که این وضعیت نه تنها پایان درد نیست بلکه خود شروعی برای جنس دیگری از درد برای این مادر است...مادرانی از جنس زنان سرپرست خانوار بدون حمایت مالی، اجتماعی و حتی عاطفی و نوزادان تازه‌متولد، که بویی از جنس کودکان کار آینده این شهر می‌دهند بدون هویت شناسایی...و این قصه پرتکرار دردناک زندگی‌های حاشیه شهرهای بزرگ است... برآن شدیم تا کنار این مادران باشیم.

این بچه‌ها را دریابید

پزشک هستید؟

مي‌توان خیلی ساده گفت نباید باردار می‌شد و از ماجرا رد شد اما اگر بدانیم که خیلی از ساکنان مناطق محروم هیچ اطلاعی از روش‌های پیشگیری از بارداری ندارند، چه؟ واقعیت همین است. مادران ساکن این مناطق نه‌تنها آگاهی‌های لازم در این زمینه را ندارند بلکه از مراقبت‌های دوران بارداری هم بی‌خبر هستند؛ مراقبت‌هایی که به رشد جنین کمک می‌کند و آنها را از بیماری‌های بعدی و هزینه‌های ثانویه در امان نگه خواهد داشت.برای همین هم جمعیت امام علی(ع) از تمام پزشکان و متخصصان دعوت به همکاری می‌کند. از آنجایی که خانم‌های ساکن این مناطق اغلب به دلیل فقر فرهنگی در مشارکت‌های جمعی حضور پیدا نمی‌کنند این طرح محله به محله و
خانه به خانه را پوشش خواهد داد.

طرح مادرانه

مادرانی که تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت اغلب یا سن و سالی ندارند و خودشان به مادر نیازمندند یا از فقر و بیماری و سوءتغذیه رنج می‌برند. جمعیت امام علی(ع) طرح مادرانه را برای آنها در نظر گرفته است. در این طرح همه اعضا تلاش می‌کنند با ایجاد یک آيین برای مادران، «تقدس، مهر و زیبایی مادران» را یادآور شوند. اینکه هر مادری، فارغ از معضلاتی که با آن درگیر است، پاک است و طرد او از جامعه با برچسب‌های فقر،اعتیاد و فحشا شایسته نیست. آنها معتقدند باید زیبایی و تقدس مادران را در اوج ناامیدی و فقر به آنها یادآور شویم تا به بهانه وجود نوزاد برای بهبود زندگی خود و فرزندشان تلاش کنند. حمایت از این مادران برای رسیدن به مرحله خودکفایی و اشتغال کاری است که شاید راه فرزندان‌شان را از ايستادن سر چهارراه‌ها تغییر دهد.

و اما کمک‌های شما

بسته به اینکه چه میزانی توانایی دارید می‌توانید در این طرح مشترک شوید و آینده این بچه‌ها را تغییر دهید؛ بچه‌هایی که ممکن است به دست دستفروش‌ها بیفتند و خریده شوند یا اگر خیلی شانس بیاورند از چهار یا پنج سالگی خودشان دستفروشی کنند. کمک‌هایی که خیرین می توانند انجام دهند شامل کمک‌های مالی و کمک‌های هر فرد با توجه به تخصص اوست. براساس صحبت‌های انجام شده، شناسایی‌ها بر اساس تقسیم‌بندی مناطق معضل خیز انجام می‌شود. در هریک از مناطق، خانم‌های شناسایی شده دسته بندی می‌شوند و رسیدگی به آنها با توجه به ویژگی‌های‌شان اولویت‌بندی خواهند شد. شما می‌توانید در هر یک از این مراحل یاور اعضای جمعیت باشید.

کمک‌های شما جمعیت را در رسیدن به این اهداف کمک خواهد کرد:

1.شناسایی مادران با خصوصیات تعیین شده

2. آگاهی بخشی و حمایت مادران در دوران بارداری

3. پیگیری دریافت مراقبت‌های اولیه بارداری براساس سازمان جهانی بهداشت WHO در لینک‌های مشخص شده از سوی اعضای تیم

4. پیگیری مدارک موجود برای گرفتن شناسنامه نوزاد توسط تیم حقوقی

5. آماده‌سازی مادر برای زایمان در بیمارستان‌های از قبل تعیین شده توسط تیم

6. حمایت مادر و نوزاد پس از زایمان

7. اشتغالزایی و حمایت مالی از مادر پس از زایمان

8. برقراری عدالت‌درمانی و دسترسی این قشر به خدمات اولیه بهداشتی و درمانی

9. شناسایی افراد مبتلا به بیماری‌هایی همچون ایدز و هپاتیت و کنترل آنها در این قشر آسیب‌دیده و مستعد به ابتلا

10. فرهنگ‌سازی در حوزه مراقبت‌های پیش و پس از درمان

شماره روابط عمومی مرکزی جمعیت امام علی 23051110 و 23051709 می باشد، لطفا برای هرگونه اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی برای کمک با این شماره تماس بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج