۷۱۶۳۵۳
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

قیمت نان فانتزی تا پایان رمضان افزایش نمی‌یابد

رییس اتحادیه نان فانتزی گفت: سازمان‌های نظارتی باید در این مقطع ورود کنند و ببینند که آیا این شرکت ها از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند یا خیر؟ و بر چه اساسی قیمت خود را افزایش دادند ما این تجربه را در سال ۹۰ و ۹۱ داشتیم که برخی شرکت‌ها با ارز دولتی مواد وارد می‌کردند و با قیمت آزاد آن را می‌فروختند. ضمن آنکه برخی از فروشندگان از فروش کالا خودداری می‌کنند و منتظر هستند تا تکلیف بازار مشخص شود.

خبرگزاری ایلنا: رییس اتحادیه نان فانتزی گفت: سازمان‌های نظارتی باید در این مقطع ورود کنند و ببینند که آیا این شرکت ها از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند یا خیر؟ و بر چه اساسی قیمت خود را افزایش دادند ما این تجربه را در سال ۹۰ و ۹۱ داشتیم که برخی شرکت‌ها با ارز دولتی مواد وارد می‌کردند و با قیمت آزاد آن را می‌فروختند. ضمن آنکه برخی از فروشندگان از فروش کالا خودداری می‌کنند و منتظر هستند تا تکلیف بازار مشخص شود.

محمد جواد کرمی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان اعضای این اتحادیه هیچ گونه افزایش قیمتی در محصولات خود نخواهد داشت، گفت: با وجود مسائل و مشکلات زیادی که از ابتدای سال تاکنون داشته‌ایم از جمله افزایش حقوق کارگران، قیمت آب و برق ، بالارفتن قیمت روغن و شکر و بهبود دهنده‌ها، اما همچنان سعی بر آن داریم که افزایش قیمت نداشته باشیم تا در سبد غذای مردم باقی بمانیم.

وی ادامه داد: ما به این موضوع علم داریم که اگر افزایش قیمت بدهیم فروش کمتر خواهد شد اما برخی مواقع مجبور هستیم.

کرمی اظهار داشت: بیشتر اقلام ما به غیر از آرد، وارداتی است اما بنا بر اعلام شرکت‌هایی که از آنها کالا می‌گیریم به دلیل عدم تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مجبور شدند تا قیمت خود را به اندازه ۳۰ درصد افزایش دهند که مهمترین آنها بهبود دهندها هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بنابر اعلام کارخانه‌های آرد در هفته گذشته قیمت این محصول نیز افزایش خواهد یافت و دیگر به قیمت قبلی عرضه نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: این درحالی است که در بخش روغن هم مشکلاتی داریم امروز روغن ۶۸ هزار تومانی را به قیمت ۹۰ هزار تومان خریداری کردیم و بنابر گفته فروشندگان هفته دیگر به ۱۰۵ هزار تومان خواهد رسید. متاسفانه قیمت مواد آنقدر نوسان دارد که ما نمی‌دانیم چقدر پیشنهاد افزایش قیمت به سازمان صنعت ، معدن و تجارت بدهیم.

کرمی افزود: سازمان‌های نظارتی باید در این مقطع ورود کنند و ببینند که آیا این شرکت ها از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کنند یا خیر و بر چه اساسی قیمت خود را افزایش دادند ما این تجربه را در سال ۹۰ و ۹۱ داشتیم که برخی شرکت‌ها با ارز دولتی مواد وارد می‌کردند و با قیمت آزاد آن را می‌فروختند. ضمن آنکه برخی از فروشندگان از فروش کالا خودداری می‌کنند و منتظر هستند تا تکلیف بازار مشخص شود.

وی تصریح کرد: نان فروشی‌های فانتزی از آرد آزاد استفاده می‌کنند که قیمت آن ۱۵ درصد از سنتی‌ها بیشتر است این کار سبب شده که برخی از همکاران ما اصطلاحا از نشتی سنتی پزها آرد تهیه کنند و آرد نیز بازار سیاه داشته باشد.

کرمی گفت: در واقع دولت رقابت عادلانه را بین ما و سنتی پزها از بین برد و سبب ایجاد رانت شد اگر یک رقابت آزاد بین ما و سنتی پزها بود کیفیت و سایر خدمات به نفع مشتری خیلی بهتر می شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یعنی اماده باشید گرونی تو راهه

    • بام

      چی میگی پارسال اذر گران کردن که دیگهدر رشت نان سنگکمم دولتی بوده اسفند ازاد شده بعدا چی میگی بلا گرانی اخه ابن ارد ومواد مگه ازخارج میاد تار ز ودلار حساب بشه دیگه همین نون خوردنم ازما لگیرین روز به روز بیرحمتر میشن چراسیرایی ندارین اخه

    • کاردوک

      مگه قراره گرون شه؟

    • بدون نام

      مگه قراربوده گرون بشه .؟؟؟؟؟؟

    • علیرضا

      تو روخدااا اینم گرون کنید تموم شه مسخره های احمق

    • بدون نام

      پس فعل را منفی کنید.

    • بدون نام

      یه جوری با منت هم میگه گرون نمیشه ، نه داداش گرون کن این مردم اینقد قانع هستند که اگه نون هم گرون کنید سنگ سق میزنن

    • بدون نام

      یعنی وقتی گرون شد،با این فتوای شما نان ارزان تحویل می دهند؟ بریم بگیم اتحادیه گفته باید ارزان بدست مردم برسد؟

    • بدون نام

      نانوایی هم حق داره سه ساله نرخ نامه بهشون ندادن قیمت قبله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چهارسال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج