۷۱۶۳۵۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ژان لوک گدار به جشنواره کن نرفت

ژان لوک گدار از طریق ارتباط تصویری در نشست خبری جشنواره کن به سوال‌ها جواب داد.

آی ‌سینما: ژان لوک گدار فیلمساز نامدار سینمای فرانسه که ساخته جدیدش «کتاب تصویری» در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، حاضر به شرکت در این رویداد نشد و از طریق ارتباط تصویری آنلاین (اپلیکیشن فیس تایم) به پرسش‌های خبرنگاران حاضر در نشست خبری فیلمش پاسخ گفت. فیلمساز ۸۷ ساله در حال حاضر در سوییس مشغول زندگی و فعالیت است.

ژان لوک گدار به جشنواره کن نرفت

به نوشته هالیوود ریپورتر، «کتاب تصویری» ترکیبی از صحنه‌های فیلم‌های قدیمی، تصاویر مربوط به خشونت معاصر و اندیشه‌ورزی در دنیای عرب است و به نوعی مقاله سینمایی به شمار می‌رود. به عقیده گدار، «سینما نباید خیلی به نمایش اتفاقات روز بپردازد. فیلم‌ها باید آنچه در حال رخ دادن نیست را به تصویر بکشند.»

او نظرش را درباره وقایع دنیای عرب این‌گونه بیان کرد: «به نظرم باید به حال خودشان رهاشان کرد تا با امور خودشان دست و پنجه نرم کنند.» گدار از اظهارنظر درباره سیاست روسیه خودداری کرد و گفت: «من نمی‌توانم درباره آقای پوتین حرف بزنم چون نمی‌شناسمش.»

جالب‌تر آن که فیلمساز کهنه‌کار و جریان‌ساز فرانسه در ادامه صحبت‌هایش گفت حتی امانوئل مکرون و آنگلا مرکل را هم نمی‌شناسد. بعد هم در ادامه اضافه کرد: «روسیه امروز از کیفیتی برخوردار است که مرا به طرزی توصیف‌ناپذیر تحت تاثیر قرار می‌دهد. باید نسبت به روسیه مهربان باشیم.»

نکته دیگری که گدار لا به لای حرف‌هایش به آن اشاره کرد این بود که «دموکراسی در اروپا در حال آب رفتن است.» او توضیح داد افریقایی‌ها نسبت به اروپایی‌ها صاحب تعداد فرزندان بیش‌تری هستند: «به ذهنم خطور کرده که شاید در افریقا عشق بیش‌تری در مقایسه با اروپا وجود دارد.»

گدار که تصویر فیلم معروفش «پیرو خله» در طراحی پوستر جشنواره کن امسال استفاده شده درباره این اظهارنظر قدیمی که زمانی گفته بود «فیلم باید شروع، وسط و پایان داشته باشد اما رعایت این ترتیب ضرورتی ندارد» اذعان داشت این حرف صرفا شوخی با استیون اسپیلبرگ و دیگران بوده است.

گدار همچنین بر اهمیت تدوین نسبت به فیلمبرداری تاکید کرد. در پایان این نشست، کارگردان پیشرو فرانسوی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد باز هم فیلم بسازد یا نه، بلافاصله گفت: «بله، البته. اما بستگی به خودم ندارد. به پاهایم بستگی دارد، تا حد زیادی به دست‌هایم بستگی دارد و قدری هم به چشم‌هایم بستگی دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه مهم نرفت که نرفت. چرا راجع له جعفر پناهی عزیز چیزی نمینویسید کت اجازه ندادید بروید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج