جاباما
۷۱۶۴۱۰
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

ایران دو برابر چین موزه دارد

مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول کشور از بازسازی و مرمت کامل موزه ایران باستان خبر داد و گفت: ایران هم اکنون دو برابر جمعیت چین موزه دارد.

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل موزه‌ها و اموال منقول کشور از بازسازی و مرمت کامل موزه ایران باستان خبر داد و گفت: ایران هم اکنون دو برابر جمعیت چین موزه دارد.

محمدرضا کارگر در نشست خبری هفته میراث فرهنگی با مقایسه موزه لوور تهران با موزه لوور پاریس اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود مردم ایران علاقه ای به بازدید موزه ندارند صحیح نیست بلکه ما باید ظرفیت آن را فراهم کنیم مثلا نمایشگاه لوور در تهران در یک روز بیش از ۱۵ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که موزه لوور پاریس با وجود سالانه ۶۰ میلیون گردشگری روزی سی هزار بازدیدکننده دارد که از هر ۱۰۰ بازدیدکننده فقط یک نفر فرانسوی است درحالیکه از هر ۱۰۰ بازدیدکننده موزه های ایران ۹۹ نفر ایرانی هستند و یک نفر گردشگر خارجی است و این پتانسیل و علاقه ایرانی ها به بازدید از موزه‌ها را نشان می‌دهد.

کارگر همچنین با بیان اینکه کشور چین قصد دارد برای هر ۲۵۳ هزار نفر جمعیت خود یک موزه ایجاد کند که هنوز به این هدف نرسیده است، گفت: ما در کشور از این آمار عبور کردیم و برای هر ۱۲۵ هزار نفر یک موزه ایجاد کردیم و به نوعی تعداد موزه های ایران برحسب جمعین چین دو برابر این کشور مهم آسیایی است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در تمام مباحث جهانی فارغ از موضوعات سیاسی و دیپلماتیک، همه کشورها و مسولان آنها ایران را بهشت تاریخ جهان و مهد فرهنگ می‌دانند و به آن اعتراف دارند، از مرمت کامل و بازسازی موزه ملی ایران باستان خبر داد و گفت: موزه مادر کشور پس از ۸۰ سال با استانداردهای جهانی بازسازی خواهد و این انتظار بسیاری از اهل فرهنگ کشور بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیران فسیل شده که مردم را بیچاره کرده اند را هم در موزه به نمایش بزارین...

    • بدون نام

      کشور چین با اون تاریخ کهنش همه جاش موزه است، نکنه خیال دارین موزه ها را غارت کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج