۷۱۶۴۶۳
۱۱ نظر
۵۰۲۱
۱۱ نظر
۵۰۲۱
پ

حقایقی در مورد خانم‌ها که خودشان هم نمی‌دانند

ظاهرا همه چیز را درباره‌ی خانمها می‌دانیم: در روز چند کلمه حرف می‌زنند، چرا اینهمه رنگ‌های متفاوت می‌بینند و در طول زندگی‌شان چقدر رژلب می‌خورند. اما دانشمندان مطالعات خود را کمی دقیق‌تر کردند و چیزهای جالب‌تر و عجیب‌تری در مورد طبیعت زنها کشف کردند.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: ظاهرا همه چیز را درباره‌ی خانمها می‌دانیم: در روز چند کلمه حرف می‌زنند، چرا اینهمه رنگ‌های متفاوت می‌بینند و در طول زندگی‌شان چقدر رژلب می‌خورند. اما دانشمندان مطالعات خود را کمی دقیق‌تر کردند و چیزهای جالب‌تر و عجیب‌تری در مورد طبیعت زنها کشف کردند. حقایقی که مطمئنا شما را شگفت زده خواهند کرد.

حقایقی در مورد خانم‌ها که خودشان هم نمی‌دانند

زنها کاری را که باید انجام شود بهتر به خاطر می‌سپارند تا کاری را که انجام شده!

هر زنی این تجربه را دارد که همسرش فراموش کرده چیزی را بخرد یا زباله را بیرون ببرد. برای این واقعیت یک توجیه علمی وجود دارد. در سال 2015، تحقیقی انجام شد و در آن 100 زن و مرد شرکت داشتند. از این افراد با فواصلی ( از دو دقیقه تا یک روز) تست‌های حافظه گرفته شد. نتیجه این بود که زنها در به خاطر سپاری کارهای مربوط به آینده بهتر عمل کرده بودند در حالیکه کارهایی را که مردان قبلا انجام داده بودند فراموش کرده بودند! سرپرست این تحقیقات اینگونه توضیح می‌دهد که زنها کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و مجبورند اطلاعات زیادی را به خاطر بسپارند. این شیوه‌ای است که حافظه‌ی آنها تعلیم دیده و تمرین کرده است.

زنها قادرند فرومون‌های مردانه را در میان جمعیت استشمام کنند

سکسولوژیست‌های آمریکایی می‌گویند هر چه یک مرد سالم‌تر باشد، بوی بدن او در جذب زنها قوی‌تر است. یک زن می‌تواند حضور یک مرد را حتی در یک فروشگاه عطر که دهها زن دیگر روی مچ دست‌های‌شان عطر اسپری کرده‌اند حس کند! ضمنا حس بویایی زنانه حتی می‌تواند میزان قدرت ایمنی مرد را شناسایی کند! دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا نتیجه گرفتند که بوی بدن شوهر می‌تواند زن را آرام کند. بنابراین عجیب نیست که زنی که از همسرش دور است گاهی تیشرت او را بپوشد تا حس کند به او نزدیک است.

زنها آهسته‌تر از مردها عاشق می‌شوند

فرقی نمی‌کند چه چیزی عامل عشق باشد؛ مغز، قلب و یا هورمون‌ها، به هر حال مردها خیلی سریع‌تر از زنها عاشق می‌شوند. تحقیقات نشان داده بیش از 25 درصد از مردها در قرارهای اول تا چهارم عاشق می‌شوند، در حالیکه فقط 15 درصد از خانمها چنین اتفاقی برای‌شان می‌افتد. بنابراین خیلی از خانمها اعتراف می‌کنند که حتی بعد از قرار ملاقات بیستم نیز نمی‌توانند دچار دلشوره‌های عاشقانه بشوند. بله آنها به زمان بیشتری برای عاشق شدن نیاز دارند. حالا که این را دانستید پس می‌توانید انتخابگر بودن و سماجت یک زن را تا حدودی درک کنید.

ویار دوران بارداری برای زنها خوب است

محققان کانادایی از دانشگاه تورنتو دریافته‌اند ویار در دوران بارداری موجب رشد سالم جنین می‌شود. تهوع‌ها و سر دردهای بارداری هر دو نتیجه‌ی مکانیسم دفاعی هستند که از جنین در برابر سموم مضر محافظت می‌کنند. بنابراین علائم ناخوشایند بارداری در واقع برای سلامت مادر مفیدند.

زنانی که بیشتر ویار بارداری دارند معمولا بچه‌های سالم‌تری به دنیا می‌آورند و احتمال اینکه سقط جنین کنند خیلی کمتر است. اما علائمی چون هایپرمسیس گراویداروم (تهوع بیش از حد) و دردهای شدید شکمی، نشانه‌های سالمی نیستند. در چنین مواردی باید فورا به پزشک‌تان مراجعه کنید.

زنانی که IQ بالاتری دارند بچه‌های کمتری دارند

روانشناسان بریتانیایی محاسبه کرده‌اند که تمایل یک زن به بچه‌دار شدن به ازای هر 15 امتیاز بیشتری که در ضریب هوشی کسب می‌کند، 25 درصد کمتر می‌شود. آنها نتیجه گرفتند جوامع انسانی به طور کلی در حال احمق‌تر شدن هستند! زیرا زنان باهوش نمی‌خواهند فرزند داشته باشند یا اینکه فقط یک بچه به دنیا می‌آورند. آنها رشد فردی، تحصیلات، سفر و کار را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل مردها معمولا انتخاب زنانی را برای ازدواج انتخاب می‌کنند که بیشتر ارزش‌های آنها سنتی باشد.

محققان آمریکایی دریافته‌اند زنانی که بچه‌هایی به دنیا می‌آورند نسبت به آنهایی که این کار را نمی‌کنند تلومرهای کوتاه‌تری دارند. تلومر همان بخش از کروموزم است که مسئولیت محافظت از DNA را به عهده دارد. بیش از 2000 زن در سنین متفاوت در این مطالعه شرکت داشتند و معلوم شد یک زن هر چه فرزندان بیشتری به دنیا بیاورد، تلومرهای او کوتاه‌تر خواهند شد. اما این می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد مانند استرس. البته ما تشویق‌تان نمی‌کنیم که فرزند نداشته باشید!

زنان قرمز پوش باعث حسادت زنهای دیگر می‌شوند

آکادمی علوم اسلواکی یک آزمایش غیرعادی انجام داد. در این تحقیق از زنان و مردان خواسته شد به تصاویر زنها نگاه کنند و نظر خود را در مورد آنها بگویند. بعضی از زنان تصویر لباس‌های قرمز به تن داشتند و بقیه سایر رنگ‌ها را پوشیده بودند. آزمایش نشان داد زنان شرکت کننده، زنهایی را که لباس قرمز به تن داشتند به عنوان خطری برای رابطه‌ی خود می‌دیدیدند!

حقایقی در مورد خانم‌ها که خودشان هم نمی‌دانند

هم زنان و هم مردان، زنان قرمز پوش را بی‌پروا و بی‌ملاحظه تلقی کردند. زنان نیز اینگونه گفتند که نمی‌خواهند همسران‌شان با چنین زنهایی مراوده داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره كه با اين مزخرفات زنها رو تشويق به بچه دار نشدن مي كنين

    • بدون نام

      خوبه از این مطالب بزارین تا بعضی اقایون بفهمن تو محیط عمومی خانما بوشونو میفهمن و محض رضای حق حموم برن

    • ریحانه

      من با این بچه‌های کمتر خیلی موافقم

    • بدون نام

      جالبه که خانمها نظری نداشتن !

    • بدون نام

      هررررگز بچه ی کم داشتن مساوی باهوش بودن نیست ،مگر تو یه مطلبی ننوشته بودید آدمهای باهوش هم خودشون رو می تونند مدیریت کنند هم دیگران را !

      پس آدم باهوش اونیه که بچه بیاره و روش های موفقیت در زندگی رو بهش یاد بده ،نه اینکه فرار کنه از مسئولیت .

      فکر کنم آدمهای تنبل و بی مسئولیت و خوشگذرون رو با باهوش ها اشتباه گرفتید .

      پس این عروس ملکه انگلیس سه تا آورده
      آنجلینا جولی
      جسیکا آلبا
      و.....

      پاسخ ها

      • نرگس گمار

        چه ربطی داره. در ضمن اون که بچه نمیاره هم تنبل نیست دلش نمیخواد

    • بی نام

      متن جالبی بود در ضمن چرا بعضی ها بچه دار شدن را هنر بزرگی میدونن و به هر قیمتی بچه میخواهن،فرزند داشتن خیلی خوبه ولی به چه بهایی؟آیا در قبال آینده ی آنها مسئول نیستیم؟باید فکر کنیم که از نظر مالی و عاطفی قادر به تامین آنها هستیم بعد به فکر تعداد بچه هامون باشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما ظاهرا خدا بهتون بچه نمیده , دعا می کنم این مشکلت حل بشه

    • بدون نام

      معلومه ک کسی ک توی این شرایط اقتصادی هی بچه میاره عقل نداره
      بچه علاوه بر نیاز های معنوی نیاز های مادی داره پول شیر خشک داره پوشک داره ...
      همه ی اینارو باید داشته باشین و هرکسی اینارو الان نمیتونه فراهم کنه

    • بدون نام

      چه چیزا !!!!

      فعلا که پولدارها بیشتر از فقرا بچه نمی خوان ،پس همه شو به پول ربط ندید ،همین رضا عطاران خودمون گفته با همسرم به این نتیجه رسیدیم که بچه نداشته باشیم ،ماشالا کم مال داره !!!
      علی دایی یکی داره ،اونم نداره ؟؟؟
      بچه از خودگذشتگی می خواد ،وقت میخواد ،حوصله میخواد و اینا رو خیلی ها ندارند چه پولدار چه بی پول !

    • نرگس گمار

      به نظر من بچه دار شدن یا نشدن ربطی به هوش نداره. خوب یکی دوست داره زیاد بچه داشته باشه یکی دوست نداره. قرار نیست واژه احمق رو بکار ببریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج