جاباما
۷۱۶۶۹۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

قیمت سکه به زیر دو میلیون تومان بازگشت

قیمت سکه، دلار و حواله درهم از سه مرز روانی مهم پایین رفت. در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی از کانال دو میلیونی خارج شد و با ۶۰ هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، خریداران پس از ۳ روز افزایش متوالی انتهای هفته گذشته از بازار عقب‌نشینی کرده و جای خود را به فروشندگان داده‌اند.

دنیای اقتصاد: قیمت سکه، دلار و حواله درهم از سه مرز روانی مهم پایین رفت. در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی از کانال دو میلیونی خارج شد و با ۶۰ هزار تومان کاهش به قیمت یک میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، خریداران پس از ۳ روز افزایش متوالی انتهای هفته گذشته از بازار عقب‌نشینی کرده و جای خود را به فروشندگان داده‌اند.

از نظر آنها، بازار در روزهای اخیر و پس از فروکش اثرات روانی خروج ترامپ از برجام، بیشتر در معرض افزایش عرضه فیزیکی سکه قرار داشته است. برخی نیز عنوان کرده‌اند، ممکن است بخشی از سکه‌های پیش‌فروش وارد بازار شده باشد. این در حالی است که بخش دیگری از بازیگران بیشتر بر خروج خریدهای هیجانی از بازار سکه به‌عنوان عامل کاهشی تاکید داشتند.

بهای اونس نیز در هفته‌های اخیر نیروی افزایشی چندانی را از خود بروز نداده است که بتواند انتظارات بازیگران سکه را تحت تاثیر قرار دهد. از نظر فعالان، تنها عاملی که از قیمت سکه در برابر نیروهای کاهشی حمایت می‌کند، ارزش ذاتی آن است که بالاتر از سطوح فعلی قرار دارد. در این میان، معامله‌گران سکه در هفته‌های اخیر به قیمت دلار در بازار غیررسمی نیز توجه بیشتری می‌کنند، ولی با توجه به کاهش قیمت این ارز در روز یکشنبه، این متغیر نیز مانع کاهش قیمت سکه نشد. روز گذشته، در راستای کاهش قیمت سکه در بازار نقدی، بهای این فلز گرانبها در بازار آتی نیز سیر نزولی به خود گرفت.

در دومین روز هفته، دلار در بازار غیررسمی پس از ۳ روز از کانال ۶ هزار و ۶۰۰ تومان خارج شد. شدت نزول دلار به اندازه‌ای بود که در ساعات انتهایی روز در میان دلالان زیر مرز ۶هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شد. در واقع، در این روز دلار از دو مرز روانی پایین‌تر رفت. شدت افت دلار در بازارهای مرزی نیز قابل توجه بود. دلار در بازارهای هرات افغانستان و سلیمانیه عراق به زیر مرز ۶ هزار و ۲۰۰ تومان رفت. در بازار هرات قیمت بالای سطح ۶ هزار و ۱۰۰ بود و در بازار سلیمانیه بالای سطح ۶ هزار و ۱۵۰ تومان. در اولین روز هفته، دلار در بازارهای مرزی بیشتر بالای کانال ۶ هزار و ۳۰۰ و ۶ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شده بود. یکی از عوامل مهمی که در افت بهای دلار نقش داشت، نزول نرخ حواله درهم بود. به گفته برخی از فعالان، نرخ حواله درهم از مرز روانی هزار و ۷۰۰ تومان عقب نشست و تا قیمت هزار و ۶۸۴ تومان افت کرد.

ارزش دلار با چنین نرخ حواله درهمی در بازار داخلی می‌توانست در حدود ۶ هزار و ۲۰۰ تومان شد. با این حال، چنانکه اشاره شد، به‌دلیل ممنوعیت خرید و فروش ارز در بازار غیررسمی، دلالان دلار را با قیمت‌هایی بالاتر معامله می‌کنند و از این طریق ریسک معامله را قبول می‌کنند. به گفته فعالان، بازار ارز پس از خروج آمریکا از برجام واکنش نوسانی چندانی از خود نشان نداد و در کانال ۶ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان کرد. از نظر برخی بازیگران ارزی، این اتفاق موجب شد که بخشی از دلالان از رشد قیمت ناامید شوند و در موقعیت فروش قرار بگیرند. با این حال، بخشی از فعالان باور داشتند، معامله‌گران در کانال ۶ هزار و ۴۰۰ تومان ممکن است بار دیگر خریدهای ارزی خود را افزایش دهند و زمینه را برای بالا آوردن قیمت فراهم کنند.

از ساعات انتهایی روز گذشته نیز روند کاهشی در برخی بازارهای همسایه متوقف شد. البته بیشتر بازیگران عنوان کردند در ساعات انتهایی روز به اندازه‌ای حجم معاملات پایین آمده بود که توانی برای ایجاد نوسان در بازار را نداشت. باید دید در روزهای آینده بازار ارز حرکت به سوی محدوده‌های پایین‌تر را ادامه خواهد داد یا بار دیگر به سوی کانال ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی حرکت خواهد کرد. روز گذشته، رئیس کل بانک مرکزی نیز به وجود قیمت‌های بالاتر در بازار غیررسمی اذعان کرد؛ ولی هم زمان بر این نکته تاکید کرد که معاملات محدودی با این قیمت‌ها صورت می‌گیرد. بیشتر تقاضاهای ارزی با قیمت ۴هزار و ۲۰۰ تومان پاسخ داده می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امريكا و اروپا اين مسئله را درك نخواهند كرد كه در دنيا هيجان بازار و نوسان بازار ورشد تقاضا و خريد و رونق بازار دو پايه دارد كه يك پايه ان به تنهايي ايران است،،،،،ايران بزرگترين چالش دنياست كه با إيجاد تحريمهايي كه ميخواهند عليه ايران ببندند اول دودش به چشم امريكا و بعد اروپا خواهد رفت و موجب رشد و ترقي در ايران،،،،چيزهايي است كه هر مخ و مغزي انها را نميفهمد ولي حقائق بازار بر پايه انها ميگردد،،،،من بيشتر نميتوانم اين موضوع را باز كنم ولي اگر خواستيد كه بر چالشهاي بازار پيروز شويد من در خدمتم تا منصفانه انها را براي شما عنوان كنم ،،،،من در گذشته فرمول اقتصادي دادم ولي به نام من ثبت نشد و اروپا را صاحب صندوق ارزي و توليد ثروت و رونق بازار و توليديها إنجاميد ولي هنوز خبري مساعد نسيب من نشده بلكه ماشين مرا دزديده اند و همواره مورد تهديد و اذيت ازار قرار كرفته ام ،،،،به زودي نتيجه خريتهايتان را خواهيد ديد،،،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج