۷۱۶۸۱۷
۲۴ نظر
۵۰۷۱
۲۴ نظر
۵۰۷۱
پ

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند

انعام دادن در برخی کشورها رسم است. انعام، هر چقدر هم که ناچیز باشد، می تواند درآمد کارکنان رستوران را تا حد زیادی افزایش دهد، بنابراین نباید آنها را ناامید کرد. با تمام اینها، برخی از ستاره ها هستند که با وجود سرمایه های کلان خود از این کار سر باز می زنند. اگر دوست دارید ستاره های خسیسی را که از انعام دادن فراری اند بشناسید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: انعام دادن در برخی کشورها رسم است. انعام، هر چقدر هم که ناچیز باشد، می تواند درآمد کارکنان رستوران را تا حد زیادی افزایش دهد، بنابراین نباید آنها را ناامید کرد. با تمام اینها، برخی از ستاره ها هستند که با وجود سرمایه های کلان خود از این کار سر باز می زنند. اگر دوست دارید ستاره های خسیسی را که از انعام دادن فراری اند بشناسید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

1. کندال جنر

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند

در سال 2017 یکی از رستوران ها عکسی از صورت حساب 24 دلاری کندال جنر را در اینترنت منتشر کرد و زیر آن نوشت که کندال هیچ انعامی برای صورت حسابش نداد. اگرچه این پست دقایقی پس از انتشار پاک شد اما عکس العمل های زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت. خود کندال نیز در جواب این پست در توییترش نوشت: «من انعامم را نقدی پرداخت کردم.» صاحب رستوران نیز در جواب او نوشت: «تو یک دروغگویی اما این مهم نیست، مهم این است که من دیگر به تو هیچ اعتمادی ندارم.»

۲. جرمی پیون

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند
جرمی پیون، بازیگر آمریکایی، در سال ۲۰۰۷ با رفتاری عجیب از خود عکس العمل عموم را برانگیخت. او یک بار به رستورانی لوکس به نام «Nobu» در دنور رفت و در آخر یکی از DVD های خودش را به جای انعام روی میز گذاشت. طبق گزارشات، او بدون رزرو کردن میز، با ۱۲ نفر از دوستانش وارد رستوران شد و به دنبال میز خالی می گشت. آن شب هم یکی از شب های شلوغ آن رستوران بود و میز خالی هم به سختی پیدا می شد، با این وجود صاحب رستوران برای آنها میزی را آماده کرد. اما در نهایت، زمانی که جرمی در حال بیرون رفتن از رستوران بود رو به صاحب رستوران کرد و گفت: «اگرچه کاری نکرده ای اما مرسی»

اگر چه پیون عاشق مجموعه رستوران های نوبو است اما رفتار تحقرآمیز او باعث شده که دیگر اجازه ورود به این این مجموعه رستوران ها را نداشته باشد.

3. کرستن دانست

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند
گزارشات حاکی از ان است که کرستن دانست با افرادی که سطح مالی پایینی دارند، رفتار خوبی ندارد. او حتی هیچگاه به کارکنان رستوران هایی که در آنجا غذا می خورد، انعام نمی دهد. به عنوان مثال رستوران معروفی در نیویورک صورت حساب ۲۳۳ دلاری او را به اشتراک گذاشت و زیر آن نوشت: «کرستن دانست هیچ انعامی برای این قبض پرداخت نکرد.» چطور می شود که یک ستاره هالیوودی با آنهمه ثروت از دادن یک انعام فراری باشد؟!

4. تایگر وودز

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند
مجله فوربز ارزش خالص دارایی های تایگر وودز را ۷۴۰ میلیون دلار تخمین زد. با این ثروت، ما نمی توانیم تصور کنیم که او در دادن انعام خساست به خرج می دهد. در سال ۲۰۱۱، او ۵ دلاری خود را که به عنوان انعام به یکی از خدمه ها داده بود، پس گرفت چون یادش آمد که قبلا به سرخدمه آنها انعام داده است.

5. مدونا

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند
مدونا تاکنون ۳۰۰ میلیون از آلبوم هایش را در سراسر جهان فروخته است اما این بدین معنی نیست که او با آنهمه ثروت دست و دلباز می شود. گزارشات بسیاری در مورد رفتار بد او در رستوران ها منتشر، به عنوان مثال زمانی که او به همراه همسرش گای ریچی به رستورانی در لندن رفتند، به ازای ۴۰۰ دلار فیش غذایشان، تنها ۱۸ دلار انعام دادند. آیا این رفتار برای ستاره درجه یک هالیوود عجیب نیست؟!

6. مایکل جردن

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند
طبق آمار مجله فوربز، مایکل جردن یکی از پردرآمدترین بازیکنان جهان است اما این موفقیت او منجر به بخشندگی اش نشد. در سال ۲۰۱۶ شایعات بسیاری در مورد این که او هیچ انعامی در رستوران ها نمی دهد، منتشر شد. اصلا شاید یکی از دلایل پولداری او همین خساست اش باشد. کسی چه می داند؟!

7. مارک زاکربرگ

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند
بی شک ما از برنامه نویس یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی آنلاین، فیسبوک، انتظار داریم که پس از غذا خوردن انعام بپردازد اما گویی انتظار ما بیهوده است. گزارشات بسیاری در مورد این که او رستوران را بی انعام ترک می کند، وجود دارد. به عنوان مثال او و همسرش برای قبض ۳۲ یورویی خود، هیچ انعامی نپرداختند، نمی توان این رفتار او را پای حواس پرتی اش گذاشت زیرا که او شب قبل هم همین رفتار را در رستوران دیگری تکرار کرد.

8. دواین جانسون

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند

دواین جانسون هم جزو ستاره های دیگری است که در انعام دادن خساست به خرج می دهد. شاید او از این که نامش به عنوان ستاره ای خسیس در اینترنت پخش شود، واهمه ای ندارد. یک بار گزارش شد که او از یک رستوران لوکس درخواست کرد که به خاطرش رستوران را زودتر از همیشه باز کنند اما در ازای لطفی که آنها کردند تنها 7 دلار انعام داد. به قول صاحب رستوران: «دواین جانسون از نظر من ستاره نیست، بلکه یک آدم خسیس است.»

۹. مایلی سایرس

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند
چندین بار خساست مایلی سایرس هم سوژه عام و خاص شد. در سال ۲۰۰۹، او و خواهرش به رستورانی در کالیفرنیا رفتند و به ارزش ۷۰ دلار استیک و پنیر سفارش دادند اما در نهایت به جای انعام یک تخم غاز بزرگ روی میز گذاشتند. یکی از صاحبین رستورانی مشهور می گوید: «اصلا مایلی سایرس نمی دانست که باید در کنار پرداخت صورت حساب، انعامی را نیز کنار بگذارد.»

10. بریتنی اسپیرز

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند

یک بار برتنی اسپیرز برای صورت حساب 251 دلاری خود هیچ انعامی پرداخت نکرد. البته نمی توان این مورد را پای خسیس بودنش گذاشت، زیرا که او چندین بار بیش از مبلغ صورت حساب انعام پرداخت کرده است. به عنوان مثال یک بار برای صورت حساب 30 دلاری خود 100 دلار انعام کنار گذاشت. اما خب برای مردم و صاحبان رستوران همان چند بار هم کافی ست تا او را فردی خسیس بخوانند.

۱۱. شان پن

ستاره‌های خسیسی که از انعام دادن فراری‎اند
در سال ۲۰۰۵ خبرهای زیادی در مورد انعام ندادن شان پن در یک رستوران منتشر شد که چهره این ستاره را به ستاره ای خسیس تبدیل کرد. گفته شده که شان پن پس از پرداخت صورت حساب ۴۵۰ دلاری اش، هیچ انعامی نداده است. شاید او این کار را از همسر قبلی اش، مدونا، یاد گرفته است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      صاحب پولشه. شاید دوست نداره همین طوری بخشش کنه. قربون بند کیفتم تا پول داری رفیقتم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بعضی کشورا قانون. حالا ایران به جای انعام مالیات میکشه رو قبض

      • بدون نام

        تا جایی که من تو فیلم های هالیوود میبینم انعام دادن جزوی از فرهنگ امریکاست مثل تاروف کردن در ایران ما اونا رو درک نمیکنیم اونا هم مارو درک نمیکنن

      • بدون نام

        لطفا این شر و ور ها رو اینجا دیگه مد نکنید بله اریکا انعام میدن عوضش مالیات رو قبض نیدن در همه کشور ها رسم انعامادن وجود نداره مثلا در ژاپن این کار نه تنها رایج نیست بلکه زشت و ناپسند هم میدونن
        تو خود امریکا هم همه انعام نمیدن الزامی درش نیست اینها چون ستاره و فوق العاده ثروتمندند اینقدر بولد شده

    • مهدی

      من قبلا رستوران کار کردم دیدم هیچکس از 250 تک تومنش نمیگذشت اونموقع که کوکا 750 بود چه برسه به انعام... توی 100 نفر 3 یا 4 نفر انعام میدادن هنوزم خاطرشون تو ذهنم هست. آقا وجدانن انعام بدید حتی 1000 تومن آخر ماه برای کارگر خیلی میشه

      پاسخ ها

      • زهره

        نیست رستوران اگه 250کم داشته باشی میبخشه!!!!!!!
        چرا انعام بدیم برای غذای گرون و بی کیفیتتون

      • Alirw

        نه بابا . من غذاشونو خوردم خوب و با کیفیت بود . مرسی مهدی جان

    • بدون نام

      اصلا انعام دیگه چه رسم مسخره ایه...حالا چون یک کار اشتباه تبدیل به یک عرف عمومی شده باید ازش دفاع کرد ؟ امیدوارم تو ایران همه گیر نشه به اندازه کافی خودمون قانون های مسخره داریم

    • بدون نام

      به نظر منم منتظر انعام بودن مثل گدایی است ،
      اینا خیلی پول دارند شاید خسته شدن از بس مردم ازشون توقع دارند

    • بدون نام

      به جای اینکه مالیات بر ارزش افزوده و این چرتو پرتارو بکشن روی قبض و هر رستورانی هدچقدر دوس داره بخوره میگن به جاش یه انعام به پیش خدمت بده

    • ۱۳۶۳

      انعام یک فرهنگ خوبه نه بد .
      برای کسی که به رستوران رفته و همه جوره غذارو باهاش دولا ، پنجلا حساب کردند ، مبلغ زیادی نیست ، ولی برای کسی که از صبح تا شب توی رستوران زحمت میکشه مبلغ قابل توجهی میشه.
      آدمها با پول انعامی که توی رستوران‌میدن ، یا ۲۰۰ تومن اضافه کرایه تاکسی و اینجور مبالغ مطمئنا پولدار نمیشن .

    • arash

      انعام دادن یه لطفه نه یه وظیفه.اینکه یه رستوران انعام رو به وظیفه بدونه کار خیلی زشتیه.شخصیت هایی هم که توی این متن گفته شد و انعام ندادن کار درستی کردن چون نمی خوان این کار به یه وظیفه تبدیل بشه.

      پاسخ ها

      • زهره

        آفرین گل گفتی

      • بدون نام

        واللّا.... مگر فقط کارگران رستوران کارگرند؟ هر کسی دارد کار می کند و زحمت می کشد.

    • بدون نام

      انعام یا tip پولی است که شما بابت رضایت از خدمات اضافه ای که دریافت کرده اید می پردازید ولی در متن بالا جوری نگارش شده است انگار از مشتری طلبکار است ، چطور است که رستوران هیچکاه مبلغی کمتر نمی گیرد ولی وقتی یک خواننده سی دی اش را به عنوان انعام هدیه می دهد او را خسیس خطاب می کنی؟ در واقع تو هستی که درک و شعور کافی نداری

    • بدون نام

      اينجاست كه تفاوت بيل گيتس و تازه به دوران رسيده اي به اسم زاكربرگ مشخص ميشه

    • بدون نام

      آقا مهدی درست میگی ،به شرطی که صاحب رستوران خودش از اون خسیس ها نباشه انعام رو از بچه کارگرهای زحمتکش یه جوری بگیره .

    • بدون نام

      انعام دادن یک منشه. تو فرهنگ اروپا چیزی هست به نام جنتلمن بودن که ما ازش بیخبر هستیم. جنتلمن بودن. اینجا فقط کلاس طرف مهمه اما اونجا فقط پول و کلاس فرد براش
      عزت و احترام نمیاره بلکه باید جنتلمن باشی. برای همین اینقدر این چیزهای کوچیک براشون مهمه. البته کوچیک از نظر ما

      پاسخ ها

      • زهرا

        اخه مگه زوره خب طرف دوس نداره انعام بده انعام که واجب نیس مستحیه

    • بدون نام

      اصلاً فرهنگ رستوران رفتن تو اون کشورها با ما فرق می کنه، انعام گرفتن و دادنش هم به خودشون مربوطه. اینجا اگر بخواهی به اقشاری که لایق گرفتن انعامند، پول بدهی باید یک گونی پول هر روز با خودت حمل کنی.

    • بدون نام

      انعان خیلی مسخرس خوب کاری کردن قیمت غذارو دوبرابر می کنن بعد از آدم انعامم میخان

    • شیلان

      چیزی که خیلی واسه من جالبه اینه که اکثر بازیگرا و خواننده هاو کلا هنرمندا کمتر از سن واقعیشون نشون میدن ولی بریتنی اسپیرز خیلی بیشتر از سنش نشون میده،خیلی پیر و شکسته شده

    • محیا

      تو ایران هم واقعا خدمه به انعام نیاز دارن من اگه انعام ندم حالم بد میشه چه طور دلشون میاد با اون صورت حساب های حساابی دو زار ندن!!!

    • بدون نام

      حالا صاب رستورانا چرا ايقد كولي بازي دراوردن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج