۷۱۷۱۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تاریخچه کامل بازیهای فوتبال ایران و تایلند

تیمهای ملی ایران و تایلند تاکنون ۱۲ بار به مصاف هم رفتند که ۹ بار برتری از آن تیم ملی کشورمان شده و سه دیدار با نتیجه مساوی به پایان رسید ، در واقع تیم ملی تایلند همچنان در حسرت پیروزی ایران بسر می برد . در روز ۲۰ مرداد سال ۱۳۶۳ تيم ملي جوان و احيا شده ايران در جاكارتا بهترين برد تاريخ خود را برابر تيم ملي تايلند به دست آورد. ايران، حريف خود را با نتيجه پنج بر صفر شكست داد.محمود معمار، حمیددرخشان، حمید عليدوستي۲ گل و ناصر محمدخاني برای ایران گل زدند

تابناک: تیمهای ملی ایران و تایلند تاکنون ۱۲ بار به مصاف هم رفتند که ۹ بار برتری از آن تیم ملی کشورمان شده و سه دیدار با نتیجه مساوی به پایان رسید ، در واقع تیم ملی تایلند همچنان در حسرت پیروزی ایران بسر می برد . در روز ۲۰ مرداد سال ۱۳۶۳ تيم ملي جوان و احيا شده ايران در جاكارتا بهترين برد تاريخ خود را برابر تيم ملي تايلند به دست آورد. ايران، حريف خود را با نتيجه پنج بر صفر شكست داد.محمود معمار، حمیددرخشان، حمید عليدوستي۲ گل و ناصر محمدخاني برای ایران گل زدند

تاریخچه کامل بازیهای فوتبال ایران و تایلندتيم ملي فوتبال ايران سه‌شنبه شب در چارچوب رقابت‌هاي مرحله مقدماتي جام‌ ملت‌هاي آسيا ۲۰۱۵ در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف تیم ملی تايلند خواهد رفت

ايران و تايلند اولين بار در روز ۲۳ ارديبهشت سال ۱۳۵۱ در چارچوب پنجمین دوره جام ملتهای آسیا- ۱۹۷۲ به مصاف هم رفتند ، تیم ایران در حالی که تا دقیقه ۷۰ در مقابل تایلند با دو گل پریچا۶۹ و پرایون۷۰ شکست خورده بود به ناگاه در عرض ۸ دقیقه ۳ گل توسط علی جباری ۸۰ ،۸۶ و ۸۸ به ثمر رساند تا پیروز میدان باشد.

تايلندي‌ها در دقيقه ۶۹ گل اول را زدند. آنها یک دقيقه بعد گل دوم خود را به ايران زدند. تعويض انجام شد. مهدي مناجاتي جاي كارو حق‌ورديان و غلامحسين مظلومي به جاي همايون بهزادي به ميدان آمدند. ايران ناگهان طغیان كرد. در دقيقه ۷۵ روي درخشش غلامحسين مظلومي، علي جباري صاحب موقعيت شد و گل اول ايران در دقیق ۸۰ به ثمر رسيد. در دقيقه ۸۶، همكاري آشتياني و غلامحسين مظلومي، علي جباري را بار ديگر در موقعيت گل قرار داد. جباري بازي را به تساوي كشيد و در دقيقه ۸۸ نوبت به همكاري آشتياني با كلاني و تير خلاص جباري بود. ايران، تايلند را سه بر دو برد و جباري هت‌تريك كرد. روزنامه‌هاي تايلندي فردايش نوشتند، ايران، ما را ۷۰ دقيقه سركار گذاشت!

در روز ۲۰ مرداد سال ۱۳۶۳ تيم ملي جوان و احيا شده ايران در جاكارتا بهترين برد تاريخ خود را برابر تيم ملي تايلند به دست آورد. ايران، حريف خود را با نتيجه پنج بر صفر شكست داد. معمار،درخشان، عليدوستي۲ گل و ناصر محمدخاني برای ایران گل زدند ، در اين ديدار ياوري، تيم ملي را با تركيب سلطاني، دينورزاده، حاجيلو، پنجعلي، معمار، احدي، عربشاهي، مختاري‌فر، درخشان، عليدوستي و ناصر محمدخاني به ميدان فرستاد. ايران ديگر هيچگاه با چنين نتيجه درخشاني تايلند را نبرد.

در دیداری که روز ۲۶ شهريور سال ۱۳۶۵ به صورت دوستانه برگزار شد. مرحوم دهداري در اين بازي سرمربي تيم ملي كشورمان بود. هيچ نشريه‌اي، فهرست نفرات تيم ملي را برابر تايلند ثبت نكرده و در كتب تاريخ فوتبال، همه اطلاعاتي كه راجع به اين بازي مي‌خوانيم، قدرت تخيل نگارنده متن است! اين ديدار با نتيجه چهار بر صفر به سود تيم ملي ايران تمام شد. باوي، چنگيز، درخشان و ناصر محمدخاني گل‌هاي ايران را زدند

در روز چهارم اسفند ۶۷، ايران با تركيب عابدزاده، نادر محمدخاني، مرتضي فنوني‌زاده، مجتبي محرمي، جواد زرينچه، مجيد نامجومطلق، سيروس قايقران، محسن عاشوري، محمدحسن انصاري‌فرد، مرتضي كرماني و كريم باوي به مصاف تايلند رفت. ضربه هد استثنايي كريم، شوت عالي قايقران و گل طلايي محسن گروسي، مهاجم ۲۰ ساله باعث شد ايران سه بر صفر برنده باشد. برد دوم سرهنگ مقابل تايلند مهدي مناجاتي در بهار سال ۶۸ سرمربي تيم ملي شد. او كه سال ۵۱، برد برابر تايلند را در دوران بازي تجربه كرده بود، اين بار با عنوان سرمربي هم برد را تجربه كرد. روز ۹ ارديبهشت سال ۶۸، ايران سه بر صفر تايلند را برد، دو گل را فرشاد پيوس و گل ديگر را محسن گروسي به ثمر رساندند.

در دیداری دیگر ايران و تايلند در روز ۱۸ آذر ماه سال ۱۳۷۵ به مصاف هم رفتند. بازي در جام ملت‌هاي ۱۹۹۶ آسيا انجام مي‌شد و بازي اول را ايران به عراق با نتيجه دو بر يك باخته بود اما در بازي دوم مايلي‌كهن تركيب تيم ملي را زير و رو كرد. مجتبي محرمي، مهرداد ميناوند و نعيم سعداوي را جايگزين اكبر يوسفي، سيروس دين‌محمدي و مهدي مهدوي‌كيا كرده بود. مجتبي محرمي، كاپيتان تيم ملي بود، ايران با نتيجه سه بر يك تايلند را شكست داد

ايران كه در بازي اول برابر لبنان در جام ملت‌هاي ۲۰۰۰ برنده شده بود، در ديدار دوم برابر بهترين تيم ملي تاريخ تايلند يك - يك متوقف شد. کریم باقری زننده تک گل ایران بود .

روز ۱۰ شهريور سال ۱۳۸۰، ايران سخت‌ترين مساوي سال خودش را گرفت، در سالي كه اسلواكي، عربستان، ايرلند، امارات و... را شكست داديم، در بانكوك با تيم ملي تايلند مساوي كرديم

خط پايان با برانكو ايران آخرين بازي خود برابر تايلند را در جام ملت‌هاي ۲۰۰۴ آسيا برگزار كرد. ايران با ميرزاپور، محمد نصرتي، رحمان رضايي، يحيي گل‌محمدي، حسين كعبي، علي بداوي، جواد نكونام، علي كريمي، مهدي مهدوي‌كيا، آرش برهاني و علي دايي به مصاف حريف رفت. اين بازي را با پيروزي قاطع سه بر صفر پشت سر گذاشتيم. قبل از بازي تايلندي‌‌ها داعيه پيروزي در سر مي‌پروراندند اما در اين گروه هم به ايران باختند و هم به ژاپن و عمان! شايد ضعيف‌ترين تايلندي كه ديديم همان تيم بود.

تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام ملتهای ۲۰۱۱ آسیا در یک بازی سرد برابر تیم ملی تایلند به تساوی دست یافت.
این دیدار از ساعت 15 چهارشنبه (9 بهمن) 87 به وقت تهران به قضاوت والنتین کوالنکو در ورزشگاه راجامانگالا آغاز شد که دو تیم در پایان 90 دقیقه به تساوی بدون گل دست یافتند.

شناسنامه آخرین بازی ایران و تایلند چهارشنبه 12 اسفند 1388

ايران مقابل تايلند به برتري رسيد

تيم ملي فوتبال ايران در ديدار مقابل تايلند با گل دقيقه 89 جواد نكونام پيروز شد و مقتدرانه به جام ملت‌هاي آسيا راه يافت.
آخرين ديدار مرحله انتخابي جام ملت هاي ۲۰۱۱ آسيا در گروه پنج از ساعت ۱۹،۳۰ در ورزشگاه آزادي آغاز شد

نيمه نخست با وجود حملات متعدد شاگردان قطبي با تساوي بدون گل به پايان رسيد و اين امر در نيمه دوم نيز ادامه داشت اما تا دقايق پاياني هيچكدام از حملات ايران نتيجه بخش نبود و دروازه بان تايلند يكي پس از ديگري موقعيت هاي ايران را مهار مي كرد.

يك بار نيز ضربه سر كريم انصاري فرد به تير دروازه تايلند برخورد كرد و در حالي كه بازي با تساوي بدون گل به دقايق پاياني رسيد،‌ سانتر خسرو حيدري در دقيقه ۸۹ با ضربه سر جواد نكونام به گل برتري ايران تبديل شد تا شاگردان قطبي مزد حملات متعدد خود را بگيرند.
عبداله محمد باليده از قطر قضاوت اين مسابقه را برعهده داشت، ضمن اينكه آندارنيك تيموريان و مهرزاد معدنچي اخطاري هاي ايران در اين مسابقه بودند. با اين نتيجه تيم ايران با كسب 13 امتياز مقتدرانه و به عنوان تيم اول گروه پنجم راهي جام ملت ها شد.

تركيب تيم ايران: سيد مهدي رحمتي، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، احسان حاج صفي، خسرو حيدري،‌ آندرانيك تيموريان، جواد نكونام،‌ مهرزاد معدنچي،‌ محمدرضا خلعتبري(غلامرضا رضايي)،‌ علي كريمي و مسعود شجاعي(كريم انصاري فرد) سرمربي: افشين قطبي

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج