۷۱۷۱۸۹
۲۸ نظر
۵۰۲۴
۲۸ نظر
۵۰۲۴
پ

قیچی کردن موی ۹ دانش آموز دختر در فسا

سال تحصیلی در حالی به روزهای پایانی نزدیک می شود و روزهای امتحانات پایان ترم دانش آموزان فرا می رسد که برخی مدارس کشور به دلیل رخ دادهای عجیب و دور از ذهن اسیر حاشیه ها شده اند. مثل یکی از مدارس دخترانه شهرستان فسا که در آن معلم مدرسه اقدام به قیچی کردن موی تعدادی از دانش آموزان کرد.

تابناک: سال تحصیلی در حالی به روزهای پایانی نزدیک می شود و روزهای امتحانات پایان ترم دانش آموزان فرا می رسد که برخی مدارس کشور به دلیل رخ دادهای عجیب و دور از ذهن اسیر حاشیه ها شده اند. مثل یکی از مدارس دخترانه شهرستان فسا که در آن معلم مدرسه اقدام به قیچی کردن موی تعدادی از دانش آموزان کرد.

سال تحصیلی جاری نیز همانند سال های گذشته برای آموزش و پروش کشور همراه با حواشی پر فراز و نشیب بود و در این سال نیز ماجراهایی چون تنبیه دانش آموزان، تعیین تکلیف آزمون های ورودی مدارس، کتک زدن معلم ها و... این نهاد فرهنگی را به حاشیه ها کشاند؛ حاشیه هایی که البته شاید هیچ کدام به اقدام برخی معلم ها برای کوتاه کردن موی دختربچه ها عجیب نباشد.

به فاصله چند روز از خبر کوتاه کردن موهای یک دختر بچه توسط دبیر پرورشی مدرسه گلستان در شهر آبادان که به دلیل جلوگیری از تحریک شدن ناظم آقای مدرسه صورت گرفت و با حاشیه های فراوانی همراه شد، حالا از شهرستان فسای استان فارس خبر می رسد که در یکی از مدارس این شهرستان نیز اقدام مشابهی این بار در سطح وسیع تری رخ داده است.

خبرهای به دست آمده از شهرستان فسا نشان می دهد که اویل اردیبهشت ماه سال جاری، در یکی از مدارس دخترانه شهرستان فسا معلم مدرسه اقدام به قیچی کردن موهای ۹ دانش آموز مدرسه به دلیل بلند بودن موی آنها کرده است؛ اقدامی که از سوی والدین این ۹ دانش آموز مورد اعتراض قرار گرفته و آنها بخاطر این اقدام حتی شکایت قضایی نیز کرده اند.

به رغم گذشت نزدیک به دو هفته از رخ دادن این اتفاق، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان فسا به صورت کاملاً هوشمندانه امکان رسانه ای شدن این ماجرا را از بین برد و این اتفاق حتی در رسانه های محلی نیز به دلیل ابهام در مورد جزئیات آن منتشر نشد.

گویا تلاش مسئولان آموزش و پرورش شهرستان فسا این بوده است که از کنار این ماجرا با جلب رضایت والدین شاکی بگذرند و اجازه دامنه دار تر شدن موضوع را ندهند.

مسلم امینی نژاد، رئیس آموزش و پرورش شهرستان فسا در رابطه با صحت و سقم این رویداد به خبرنگار «تابناک»، گفت: اصل این خبر درست است و متأسفانه در روزهای گذشته یکی از معلم های ما در مدرسه ابتدایی با قیچی اقدام به کوتاه کردن موی ۹ دانش آموز دختر می کند.

امینی نژاد در رابطه با چرایی این رویداد افزود: پس از رخ دادن این اتفاق، والدین دانش آموزان به آموزش و پرورش مراجعه کردند و شکایت خود را نسبت به این موضوع تنظیم کردند که این موضوع سبب شد ما در جریان موضوع قرار بگیریم و پیگیری آن را در دستور کار قرار بدهیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فسا با اظهار تأسف نسبت به این رویداد، تأکید کرد: معلم مدرسه در مورد علت تصمیم خود مبنی بر بریدن موی دانش آموزان گفته است که موهای این ۹ دانش آموز بلند بود و موقع نشستن برای دانش آموزان پشت سر مزاحمت ایجاد می کرد. من چندین بار به این دانش آموزان تأکید کردم که باید موهای خود را کوتاه کنند، اما چون این کار را نکردند من خودم موی آنها را کوتاه کردم.

وی افزود: ما این اتفاق را تأیید نمی کنیم و به دلیل قرار گیری در روز معلم امکان رسیدگی جدی به این مسئله فراهم نشد، اما قطعاً در روزهای آینده این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنیم.

قیچی کردن موی دانش آموز دختر و یا تراشیدن موی دانش آموزان پسر در مدارس شاید در نگاه اول چندان جای نقد نداشته باشد، اما بررسی دلایل این اقدام و آسیب های روحی و روانی آن قطعاً جای نقد را باز می کند.

در مورد کوتاه کردن موی دختربچه آبادانی، دلیل این اقدام در حالی جلوگیری از تحریک شدن ناظم مدرسه عنوان شد که بهتر بود به جای کوتاه کردن موی دختربچه و خسارت های روحی این اقدام برای او، نسبت به اخراج آقای ناظم و جایگزینی او با یک ناظم خانم اقدام می شد.

در مورد اقدام مورد اشاره در خبر حاضر نیز معلم مدرسه مزاحمت ایجاد شده برای دانش آموزان نیمکت های عقب را عامل کوتاه کردن موی ۹ دانش آموز عنوان کرده است؛ بهانه ای عجیب که صرف نظر از درست یا غلط بودن تحت هیچ شرایطی معلم مدرسه اجازه چنین اقدامی را نداشته است.

اکنون که کار از کار گذشته و این رخداد به وقوع پیوسته است، پیگیری ماجرا نه با هدف تنبه معلم مدرسه بلکه دلجویی از دانش آموزان و نیز جلوگیری از تکرار چنین حوادث مشابهی مهم تر به نظر می رسد.

شاید نیاز به این باشد که آموزش و پرورش با افزایش نظارت ها و نیز تقویت پشتوانه برنامه های آموزشی و فرهنگی خود در مدارس و نیز یکسان سازی آنها در هفته های آتی این سال تحصیلی و نیز سال های آینده شرایطی را فراهم کند که دیگر رخ دادن موضوعات اینچنینی به صفر نزدیک شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همیشه از مدرسه فراری بودم انگار ساواک بود

    • sam

      معلم ها ...
      زمان ما هم همین رفتار ها رو داشتن ولی اون موقع هیچ رسانه ای نبود
      باید هرسال از همشون تست روان شناسی توسط پزشکی قانونی صورت بگیره
      تعادل روحی نداشتن اخراجشون کنن

    • بدون نام

      الن فضای مجازی نبود از کجا میخاستیم این اتفاقات وحشتناک رو بفهمیم داعش داخل کشوره خبر نداشتیم

    • رضا ارباب

      باید برخورد شدید با معلم بشه تا دیگه از این شیرینی ها نخورن

    • بدون نام

      اينا خيرسرشون معلم هستند، چقدر اين كشور رو به عقب هست كه باصطلاح فرهنگياشون همچين كارى ميكنند، واقعا ناراحتم وقتى زندگى بچه ها و نوجوناى اروپايي رو با بچه هاى ايرانى مقايسه ميكنم، اينا چه نعمت و اسايش و ارامشى و پشتوانه اى دارند و اين بچه هاى معصوم چه صدمات روحى وروانى به خاطر وجود همچين مربيان و معلمان و جامعه ى بد ميگيرند.

    • بام

      اخه بری چی مرض دارین‌مگه بلند باشه خودشان کوتاه میکنن اخه چه بهانه ای در میارن

    • مریم صادقی

      باید اموزش وپرورش‌برخورد جدی‌با‌همچین‌‌معلمهایی‌که‌با‌روح‌‌وروان‌بچه‌های‌مردم‌بازی‌میکنند‌داشته‌باشد

    • ناشناس

      مگر بچه ها مجرم اند که کچل میکنند اونارو؟هنوز بعضی مدیران مدارس در تفکرات دهه شصت سیر می‌کنند و هیچی بارشون نیست.فکر میکنن مدرسه زندان هستش.

    • بدون نام

      بنام خدا
      متاسفانه برخی از آموزگاران چون چیزی دست وپا شکسته به بچه های مردم یاد میدهند خود را خدای مطلق دانش آموز میدانند ومنت هم میگذارند با مدیر خاطی باید به شدیدترین وجه برخورد واخراج یکی از برخورد هاست این افراد با کرامت معلمی وشخصیت ملی دانش آموز بازی میکنند خیلی ازمعلم های عزیز هستند که دانش آموزانی سربه هوا را بامتانت وانسانیت واخلاق اصلاح وبه جایگاههای علمی ومدیریتی بالا رسانده اندزمان طاغوت مرد که معلمی بتواند کتک بی احترامی فحاشی و.......را وسیله تسلط برشخصیت دانش آموز قرار دهدسیب های گندیده را باید هرچه زودتر ازسبددورریخت ازکجا معلومه اینها ع امل دشمن نباشند وموضوع ریشه در نیات بیگانگان نداشته باد زیرا هریک از کارکنان دولت خطایی کنند برسرزبانها می افتد که اینهم از حکومت با این کارمند ،مامور ویامسئولش

    • بدون نام

      اموزش وپرورش حامی اینهاست باید نهادی ایجاد شود که معلمهای خاطی رانسبت به تخطی انها اخراج و یا تا مدت طولانی ممنوع کار کند ماجرای زیادی از اموزش وپرورش داریم واگر قاطعانه برخورد میشد دیگه این جور کارها تکرار نمیشد

    • حقگو

      عقده های خود را اینطوری خالی می کنندنظام آموزشی کشور احتیاج به تحول ریشه ای دارد.

    • بدون نام

      با برخورد به این شکل با دانش آموز مخالفم، اما یک درصد احتمال بدین به دانش آموز تذکر داده شده چندبار و او یا خانواده برای رعایت قوانین مدرسه هیچ اقدامی نکرده اند، متاسفانه این سالها تنها فشار روی کادر مدرسه هست، خانواده که بچه را تربیت نکرده ول کرده اند، مدرسه هم که هیچ برخورد انظباطی حق نداره انجام بده( منظورم تنبیه بدنی نیست) این بچه کجا قراره تربیت بشه.
      و فشار روی معلم برای نمره دادن هم که زیاد هست، معلم بی وجدان هم از قبل از امتحان سوالها را با بچه ها کار می کنه، حتی سر امتحان بهشون جواب میگه که نمره بچه های درس نخوان این دوره کم نباشه که زیر سوال بره اما معلمی که براش مهمه و وجدان داره باید پدرش دربیاد، حتی نمیتونه به بچه بگه بالای چشمت ابروی. خدا به ایران ما رحم کنه با این نسل تربیت نشده بی سواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم دخترم میگه امتحان ریاضی معلم برای همه جواب سئوالات را می گفت برای خودش دوتا نقطه چین گفته بود

    • منوچهر شمسی

      باز خوبه پول کوتاه کردن مو ازشون نمی گیرند الهی شکر.

    • حسن ایرانی

      ... به اصطلاح معلم چنیین غلطی می کند وبچه ای اینگونه خوارمی کنند.چندوقت فکرکنم ملت رابه جرم دیدن وشنیدن بایدکوریاکرکننیدوبگویندخدابیخوداینها رابه اکثرادماداده بابابه فکرباشیداندکی فکرکنید شمابااین کارها مسلمان نمی سازیدبلکه کافرساخته ومی سازید.زیرامردم می بیندزورشان به شما نمی رسدوخداهم کاری نمی کند.استغفرالله.

    • بانو

      من نمیدونم چرادفقط مردای ایدانی با دیدن مو تحریک میشن.خنده داره یه اقا ناظم مدرسه دخترانه باشه این حجم دختر باعث تحریکش نمیشه اماپیدا بودن موی باعث تحریک میشه.مردشورشو ببرن که موی سر یه دختر نه ساله باعث تحریکش شده.ضعیف بی نفس

    • احمدد

      والدین این بچه ها نباید رضایت بدن تا دیگه این ماجراها تکرار نشه
      یا اگه قرار به رضایت شد باید موی اون معلم رو عین دانش اموزان ولی اینبار با تیغ بتراشن تا از این غلطها نکنه

    • محمد

      از چی ناراحتید و زجر میکشید؟ نکنه ملت حقوقتونونداده؟

    • بدون نام

      واقعا چ عکس العمل غیر منطقی ای داشته اون معلم اگر واقعا هم حق با معلم بوده و باعث مشکل برای بچه های دیگه داشته ...همون دانش اموزانی رو ک مورد داشتن میبرده ته کلاس مینشونده صندلی اخر .... برای تنبیه ن اینکخ خودسرانه موی بچه هارو قیچی کنه

    • بدون نام

      مملکت که نیست دیوونه خونست

    • بدون نام

      تحريمها از خارج پدرمونو دراورده،خودمون هم از داخل داريم همديگه رو تيكه پاره ميكنيم،حيف از اون ايراني با شان و مقام در دنيا،نه فرهنگ برامون مونده و نه اقتصاد

    • بدون نام

      واقعا باعث تاسف است این گونه افکار ارتجاعی.
      شما زورتان به بالا دستی ها نمیرسد مزاحمت برای مردم کوچه و خیابان میکنید. با این نحو کسی رغبتی به مدرسه رفتن ندارد

    • بدون نام

      اصلا معلم عقده اي به تو چه ربطي داره مگر تو اجازه داري هركاري دلت خواست انجام بدي؟ اينكار مصداق بارز تعرض هستش. چطور به خودشون اجازه ميدن توي هر كاري دخالت كنند؟ ... با اين سياست هاي غلط داريم نسل هاي بعدي رو هم مثل خودمون بدبخت ميكنيم.

    • بدون نام

      افکار داعشی

    • سعيد

      ارزش زن ودختر در کشور ما ازنظر بعضيا همينه... ....مردي که نتواند درهر حالت خودش رو کنترل،کنه وتحريک ميشه مرد نيست به کسي چه مربوط خانمها چي ميپوشن......توووووووو مررررررددددد باش

    • خدا

      این آدمهای روانی که متاسفانه برای پست های مسئولیتی انتخاب میشن،تعدادشون کم نیست ،به موی زیر مقنعه بچه هم کار داره !!!

    • نسیم بهاری

      خخخخخخ
      احتمالا تازه ارایشگری کرده
      اینم مدلش بوده

    • بدون نام

      ایران از این همه تحریم وگرونی داره فنا میشه اونوقت شما گیر دادین ب بریدن موی دانش اموزان بریدن ک بریدن بدرک درس عبرت باشه ک خوانوادها از بچگی ب دختراشون حجابو یاد بدن وقتی قانون مدرسه میگه دختر تو مدرسه باید مقنعه سر کنه دیگه مو در اوردن از زیر مقنعه چ صیغیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج