۷۱۷۲۵۷
۱۵ نظر
۵۰۰۲
۱۵ نظر
۵۰۰۲
پ

به احتمال زیاد؛

پنجشنبه، اول ماه مبارک رمضان است

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که «حدد ۱۲۰ گروه در نقاط مختلف کشور در روز چهارشنبه ۲۹ شعبان به رویت هلال ماه می‌پردازند»، گفت: پیش‌بینی این است که هلال ماه به سادگی در روز چهارشنبه دیده می‌شود و پنجشنبه روز اول ماه مبارک رمضان است.

خبرگزاری ایسنا: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که «حدد ۱۲۰ گروه در نقاط مختلف کشور در روز چهارشنبه ۲۹ شعبان به رویت هلال ماه می‌پردازند»، گفت: پیش‌بینی این است که هلال ماه به سادگی در روز چهارشنبه دیده می‌شود و پنجشنبه روز اول ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا موحد نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) ۲۵ اردیبهشت ماه با بیان این‌که «در دیدن هلال ماه مبارک رمضان امسال هیچ مشکلی وجود ندارد و به احتمال زیاد روز چهارشنبه هلال ماه به سادگی دیده می‌شود» اظهار کرد: حدود ۱۲۰ گروه در روز چهارشنبه در نقاط مختلف کشور به استهلال هلال ماه می پردزاند و پیش بینی این است که این هلال به سادگی دیده می شود اگر به احتمال ضعیف هلال ماه رویت نشد به اطلاع ملت شریف می‌رسد.

وی افزود: هلال ماه مبارک رمضان امروز در هیچ یک از کشورها قابل رویت نیست. البته آن‌ها یک تقویم ام‌القری دارند که می‌گویند ماه از مقارنه گذشته باشد و ماه بعد از خورشید غروب کند، اگر این دو شرط باهم باشد اول ماه است و برخی از کشورها این را به عنوان تقویم استفاده کرده و براساس همین تقویم روز اول ماه مبارک رمضان را اعلام می کنند اما در اکثر کشورها تا هلال ماه دیده نشود، اول ماه را اعلام نمی‌کنند.

این عضو ستاد استالال دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: غروب امروز مشخص می‌شود که عربستان فردا را به عنوان اول ماه مبارک رمضان اعلام می‌کند یا نه. در غرب آمریکای شمالی و جنوبی یعنی اقیانوس آرام رویت هلال ماه دیده می شود. تمام داده‌های نجومی نشان می‌دهد که ماه قابل رویت نیست .متاسفانه در برخی از کشورها رویت هلال ماه را به صورت علمی و کارشناسی انجام نمی‌دهند اما خوشبختانه ما در ایران رویت هلال ماه را به صورت کاملا دقیق انجام می‌دهیم. گاهی برخی در دیدن هلال ماه دچار توهم می‌شوند طبق گزارشی نشان داده شده که دربین صد نفر برای دیدن هلال ماه ۱۵ نفر دچار توهم در دیدن هلال می‌شوند. بر همین اساس در ستاد استهلال سوالات دقیقی را می‌پرسیم و گزارشات آن را خدمت مقام معظم رهبری ارائه می دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا! یک چیزی را از الان با خودشون تمرین کنند اونایی ک زیر هر خبر میان مینویسند (خب مشکل مملکت حل شد) آقا بشدت توصیه میکنم جملات دیگرو هم امتحان کنند شاید ب مزاجشون خوش اومد! والا ...یک جمله ایی عبارتی بیتی چیز دیگری هم امتحان کنند این عزیزان بلکه مشکل ماهم حلشد!

    • بدون نام

      سلام بر اين ماه عزيز. انشالله اول تمام بيماران هرجاي دنيا كه هستن شفا پيدا كنن و كسي در بستر بيماري نباشه. دوم كسي محتاج كسي نباشه و روزي همه رو ارحم الراحمين برسونه كه همينطور هم هست. سوم هر كس گرهي توي زندگيش هست مشكل گشاي كارساز مشكلش رو رفع كنه. و آخر اينكه همه مردم از هر دين و نژادي كه هستن و هرجاي اين كره خاكي عاقبت بخير بشن. در پناه حق باشيد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر نیک اندیشی شما

    • بدون نام

      خوب که چی بشه

    • بدون نام

      مبارک

    • بدون نام

      اره کلا هیچ کشوری دقیق نیست الا ما . اونم ما چون کارشناسان خبره داریم. کلا ما همه چیمون خوبه بقیه نه. اقتصاددان هایی که ما داریم هیچ کشوری نداره. کلا ایران خیلی کشور دقیقی هست و همه چیز طبق علم روز پیش میره.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زیر هر خبری باید غرغر کنید؟

    • بدون نام

      دوستان بسیار التماس دعا ...دراینماه عزیز برای ظهور خیلی دعا کنید لطفا

    • رجب

      هرکس این ماه روزه بگیرد به یادمریض باشندودعا کنند

    • r.s

      با این گرانی و گرسنگی مردم، ما هر روز روضه هستیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روزه

    • بدون نام

      ماه رمضون چیه
      از دین خدا فقط گرسنگیش بما رسیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالت خوبه

    • ای خدا

      از دکل هاي نفتي گم شده چه خبر؟

    • ای خدا

      ماه رمضان یعنی ماه گرانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج