جاباما
۷۱۷۳۰۱
۵۲۰۲
۵۲۰۲
پ

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۱)

بسیاری از کاربران وقتی از افزایش سرعت گوشی خود عاجز می‌شوند، تصمیم به تعویض آن می‌گیرند، درحالیکه عملکرد گوشی تنها به سخت افزار آن بستگی نداشته و بهینه سازی نرم افزار میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت گوشی اندرویدی داشته باشد.

وب‌سایت گجت نیوز : افزایش سرعت در اندروید یکی از نیازهای کاربران گوشی های دارای این سیستم عامل است. بعد از خرید یک دستگاه، نمی‌توان سخت افزار آن را برای افزایش سرعت گوشی تغییر داد، اما می‌توان با چند ترفند کابردی عملکرد گوشی اندرویدی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود به منظور رها شدن از وقفه‌های کوتاه و یا طولانی حین استفاده از آن، باید دست به دامن ترفندهای جواب پس داده شوید. بسیاری از کاربران وقتی از افزایش سرعت گوشی خود عاجز می‌شوند، تصمیم به تعویض آن می‌گیرند، در حالی که می‌توان با چند ترفند به افزایش سرعت گوشی اندرویدی پرداخت.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۱)

افزایش سرعت گوشی اندرویدی

عملکرد گوشی تنها به سخت افزار آن بستگی نداشته و نرم افزار نیز تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت گوشی اندرویدی دارد. به وسیله بهینه‌سازی‌های نرم افزاری می‌توان به افزایش سرعت در اندروید دست زد، بدون این که نیاز باشد یک گوشی جدید دارای سخت افزار ارتقا یافته خریداری کنید. در ادامه 13 ترفند به منظور افزایش سرعت گوشی های اندرویدی را مرور خواهیم کرد.

آپدیت گوشی

یکی از اصلی‌ترین روش‌های افزایش سرعت در اندروید دریافت به‌روزترین آپدیت‌ها برای آن است. منظور ما در اینجا دریافت جدیدترین آپدیت سیستم عامل ارائه شده برای گوشی است، اما حتی به‌روزرسانی‌های نرم افزاری کوچک و بزرگ و همچنین پچ‌های امنیتی نیز تاثیر قابل توجهی بر روی افزایش سرعت در اندروید خواهند داشت. برای اطمینان از وجود و یا عدم وجود آپدیت جدید برای گوشی اندرویدی خود، به مسیر Settings > About Device > Software Update رفته و وضعیت را بررسی کنید. معمولا در زمان ارائه آپدیت‌های نرم افزاری جدید، به محض اتصال به اینترنت یک نوتیفیکیشن به کاربر ارسال شده و وی از وجود آن مطلع می‌شود،

اما بد نیست هر از گاه با رفتن به مسیر بالا، وضعیت را به صورت دستی نیز چک کنید. برای افزایش سرعت در اندروید، به‌روزرسانی مداوم اپلیکیشن‌ها را نیز هرگز فراموش نکنید. به طور مستمر به فروشگاه گوگل پلی سر زده و در صورت ارائه نسخه جدیدی از اپلیکیشن‌های نصب شده، حتما آن‌ها را دریافت کنید. برخی مواقع دریافت یک آپدیت کوچک، عملکرد گوشی شما را زیر رو می‌کند. در دستگاه‌های اندرویدی، Google Play Services نقش بسیار مهمی دارد، پس همیشه از به‌روز بودن آن مطمئن شوید.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۱)

نصب یک رام کاستوم

اگر گوشی شما ساخت دست شرکت‌هایی همچون گوگل و وان پلاس نباشد، خبری از انتشار آپدیت‌های متوالی برای آن نیست، به همین دلیل باید این بی‌توجهی را به روشی دیگر جبران کنید. به وسیله رام‌های کاستوم اندروید می‌توانید در زمان‌های دلخواه، یک سیستم عامل سفارشی‌سازی شده مبتنی بر اندروید و دارای ویژگی‌های جدید را بر روی گوشی خود نصب کنید. وقتی شرکت سازنده برای گوشی شما آپدیت نرم افزاری، مخصوصا به‌روزرسانی سیستم عامل، ارائه نمی‌کند، می‌بایست به وسیله رام‌های سفارشی‌سازی شده به جدیدترین ویژگی‌های نسخه‌های به‌روز اندروید دست پیدا کنید. اگرچه یکی از بهترین راه‌های افزایش سرعت در اندروید نصب رام‌های سفارشی‌سازی شده محسوب می‌شود،

اما این کار با ریسک‌ همراه است. پیش نیاز نصب رام سفارشی‌سازی شده، روت کردن گوشی است. حتی اگر از برک شدن گوشی حین انجام این عملیات جان سالم به در ببرید، گارانتی آن حتما از بین خواهد رفت. در صورت بروز هر گونه مشکلی در دستگاه، اگر بعد از مراجعه به شرکت گارانتی، آن‌ها به روت بودن گوشی پی ببرند، از ارائه خدمت به شما به صورت رایگان خودداری خواهند کرد. معمولا یک کاربر زمانی به افزایش سرعت در اندروید نیاز پیدا می‌کند که چند سال از خرید گوشی گذشته باشد و اکنون به دلیل استهلاک، با مشکل کندی مواجه شده است. پیشنهاد می‌کنیم تا زمانی که تاریخ انقضای پشتیبانی رایگان گوشی فرا نرسیده است، از روت کردن آن خودداری کنید. بعد از آن، به وسیله روت کردن دستگاه هر بلایی که می‌توانید (شامل نصب رام کاستوم) بر سر آن بیاورید!

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۱)

پاک کردن صفحه خانه

یکی از اعمال ضروری برای افزایش سرعت در اندروید پاک کردن صفحه خانه در بازه‌های زمانی متوالی است. چنین کاری را باید در سرتاسر دستگاه نیز انجام بدهید. اگر در صفحه یا صفحه‌های خانه، یک والپیپر لایو قرار داده و آن‌‌ها را مملو از ویجت‌ها و آیکون‌های مختلف کرده باشید، بعید نیست حین جابه‌جایی بین صفحات با کمی کندی مواجه شوید. اگر بعد از فعال‌سازی مواردی همچون فید بیکسبی با کندی رو به رو شدید، حتما آن را غیر فعال کنید

تعویض لانچر نیز در برخی مواقع کارساز است. توصیه می‌کنیم یک لانچر سبک نصب کرده و برای افزایش سرعت در اندروید از ساخت چندین صفحه خانه خودداری کنید. اگر می‌خواهید تعداد زیادی آیکون را درون هوم اسکرین در اختیار داشته باشید، موارد مرتب با یکدیگر را درون یک فولدر قرار بدهید تا به این وسیله همگی درون یک صفحه قرار بگیرند. همچنین افکت‌های بی‌مورد را نیز حذف کنید.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۱)

کاهش انیمیشن‌ها

این مورد یکی از شناخته شده‌ترین روش‌های افزایش سرعت گوشی های اندرویدی است. به وسیله از بین بردن انیمیشن‌های اضافی، عملکرد گوشی افزایش پیدا نمی‌کند، اما دیگر زمان اضافی بابت نمایش انیمیشن‌ها و افکت‌های زیباساز تلف نخواهد شد. به منظور حذف انیمیشن‌ها می‌بایست به تنظیمات توسعه‌دهنده (Developer Options) دست پیدا کنید. در حالت عادی این منو قابل دسترسی نیست، پس برای ظاهر کردن آن، در منوی تنظیمات گزینه Build Number را درون قسمت About Phone پیدا کرده و سپس هفت مرتبه به صورت پیاپی آن را لمس کنید.

اکنون با مراجعه مجدد به اپلیکیشن تنظیمات، بخش Developer Options را مشاهده خواهید کرد. وارد آن شده و گزینه Transition Animation Scale را پیدا کنید. اگر این گزینه را بر روی Off قرار بدهید، اپلیکیشن‌ها بعد از لمس آیکون‌شان خیلی سریع باز خواهند شد، به جای این که به منظور زیباسازی عملیات، به وسیله نمایش افکت‌هایی خاص اجرا شوند. می‌توانید برای افزایش سرعت در اندروید درون تنظیمات توسعه‌دهنده، گزینه‌های Window Animation Scale و Animator Duration Scale را نیز غیر فعال کنید.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۱)

استفاده از منوی تنظیمات توسعه‌دهنده

منوی Developer Options را ترک نکنید. یکی دیگر از گزینه‌های درون این منو که به وسیله فعال‌سازی آن می‌توانید به افزایش سرعت در اندروید کمک کنید، Force GPU Rendering است. با این کار پردازشگر گرافیکی گوشی که درون تراشه اصلی قرار گرفته است، بخش بیشتری از کارها را بر عهده گرفته خواهد گرفت. پیش از فعالسازی این گزینه، عناصر دو بعدی به وسیله رندرینگ نرم افزاری پردازش می‌شوند که مطمئنا سرعت آن به اندازه زمان روی کار بودن پردازشگر گرافیکی نیست.

به این ترتیب نه تنها رابط کاربری عملکرد روان‌تری خواهد داشت، بلکه بخشی از بار پردازشی از روی دوش پردازنده اصلی (CPU) نیز برداشته می‌شود. در کنار مزایای فعال‌سازی Force GPU Rendering و تاثیر قابل توجه آن بر روی افزایش سرعت اندروید باید معایب آن را نیز در نظر بگیرید. به خاطر قرار گرفتن بار پردازشی بیشتر بر روی پردازشگر گرافیکی، مصرف باتری بین 5 الی 15 درصد افزایش پیدا خواهد کرد، اما این میزان ارزش افزایش عملکرد گوشی را دارد.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۱)

جابه‌جایی به SKIA

اگر گوشی شما دارای سیستم عامل اندروید ۷ نوقا و یا بیشتر است، می‌توانید رندرینگ GPU را به SKIA تغییر بدهید. بر اساس تجربه تعدادی از کاربران، به این وسیله کندی‌های مشاهده شده در زمان اجرای بازی‌های موبایل به میزان قابل توجهی از بین خواهد رفت. این گزینه نیز در منوی Developer Options قرار دارد. گفتنی است بعد از فعال‌سازی، احتمال کاهش عملکرد در برخی اپلیکشن‌ها وجود دارد.

همچنان در منوی تنظیمات توسعه‌دهنده بمانید. یکی دیگر از گزینه‌های مفید برای گیمرها، Force ۴x MSAA است. اگرچه این گزینه به روان‌تر شدن اجرای بازی‌های موبایل کمک نمی‌کند، اما در نمایش زیباتر آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود. با این حال احتمال افزایش مصرف باتری و کاهش سرعت دستگاه وجود دارد. پس اگر به خاطر مشکل کندی در عملکرد گوشی دست به دامن این مطلب شده‌اید، فعال‌سازی Force ۴x MSAA را فراموش کنید.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۱)

ادامه دارد...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج