جاباما
۷۱۷۷۵۵
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

خرازی: اروپا باید در قبال برجام تضمین بدهد

رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان گفت : سیاست های یکجانبه گرای رئیس جمهوری آمریکا ، برنامه های چندجانبه گرایی در عرصه نظام بین الملل را شدید با خطر مواجه کرده است.

خبرگزاری مهر: کمال خرازی که برای شرکت در همایش «رهبران برای صلح» به فرانسه سفر کرده است، به همراه جمعی از شخصیت های تراز اول سیاسی جهان در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان انستیتوی علوم سیاسی فرانسه در محل کاخ وزارت خارجه این کشور شرکت کرد.

خرازی با اشاره خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، یونسکو، قرارداد آب و هوایی پاریس این اقدامات را نشانه پیگیری سیاست های مبتنی بر یکجانبه گرایی دولت حاکم بر این کشور دانست و گفت: کشورهای جهان باید برای نجات چندجانبه گرایی در نظام بین الملل اقدام عملی کنند .

وی نشست وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی به همراه خانم موگرینی در بروکسل را برای اتخاذ سیاست واحد در برابر خروج آمریکا از توافق هسته ای برجام مهم ارزیابی کرد.

خرازی گفت : اگرچنانچه توافقاتی که توسط سازمان ملل محترم شمرده می شود قابل دفاع نباشند آنگاه دیگر نمی توان امنیت و صلح جهانی را تضمین کرد.

وی در پاسخ سوالی در خصوص نحوه ادامه تعهدات ایران در برجام گفت: ایران تاکنون به همه تعهدات خود در چارچوب برجام عمل کرده اما با توجه به مانع تراشی آمریکا هنوز به طور کامل از مزایای آن منتفع نشده است بنابراین با خروج آمریکا این موضوع به کشورهای اروپایی بستگی دارد که بتوانند تضمین های لازم را برای اجرای تعهدات خود به منظور ادامه برجام به ایران ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از این جلسه در خصوص موضوع پناهندگی و تاثیر سیاست های یکجانبه گرایی بر این پدیده گفت: حمله آمریکا به عراق، افغانستان و یا سوریه مصادیق بارز سیاست های یکجانبه گرایی است که توسط دولت های حاکم بر آمریکا پیگیری و اجرا و موجب شده است تا جمع کثیری از مردم این کشورها به سایر مناطق از جمله ایران و یا اروپا گسیل شوند. همچنین اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی موجب شد تا بیش از چهار میلیون نفر از مردم فلسطین به سایر کشورها مهاجرت کنند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران با محکومیت کشتار مردم فلسطین توسط نیروهای نظامی رژیم اشغالگر قدس ، تصریح کرد که این حق مردم فلسطین است تا به سرزمین های خود برگردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کل دنیا باید سر تعظیم جلو ما فرود آورد .
      ۵ بعلاوه یک ملزم به رعایت شرایط ما هستند والا .
      والا . ما از بر جام خارج می شویم .
      تمام منافع آنان در چنگ ماست . کافیست . تنگه هرمز را ببندیم.

    • بدون نام

      زپرششششششک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج