۷۱۷۸۰۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

توصیه‌هایی برای موفقیت کسب و کار مجازی شما

شبکه های اجتماعی، روشی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و آینده هستند. اگر به درستی از آنها استفاده کنید، می توانید میزان فروش را به حداکثر برسانید. در ادامه چند استراتژی به مالکان کسب و کارهای کوچک معرفی می شود تا بتوانند حضور موثری در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

مجله پنجره خلاقیت - گری دت وایلر، ترجمه شادی حسن پور: شبکه های اجتماعی، روشی عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و آینده هستند. اگر به درستی از آنها استفاده کنید، می توانید میزان فروش را به حداکثر برسانید. حتی برخی از کارآفرینان، کل کسب و کار خود را بر پایه یک پلت فورم شبکه اجتماعی ساخته اند؛ مانند ریچل دانستون، بنیانگذار برند «کیک ریچل»، که کسب و کار بسیار قدرتمندی را در زمینه شیرینی پزی در اینستاگرام برای خود ساخته است، اما اگر حواستان نباشد، ممکن است شبکه های اجتماعی فقط به عامل هدررفت زمان یا حتی فراری دهنده مشتریان فعلی و آینده تبدیل شود. در ادامه چند استراتژی به مالکان کسب و کارهای کوچک معرفی می شود تا بتوانند حضور موثری در شبکه های اجتماعی داشته باشند.

توصیه‌هایی برای موفقیت کسب و کار مجازی شما

۱. با هدف، راهبری کنید

با سه هدف اصلی بازاریابی خود شروع کنید و سپس به بررسی این موضوع بپردازید که شبکه های اجتماعی به چه شکل می توانند به شما در رسیدن به آن اهداف کمک کنند. بیشتر اوقات مالکان کسب و کار فقط به این فکر می کنند که صرفا در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند تا از دیگران عقب نمانند. اما شبکه های اجتماعی باید به شما در رسیدن به هدف خاصی کمک کنند، نه اینکه فقط زمانتان را هدر دهند. این شبکه ها را به عنوان یک بلندگو یا ابزاری برای نشان دادن زرق و برق خود در نظر نگیرید، بلکه سعی کنید با استفاده از آنها به اهدافتان برسید.

۲. اعتبار بسازید

به عنوان کسی که کار آفرینان را به ستاره های شبکه های اجتماعی تبدیل می کند، به شما توصیه می کنم که لینکداین را ابزار ارزشمندی برای جذب موقعیت های عالی و جذب اعتبار در صنعت خود در نظر بگیرید. اعتبار واحد پول کار آفرینی است. هرچه معتبرتر باشید، موقعیت های رشد بیشتری خواهید داشت.

۳- گفت و گویی را شروع کنید

اگر می خواهید از فیس بوک استفاده کنید. باید به یاد داشته باشید پست هایی در ابتدای فید نمایش داده می شوند که تعامل زیادی در آنها صورت گرفته باشد. اگر کسب و کاری محتوایی را ارسال کند، اما هیچ کس به آن پاسخ ندهد، فیس بوک هم آن را به کسی نشان نخواهد داد. مسئولان فیس بوک تلاش می کنند مردم را به وب سایتشان علاقه مند نگه دارند، پس پست هایی را نمایش می دهند که برای دیگران جذاب باشد.

البته کار شما در این شبکه اجتماعی سخت تر هم خواهد بود، چرا که فیس بوک در الگوریتم جدیدش، محتوای صفحات شخصی را زودتر از صفحات شرکتی و کاری به نمایش می گذارد. نکته کلیدی این است که سوالی بپرسید تا از مخاطبان تان پاسخ دریافت کنید. به عنوان مثال، کسی که کارش در حیطه خرید و فروش خودرو است، می تواند عکسی را به نمایش بگذارد که در آن، فرد جوانی، اولین خودروی زندگی اش را خریده است. عکس به اندازه کافی جذاب هست، اما برای اینکه پست را تعاملی کند، باید به عنوان مثال از مخاطبان خود بپرسد: «اولین خودروی شما چه بوده است؟» به احتمال زیاد افرادی به این سوال پاسخ می دهند و پست، تعاملی می شود.

۴. قدردانی خود را نشان دهید

مهم ترین نکته ای که باید در زمینه شبکه های اجتماعی بدانید، این است که صرفا خودتان در این شبکه ها اهمیت ندارید! شبکه های اجتماعی جایی نیست که متکلم وحده باشید و فقط در مورد جوایزی که برنده شده اید یا محصولات و خدماتی که ارائه می کنید، صحبت کنید، بلکه شبکه های اجتماعی موقعیتی را در اختیارتان قرار می دهد تا به شکل معناداری با افرادی که به شما کمک و از کسب و کارتان پشتیبانی کرده اند، ارتباط برقرار کنید، به 10 یا 20 نفری فکر کنید که به شما در دنیای کار آفرینی کمک کرده اند، سپس در فضای مجازی به سراغ شان بروید و از آنها به شکلی تشکر و قدردانی کنید؛ پست های ارسالی شان را بپسندید، صفحه شان را دنبال کنید و پیام هایشان را به اشتراک بگذارید با این روش ها می توانید از آنها تشکر کنید و نشان دهید که ارزش کارهایشان را می دانید.

۵. متمایز باشید

شبکه های اجتماعی، شبکه هایی شخصی هستند. در ابتدا باید برند شخصیت تان را به نمایش بگذارید، سپس در مورد شغل یا کسب و کارتان بگویید. شما باید شخصیت خاصی را از خود نشان دهید. متمایز باشید. متفاوت باشید. نیازی نیست که ادای قهرمانان را در بیاورید، اما باید کاری کنید که مردم شما را به خاطر بسپارند.

۶. هدف مشخصی داشته باشید

تبلیغات در شبکه های اجتماعی، هم به زمان و هم هزینه کافی نیاز دارد. قبل از انجام دادن این کار، هدف تان را مشخص کنید. آیا مخاطبان بیشتری می خواهید یا فروش بیشتر؟ برای هزینه و وقت تان ارزش قائل شوید و تنها زمانی به تبلیغ بپردازید که دقیقا بدانید چه می خواهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج