۷۱۷۸۹۲
۸ نظر
۵۰۲۶
۸ نظر
۵۰۲۶
پ

انسداد VPN‌ها در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفت

ماموریت بستن فیلترشکن‌ها و دردسرهایش

«ماموریت بستن فیلترشکن‌ها شروع شده است.» این خبری است که محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات به تازگی اعلام کرده و گفته است؛ فیلترشکن‌ها از لحاظ امنیتی می‌توانند برای کشور دردسر ایجاد کنند و بسیاری از آنها می‌توانند عملکرد مخربی مشابه ویروس‌ها داشته باشند. هکر پیام رسان سروش، بستن فیلترشکن ها اندروید را در ایران از کار می اندازد.

روزنامه شهروند: «ماموریت بستن فیلترشکن‌ها شروع شده است.» این خبری است که محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات به تازگی اعلام کرده و گفته است؛ فیلترشکن‌ها از لحاظ امنیتی می‌توانند برای کشور دردسر ایجاد کنند و بسیاری از آنها می‌توانند عملکرد مخربی مشابه ویروس‌ها داشته باشند. ماموریت تازه وزارت ارتباطات در شرایطی از سوی جهرمی خبری می‌شود که از چند روز قبل گزارش‌های غیررسمی، از کارافتادن فیلترشکن‌ها را حکایت می‌کرد. بنا به گفته بسیاری از کاربران تلگرام و توییتر بسیاری از فیلترشکن‌های معروف مانند سایفون از کار افتاده‌اند و کاربران برای دسترسی دوباره به این شبکه‌ها ناچارند فیلترشکن‌های مختلفی را نصب و امتحان کنند.

میلاد نوری، برنامه‌نویس می‌گوید: از کارانداختن تمام فیلترشکن‌ها از لحاظ فنی ممکن است اما این کار تبعات سنگینی برای کاربران ایرانی به دنبال دارد. او توضیح می‌دهد: از کارانداختن فیلترشکن‌ها می‌تواند اندروید را در ایران از دسترس خارج کند، زیرا گوگل ایرانی‌ها را تحریم کرده است و از سمت دیگر با از کارافتادن فیلترشکن‌ها اختلال گسترده در عملکرد بسیاری از سایت‌ها و ازجمله کارکرد بانک‌ها رخ می‌دهد، زیرا شبکه بانکی برای نقل و انتقال امن پول از VPN استفاده می‌کند.

جهرمی: علت بسته‌شدن سایفون روشن است

آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات که دیروز برای افتتاح پروژه‌های همراه اول و ایرانسل رفته بود، درباره انسداد فیلترشکن‌ها هم توضیحاتی به خبرنگاران داد و گفت: استفاده و فراگیری فیلترشکن‌ها تهدید بزرگتری نسبت به حضور پیام‌رسان‌هاست، زیرا فیلترشکن‌ها می‌توانند به صورت باج‌افزار عمل کنند و تهدیدی برای امنیت کشور باشند. او درباره از کارافتادن سایفون هم گفت: برخی انتقاد می‌کنند چرا سایفون بسته شد، درحالی ‌که این موضوع آشکار است. پروژه سایفون مورد حمایت مالی مستقیم وزارت خارجه آمریکاست و تمام منابع مالی‌اش آن‌جا تأمین می‌شود. وی ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی فقط ابعاد امنیتی، سیاسی و خبری ندارند. اگر ما از این فضا حمایت می‌کنیم، از اتفاقات بعد آن نیست که حمایت می‌کنیم. ما نگران عقب‌ماندن در زمینه اتفاقات مثبت آن هستیم. اگر می‌گوییم باید همراهی مردم را در تصمیمات نهایی داشته باشیم، به این علت است. مدتی قبل می‌توانستیم بگوییم رتبه شاخص امنیت مجازی را از ٩٠ به ٦٠ رساندیم اما پس از ترویج باج‌افزارها و بدافزارها نمی‌دانیم اکنون چه شاخص امنیتی داریم.

دردسرهای بستن فیلترشکن‌ها

یک برنامه‌نویس می‌گوید: فیلترشکن‌ها انواع مختلف دارند که پرکاربردترین آنها VPN‌ها هستند. VPN‌ها در واقع شبکه مجازی اختصاصی ایجاد می‌کنند و بسیاری از بانک‌ها برای نقل و انتقال پول به کشور دیگر مثلا کانادا از VPN‌های اختصاصی استفاده می‌کنند که پسوردهای ایران در کانادا قابل ذخیره نباشد. بنابراین با این بستن فیلترشکن‌ها بسیاری از بانک‌ها دچار مشکل می‌شوند یا مثلا دسترسی به برخی سایت‌های داخلی هم امکان دارد که با بستن گسترده فیلترشکن‌ها دچار مشکل شود. فیلترشکن‌ها هم مانند تمام نرم‌افزارهای دیگر می‌توانند باج‌افزار باشند و مخرب عمل کنند اما نمی‌توان گفت فیلترشکن‌ها ویروسی عمل می‌کنند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرده است؛ فیلتر برنامه‌های محبوب ایرانی‌ها و ازجمله تلگرام رفع نمی‌شود و دولت نسبت به عواقب فیلترکردن سایت‌ها و رشد استفاده مردم از فیلترشکن‌ها بارها هشدار داده است اما گویا این‌بار قوه‌قضائیه ماموریت دیگری برای وزارت ارتباطات ایجاد کرده و آن بستن فیلترشکن‌هاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      آقاي جهرمي ! كلاه رفته سرت ! قراره كه شما قرباني اين مسائل شويد ، وگرنه ، از اول هم همچين پُستي را به شما نميدادن !!!

      پاسخ ها

      • وحید

        این حرفت مثل درمان‌موقت برای درده.این ها خوب میدونن چیکار میکنن و جلوتر از منو شما همه گذینه هارو قبل از فیلتر تلگرام بررسی کردن.منو شما از پشت پرده خبر نداریم وگرنه شک نکن الان وزیر و کاره ای بودیم.

    • بدون نام

      تخريب شما براي كشور از همه بيشتر است

    • بدون نام

      مشکل از شماست مخرب خودتونید که گند زدید به ارتباطات کشور.... کل کارتون شده فیلتر برنامه ها و سایت ها یه کار مفید ازتون ندیدیم

    • بدون نام

      وزیر ارتباطات نیستن ایشون، وزیر عدم ارتباطات هستن.

    • بدون نام

      فشار و محدودیت و لجبازی با مردم عاقبت خوبی نداره ....

    • بدون نام

      ما کلی مطلب علمی و اموزشی تو یوتیوب یاد میگیریم.فیلترشکن لازم داریم
      فقط تلگرام نیست که

    • بدون نام

      وزیر عدم ارتباطات!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج