۷۱۸۱۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

نظر هاشمی درباره درخواست استعفای روحانی

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جبهه داخلی بیش از گذشته نیاز به وحدت و انسجام، همدلی و همراهی داریم. نباید در داخل خود را تضعیف کنیم؛ نباید افرادی را که در این جبهه مسئولیت دارند و می‌جنگند تضعیف و پشت جبهه را خالی کنیم.

اعتمادآنلاین نوشت: عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جبهه داخلی بیش از گذشته نیاز به وحدت و انسجام، همدلی و همراهی داریم. نباید در داخل خود را تضعیف کنیم؛ نباید افرادی را که در این جبهه مسئولیت دارند و می‌جنگند تضعیف و پشت جبهه را خالی کنیم.

محمد هاشمی، فعال سیاسی و عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره هجمه‌هایی که به دولت وارد می‌شود معتقد است که در شرایط کنونی نیاز کشور وحدت و همدلی بین مردم و دولت است. او همچینین با تاکید بر این موضوع که نباید مباحثی را طرح کرد که موجب نگرانی مردم شود، گفت که طرح مباحثی مانند استعفای رییس‌جمهوری موضوعی بی‌معنی است.

بخش هایی از این مصاحبه را بخوانید؛

*مخالفت‌هایی که در داخل کشور با برجام و دولت اتفاق می‌افتد چه تبعاتی می‌تواند برای کشور داشته ‌باشد؟

مردم یک نوع نگرانی دارند و منتظر هستند تا ببینند وضعیت چگونه خواهد شد. خواسته‌هایی دارند، چون به هر حال شرایطی که به وجود آمده تاثیر عملی آن روی مردم هم زیاد است. بحث ارز، مسائل اقتصادی و بیکاری و ... وجود دارد که مردم از این مسائل در رنج هستند و سوال دارند و همچنین می‌خواهند به نظام اعتماد داشته باشند و کارآمدی نظام را ببیند، بالاخره یک جبهه تبلیغاتی و جنگ لفظی است و هدف آن تضعیف روحیه و مخاطب آن هم مردم هستند.

می‌خواهند مردم را از نظام جدا کنند و ما نباید در دام آنها بیفتیم و کارهایی را که می‌خواهند انجام دهیم. نباید سربازانی که در حال فعالیت در این جبهه هستند تضعیف کنیم و نگذاریم کارشان را انجام دهند و آنها را زیر سوال ببریم. نیاز امروز جامعه وحدت، همدلی و همراهی است و هر چیزی غیر از این باشد تاثیر منفی در جامعه دارد و در جهت خواست دشمن است.

*بزرگترین خطری که در حال حاضر کشور را تهدید می‌کند و باعث به چالش‌کشیده شدن کشور می‌شود از نظر شما چیست؟

بالاخره ما همیشه دشمن خارجی یا تقابل از خارج داشته‌ایم. آنچه که ما را پیروز میدان کرده است حضور گسترده مردم و مسئولین پشت سر هم و انسجام داخلی بوده است. ما از کسی کمک نگرفته‌ایم جنگ هشت ساله، تروریسم وحشتناکی که در سال‌های ۵۹، ۶۰ و ۶۱ وجود داشت و تحریم را در نظر داشته باشید؛ بنابراین ما همیشه و به شکل‌های مختلف با دشمن در جدال و جنگ بوده‌ایم. منتها عامل پیروزی همراهی، همکاری مردم، وحدت و انسجام مسئولان بوده است. ما نباید این عوامل اقتدار و قدرتمندی خود را از دست بدهیم. چون جنگ تمام نشده بلکه به مرحله جدیدی وارد شده است؛ بنابراین جنگ ما تمام نشده که بگوییم دشمن شکست خورد و منکوب شد و رفت، این موضوع ادامه دارد و باید تا جایی که می‌توانیم جبهه خود را تقویت و جبهه دشمن را تضعیف کنیم.

*با این وضعیتی که وجود دارد آینده دولت روحانی را به عنوان دولتی که حامیان مردمی قابل توجهی دارد چگونه می‌بینید؟

من وضعیت دولت را خوب می‌بینم و از نظر من شکننده نیست. دولت در حدود امکانات و برنامه‌هایی که دارد موفق و در حال انجام برنامه‌های خود است. با تنش‌ها و فشارهایی که از خارج وجود دارد بالاخره شرایط زمانی شرایط سختی است؛ اما دولت هم در برنامه‌های خود ناموفق نبوده و در حدودی که امکانات و اختیار داشته موفق است و شکننده هم نیست.

*پس اینکه برخی در صحبت‌ها و تحلیل‌های خود معتقدند که فشارهای اصولگرایان و مخالفان دولت موجب کناره‌گیری و استعفای روحانی و دولت او می‌شود قبول ندارید؟

نه من اصلا چنین احتمالی را نمی‌دهم و از نظر من طرح این موضوع بی‌معنی است. اصلا یک نظریه هم وجود دارد که می‌گوید زمانی که کشوری در حال جنگ است فرمانده خود را عوض نمی‌کند و برهمین اساس کشوری هم که چنین شرایطی دارد رییس‌جمهور خود را تغییر نمی‌دهد. او فردی است که قوه‌مجریه را هدایت می‌کند و باید او را تقویت کرد، حالا ممکن است ضعف‌ها و کاستی‌هایی هم در جاهایی وجود داشته باشد همیشه هم در همه دولت‌ها وجود داشته اما بحثی که به عنوان ضرورت مطرح است به نظر من با هم بودن است. امام (ره) جمله‌ای داشتند و می‌گفتند که «همه با هم» اگر همه با هم باشیم حادثه‌ای رخ نمی‌دهد اما اگر از هم جدا شویم ممکن از مشکلات به ما فائق شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      منظور از دولتمردان هستند یا منظور مردم هستند دولتمردان در توزیع ثروت جناحی برخورد نمی کنند همه دنبال منافع خود هستند ولی مردم برایشان نفسی نمانده فقر وبد بختی وبیکاری امان مردم را بریده است

    • آزاد

      حتما اولین وآ خرین کسانی که باید تاوان دعوای قدرت را بدهند قشر پایین ومستضعف کشور است

    • صابر فرخی

      مردم را دولت از خود جدا میکند .وقتی رییس جمهور پشت تریبون ملی می‌گوید مسکن مهر در این زمان تحویل می‌دهیم . نمی‌دهد.دلارگران نمی‌شود .میشود. بیمه سلامت .ادامه دارد .قطع میشود. تولید اشتغال میکنیم .تعدیل نیرو رخ میدهد .وصدها مورد .یاد چوپان دروغگو نمی افتید. فکر میکنید مردم که روح زندگی هستن .نمی فهمند اگر از آقایان القاب گرفته شود .باز با تمام فهم‌شان در داخل ملت نیستند .مواظب باشند که ملت بهتر از آنها درک می کنند. و چیزی مانند القاب آنها را فریب نمی‌دهد

    • بدون نام

      اعتماد انلاین همون روز نامه اعتماد عحب

    • بدون نام

      امیدوارم همه شماافسادطلبان بزودی سرنگون شوید وبارذلت بردوش شماتاابد باقیست ومطمئنا جز نفرت چیزی ازخودبجا نگذاشته اید

    • بدون نام

      توکه نشستی نظر هارو تعید یا رد میکنی مزدوری

    • بدون نام

      اتفاقا استیفاء روحانی باعث خوشحالی تمام مردم مظلوم و زجر کشیده ایران میشود

    • بدون نام

      38934:
      گزارش:‌ آیا نوبخت رسماً فرزندان ظریف و زنگنه را کاسب تحریم معرفی کرد؟

      کاسبان تحریم واژه‌ای بود که بارها برای حمله به منتقدان برجام استفاده شد؛ دیروز سخنگوی دولت تلویحا تائید کرد که فرزندان مسئولان دولت روحانی، دو تابعیتی و برای تجارت در ایام تحریم در خارج فعالیت اقتصادی کردند.

    • مهدی

      زمانی که از اسلام صحبت میشود. ویا اینکه از آن فرمانبری می گردد. بایستی شان والای آن در نظر گرفت. .بایستی توانائی در اوج باشد. بایستی کیفیت در شان اسلام باشد. بایستی نتیجه تعالی بخش و سعادتمندانه باشد .بایستی اسلام را درک کرد و از رحمت ان برخوردار بود.بایستی از خرافات به جد دوری کرد. بایستی تعلق الهی ان را داشت و از دین احساسی دوری کرد.. .بطور کلی در تمام مراتب شایستگی و نمود برتر ان را دید و ارائه داد و کسب کرد و شاکر بود. در غیر این صورت صرفا حکومت است و بیهودگی. با نام خدا آنچنان رفتار کنیم ودر حد والائی ان باشیم که نشان یک مسلمان است. جهان پر است از کسانی که فقط با خدا در حد مطرح شدن نشان دارند نه در حد امانت داری الهی . لازمه یک حکومت اسلامی توانائی بی عیب و نقص است

    • قاسم افشار

      اگر بر جام نبود و شخسی مثل احمدی نژاد رئیس جمهور کشور ما میشد العان درگیر جنگ وخونریزی بودیم

    • بدون نام

      شماگزینه ای داریدجای روحانی بگذارید ومطمئن باشیداوضاع بهترمیشود مسلماخیر رییسی هم نامناسب است پس قصه کوتاه

    • بدون نام

      درود بر دکتر روحانی

    • بدون نام

      مسلمان نباید به مردم دروغ بگوید ۰

    • بینام

      تا زمانی که بیکاری است=== وگرانی سرسام اور است ومسئولین فکر چاره نستند== ودولتمدان وخانواده شان دوتابعیتی هستندو برای روز مبادا فرااررا ترجیح میدهند=== وهر کدام بنفع کشور مورد علاقه خود رای میدهند ===اش همین کاسه همین===== مگر اینکه در تمام پست های حساس کشور دو تابعییتی جایی نداشته باشند=== چون زمان حساس خیانت میشود=== تا زمانی که موشک های ما قدرتمند وفعال هستند==امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند===باید حتما حتما پست بدست وطن پرست ها باشد ===نه اینکه انهایی که تا کمر جلوی بیگانه و پرچم انها خم شدند واجازه دوتابعیتی به انها داده اند ==== گربه محض رضای خدا موش نمیگیرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج