۷۱۸۳۱۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

بسیاری از کاربران وقتی از افزایش سرعت گوشی خود عاجز می‌شوند، تصمیم به تعویض آن می‌گیرند، درحالیکه عملکرد گوشی تنها به سخت افزار آن بستگی نداشته و بهینه سازی نرم افزار میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت گوشی اندرویدی داشته باشد.

وب‌سایت گجت نیوز : افزایش سرعت در اندروید یکی از نیازهای کاربران گوشی های دارای این سیستم عامل است. بعد از خرید یک دستگاه، نمی‌توان سخت افزار آن را برای افزایش سرعت گوشی تغییر داد، اما می‌توان با چند ترفند کابردی عملکرد گوشی اندرویدی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشید. برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی خود به منظور رها شدن از وقفه‌های کوتاه و یا طولانی حین استفاده از آن، باید دست به دامن ترفندهای جواب پس داده شوید. بسیاری از کاربران وقتی از افزایش سرعت گوشی خود عاجز می‌شوند، تصمیم به تعویض آن می‌گیرند، در حالی که می‌توان با چند ترفند به افزایش سرعت گوشی اندرویدی پرداخت.

مرور سریع‌تر

اگر با گوشی خود زمان زیادی را به گشت و گذار در وب گذرانده و نیاز به بهبود این تجربه را احساس می‌کنید، گزینه Data Saver را در مرورگر کروم فعال کنید. در این حالت به وسیله فشرده‌سازی صفحات وب، علاوه بر کاهش زمان بارگذاری آن‌ها، مصرف پهنای باند نیز کاهش پیدا می‌کند. اگرچه این روش کیفیت تصاویر را کاهش می‌دهد، اما در صورت اولویت داشتن کاهش مصرف اینترنت و زمان بارگذاری صفحات حتما آن را فعال کنید.

موضوع اینجاست که عملیات فشرده‌سازی به خودی خود، به خاطر کاهش حجم صفحات، زمان بارگذاری را کاهش می‌دهد، اما از آنجایی که فشرده‌سازی به وسیله ارسال اطلاعات به یکی از پراکسی‌های گوگل صورت می‌گیرد، بعید نیست این کاهش زمان به همین دلیل جبران شود! پس بعد از فعال‌سازی گزینه Data Saver در مرورگر موبایل گوگل کروم به منظور افزایش سرعت در اندروید، حتما با گشت و گذار مجدد در وب سایت‌های همیشگی، وضعیت را چک کرده و در صورت افزایش زمان بارگذاری آن را غیر فعال کنید. این گزینه در منوی تنظیمات مرورگر قرار دارد.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

پاک کردن دیتاهای کش شده

اپلیکیشن‌ها، بخش‌هایی از داده‌ها که به صورت مرتب مورد استفاده قرار می‌گیرند را به منظور دسترسی سریع‌تر در گوشه‌ای از حافظه ذخیره می‌کنند. این عمل به افزایش سرعت در اندروید می‌انجامد. به عنوان نمونه یک مرورگر، تصاویر وب سایت‌هایی که بیشتر به آن‌ها سر می‌زنید را ذخیره می‌کند تا در هر مرتبه تلاش برای ورود به آن، مجبور به بارگذاری مجدد عکس‌ها نباشد.

با این حال افزایش دیتاهای کش شده، که با هدف افزایش سرعت گوشی اندرویدی صورت گرفته است، به مرور زمان تاثیر مخالفی داشته و به کند شدن دستگاه ختم می‌شود. به همین دلیل باید هر از چند گاه کش اپلیکیشن‌ها را پاک کنید. به منظور پاک کردن کش برای هر اپلیکیشن به صورت جداگانه، به مسیر App info > Storage > Clear Cache بروید. با استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون CCleaner می‌توانید به این عملیات سرعت بدهید.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

خاموش کردن همگام‌سازی خودکار

وقتی همه برنامه‌ها به محض اتصال به اینترنت، به صورت همزمان برای همگام‌سازی و به‌روز کردن خود اقدام می‌کنند، در صورت قدیمی بودن دستگاه، مشکل کندی بروز خواهد کرد. با مراجع به منوی Account در اپلیکیشن تنظیمات، با گزینه Automatically sync data رو به رو خواهید شد که به صورت پیش‌فرض روشن است. برخی اپلیکیشن‌ها باید حتما به صورت مستمر همگام‌سازی شوند، اما برای برخی دیگر این اجبار وجود ندارد. بسته به نیاز خود، تیک کنار نرم افزارهای غیر ضروری را به منظور غیر فعال‌سازی همگام‌سازی خودکار برای آ‌ن‌ها بردارید. بیشتر فعالیت‌هایی که به کند شدن گوشی منجر می‌شوند، در پس‌زمینه صورت می‌گیرند که همگام‌سازی خودکار اپلیکیشن‌ها نیز یکی از آن‌ها است.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

سرویس‌های فعال در پس‌زمینه

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بخش قابل توجهی از حافظه رم و ظرفیت پردازشی دستگاه، به سرویس‌های فعال در پس‌زمینه اختصاص پیدا می‌کند. متاسفانه بسیاری از سرویس‌های همیشه فعال غیر ضروری هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کاربران را به روت کردن گوشی اندرویدی تشویق می‌کند، خلاص شدن از دست همین سرویس‌ها است، اما بدون این کار نیز می‌توان کارهایی انجام داد. وارد منوی تنظیمات توسعه‌دهنده شده و گزینه Background Check را پیدا کنید.

در اینجا لیست اپلیکیشن‌هایی که برای اجرا شدن در پس‌زمینه مجاز هستند را مشاهده خواهید کرد. تیک نرم افزارهایی که تصور می‌کنید نیازی به داشتن این مجوز ندارند را بردارید. در انتخاب خود دقت کنید، چرا که عدم فعال بودن سرویس‌های ضروری عواقبی در پی خواهد داشت. یکی دیگر از مزایای انجام این کار علاوه بر افزایش سرعت در اندروید کمک به افزایش عمر باتری است، چرا که با متوقف کردن تعداد بیشتری از سرویس‌ها، حافظه رم بیشتری خالی خواهد شد. کار را با اپلیکیشن فیس بوک اجرا کنید. این برنامه شدیدا حریص بوده و حافظه رم زیادی را در پس‌زمینه به خود اختصاص می‌دهد.

اگر در سلب دسترسی اپلیکیشن‌ها به منظور اجرا شدن در پس‌زمینه مصمم هستید، در همین منو وارد گزینه Background Process Limit شوید. با این کار از کش شدن سرویس‌ها جلوگیری خواهد شد که تاثیر قابل توجهی در افزایش سرعت گوشی های اندرویدی قدیمی دارد. البته این کار به افزایش مصرف باتری می‌انجامد، چرا که گوشی در صورت نیاز به یک سرویس، به خاطر کش نبودن آن می‌بایست سرویس را از ابتدا راه‌اندازی کند. وضعیت را برای خود تست کنید. استفاده از این گزینه برای برخی کاربران کارساز بوده است، اما برای عده‌ای دیگر به جای افزایش، عملکرد گوشی را کاهش داده است. فعال‌سازی آن بیشتر برای دستگاه‌های قدیمی که دارای حافظه رم کمی هستند توصیه می‌شود.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

عدم استفاده از برنامه‌های متوقف‌کننده سرویس‌ها

فراموش نکنید متوقف کردن سرویس‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد، به همین دلیل انجام آن تنها در گوشی‌ های دارای حافظه رم پایین توصیه می‌شود. راه‌اندازی یک اپلیکیشن از ابتدا (در زمانی که کش نشده است)، فشار مضاعفی بر روی دستگاه اعمال کرده و علاوه بر کاهش سرعت، مصرف باتری را نیز افزایش می‌دهد.

همچنین نباید فراموش کرد سیستم عامل اندروید به طور خودکار با تشخیص سرویس‌های غیر ضروری، مواردی که نیازی به کش کردن آن‌ها نیست را حذف می‌کند. این موضوع درباره پاک کردن کش دیتا‌های برنامه‌ها نیز صدق می‌کند. بعد از انجام این کار گوشی باید با پردازش مجدد، داده‌های مورد استفاده به صورت پیاپی را کش کند که به معنی اعمال فشار مضاعف بر روی آن است. پس تنها در زمانی که با مشکل کمبود رم و فضای ذخیره‌سازی داخلی رو به رو هستید، دست به دامن این اعمال شوید.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

اورکلاک کردن

اگر دوست دارید حتی بر روی دستگاه‌های قدیمی، بازی‌های سه بعدی دارای گرافیک بالا اجرا کنید، اورکلاک کردن بهترین و شاید تنها راهکار پیش رو است. گیمرها در سیستم‌های کامپیوتری، به وسیله اورکلاک کردن از حداکثر توان سخت افزار استفاده می‌کنند. در گوشی های هوشمند اندرویدی نیز می‌توان چنین عملی را انجام داد. فراموش نکنید برای این کار نیز همچون زمان نصب رام سفارشی‌سازی شده، به روت کردن دستگاه احتیاج دارید. سپس باید به دنبال یک اپلیکیشن مناسب به منظور اورکلاک کردن بگردید. اورکلاک کردن بیشتر برای دستگا‌ه‌هایی پیشنهاد می‌شود که عمر مفیدشان سپری شده و اکنون کاربر به سیم آخر زده است، به این معنی که می‌خواهد بیش از توان واقعی گوشی از آن کار بکشد!

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

افزایش شدید مصرف باتری، داغ شدن شدید دستگاه و آسیب رسیدن به سخت افزارهای داخلی از جمله مشکلات اورکلاک کردن هستند. با این حال، با مشاهده ویدیوهای قرار گرفته در یوتیوب متوجه قدرت بی‌نظیر این ترفند می‌شوید. برخی کاربران به این وسیله سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی را بر روی قدیمی‌ترین گوشی های اندرویدی نصب کرده‌اند که به معنی افزایش سرعت در اندروید تا بالاترین حد ممکن است. وقتی عمر مفید یک گوشی سپری شده و دیگر عملا کاربردی ندارد، مالک آن چیزی برای از دست دادن نخواهد داشت! بعد از دست‌کاری خود گوشی، تغییر تنظیمات بازی را نیز فراموش نکنید. بعد از اجرای بازی بر روی گوشی اورکلاک شده، به منوی تنظیمات گرافیکی آن وارد شده و گزینه‌های مختلف نظیر رزولوشن و کیفیت را بر روی پایین‌ترین حالت ممکن قرار بدهید.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

ریست فکتوری

اگرچه درباره کارکرد صحیح موارد بالا با شک و تردید صحبت کردیم، اما از معجزه ریست فکتوری کردن مطمئن هستیم. با راه‌اندازی مجدد گوشی، تمامی دیتاهای کش شده و همچنین فایل‌های زائد و اضافی حذف شده و گوشی با وجود سپری شدن عمر مفید سخت افزار آن، از نظر نرم افزاری درست شبیه به اولین روز راه‌اندازی می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم یک مرتبه گوشی را ریست فکتوری کرده و سپس گزینه‌هایی که در منوی تنظیمات توسعه‌دهنده به آن اشاره کردیم را فعال کنید.

افزایش سرعت در اندروید با ۱۳ ترفند کاربردی (۲)

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود برشما جالب بود ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج