جاباما
۷۱۸۶۹۹
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

راز سقوط «ام اچ ۳۷۰»؛ سانحه یا شیرجه مرگ؟

یک گروه پنج نفره از تحلیلگران کارشناسان صنعت هوانوردی اعلام کردند براساس اسناد و مدارک این سانحه هوایی به این نتیجه رسیده اند که کاپیتان &#۰۳۹;ظهری احمد شاه&#۰۳۹; ۵۳ ساله عامل اصلی گمشدن هواپیمای مسافربری ام اچ ۳۷۰ در سال ۲۰۱۴ میلادی و سانحه سقوط دلخراشی بوده که از آن به عنوان جنایت عمدی یاد می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا: یک گروه پنج نفره از تحلیلگران کارشناسان صنعت هوانوردی اعلام کردند براساس اسناد و مدارک این سانحه هوایی به این نتیجه رسیده اند که کاپیتان 'ظهری احمد شاه' ۵۳ ساله عامل اصلی گمشدن هواپیمای مسافربری ام اچ ۳۷۰ در سال ۲۰۱۴ میلادی و سانحه سقوط دلخراشی بوده که از آن به عنوان جنایت عمدی یاد می‌کنند.

طبق این اظهارات کاپیتان این هواپیما پیش از ' شیرجه مرگ' به اعماق آب های اقیانوس هیچ پیام رادیویی و اورژانسی را مبنی بر وجود مشکل درسیستم فنی هواپیما و یا در داخل آن ارسال نکرده بود و این اتفاق به طور ناگهانی و بدون هیچ درخواست کمک ،اعلام هشدار یا پیام آخر که به طور معمول خلبانان هواپیما به هنگام بروز سوانح از خود به جای می گذارند ، رخ داده است.

راز سقوط «ام اچ ۳۷۰»؛ سانحه یا شیرجه مرگ؟

اعضای این تیم 5 نفره کارشناسان صنعت هوانوردی در برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس استرالیا تاکید کردند خودکشی خلبان این هواپیما ، سقوط عمدی و شیرجه مرگ وی در آبهای اقیانوس آرام سبب کشته شدن وی و تمام کادر پرواز و مسافران بیگناه این هواپیما شده است.

'لری ونس' بازرس ارشد سابق هیئت امنیت حمل و نقل کانادا و پژوهشگر صنعت هوانوردی گفت: بررسی شواهد و مدارک نشان می دهد کاپیتان این هواپیما خودکشی کرد و به همراه خود تمام مسافران و سرنشینان هواپیما را در آبهای اقیانوس غرق کرد.

پرواز ام اچ 370 به مقصد کوالالامپور- پکن در روز 8 مارس 2014، کمی بعد از خروج از پایتخت مالزی ، با 239 نفر مسافر که دو نفر از آنها تبعه ایران بودند، ناپدید شد تا یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هوانوردی را درجهان رقم بزند.

اگرچه اظهارات این گروه تحلیلگر برای نخستین بار پس از چهار سال از وقوع این سانحه به عنوان یک فرضیه مطرح شده، اما تاکنون در هیچیک از گزارش های مرتبط با عملیات جستجوی این هواپیما چنین نظریه هایی ارائه نشده بود.

نکته مهم این است که اکنون کارشناسان به دنبال پاسخ سوالات جدیدتری هستند که اگر فرضیه خودکشی خلبان هواپیما صحیح باشد، وی با چه انگیزه ای این اقدام مرگبار را انجام داده است.

حدود 2 سال پیش استرالیا، چین و مالزی پس از اقدامات گسترده اما ناموفق و صرف حدود بیش از 159 میلیون دلار هزینه اعلام کردند که به عملیات جستجوی این هواپیما پایان دادند.

یک گروه مشترک جستجو از این سه کشور حدود 120 هزار کیلومتر مربع از اعماق اقیانوس هند را در ژانویه 2017 میلادی مورد جستجو قرار دادند.

این گروه اکتشاف از دولت مالزی خواست تا عملیات جستجو به 25 هزار کیلومتر مربع در آبهای این اقیانوس گسترش یابد.

دولت پیشین مالزی در اوایل سال 2018 نیز با پرداخت 70 میلیون دلار به شرکت آمریکایی 'ابدیت اقیانوس' برای یافتن هواپیمای گمشده ام اچ 370 به شرطی موافقت کرد که این شرکت بتواند اثری از این هواپیما ظرف مدت 90 روز پیدا کند اما این شرکت نیز موفق به یافتن نتایج جدیدی دراین پرونده نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بر اساس چه سندی کارشناسان ادعایی خودکشی کاپتان ۵۳ ساله مطرح میکنند؟
      خوب افراد دیگری در کادر پرواز حصور دارند
      کار به این سادگی نیست.اگر لاشه هواپیما پیدا میشد حال میشد این حرف را قبول نمود.
      اما آن پرواز خط هوایی مالزی رازها با خود دارد.
      بستگان مسافرین پرواز تا چند هفته به ۱۹ خط تلفن زنگ میزند اما کسی گوشی برنمیداشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج