۷۱۸۹۱۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

واکنش جایزه «احمد محمود» به یک اشتباه

دبیر جایزه «احمد محمود» با ارائه توضیحاتی درباره اشتباه پیش‌آمده برای این جایزه می‌گوید: جایزه احمد محمود هیچ‌گونه وابستگی به هیچ نهاد دولتی و شبه‌دولتی ندارد.

خبرگزاری ایسنا: دبیر جایزه «احمد محمود» با ارائه توضیحاتی درباره اشتباه پیش‌آمده برای این جایزه می‌گوید: جایزه احمد محمود هیچ‌گونه وابستگی به هیچ نهاد دولتی و شبه‌دولتی ندارد.

کامران محمدی ـ دبیر جایزه «احمد محمود» ـ در یادداشتی، درباره اشتباه پیش آمده، درباره جایزه توضیحاتی ارائه کرده است‌ که متن یادداشت در پی می‌آید:

«اخیراً موسسه‌ خانه‌ کتاب، کتابی منتشر کرده است با نام «کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران» که در آن، ذیل عنوان جایزه‌ احمد محمود یک اشتباه بزرگ رخ داده است. ظاهرا دوستان مشخصات دو جایزه‌ی احمد محمود و جشنواره‌ی علامه حلی را مخلوط کرده‌اند و نشانی پست الکترونیک و دبیرخانه و تلفن‌های جشنواره‌ علامه حلی را که دبیرخانه‌اش در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه‌ی قم واقع است، چسبانده‌اند به جایزه‌ی خصوصی و مستقلی با نام احمد محمود!

طبیعی است که نتیجه معجون خنده‌داری شده که مدام مورد سوال دوست و دشمن قرار می‌گیرد. برخی از اهالی ادبیات هم که منتظر بهانه‌اند تا هر چیزی را علم کنند و چه بهانه‌ای از این بهتر؟

البته بنده به عنوان دبیر این جایزه که نخستین دوره‌اش سال گذشته برگزار شد، اطمینان دارم که این یک اشتباه سهوی و چاپی است، چرا که پیش از این هم بارها و بارها خانه‌ی کتاب از این قبیل اشتباهات داشته است. از جمله این‌که در نمایشگاه کتاب همین امسال، ۲۵۰ هزار تومان بن کتاب اهل قلم به کارت من واریز نشد و وقتی به غرفه‌ی خانه‌ی کتاب مراجعه کردم، فرمودند رمان «مه» شما (که سال ۹۵ توسط نشر چشمه منتشر شده است) در فهرست ما وجود نداشته است! در همین جایزه‌ی احمد محمود هم بزرگ‌ترین اشتباه ما اتکا به فهرست کتاب‌های خانه‌ی کتاب بود.

بسیاری از آثار در این فهرست نبود و بسیاری دیگر از کتاب‌ها مربوط به سال‌های گذشته، به‌اشتباه در فهرست آثار سال ۹۵ آمده بود. این مشکل کار ما را در مرحله‌ی مقدماتی جایزه‌ی احمد محمود فوق‌العاده سخت کرد که بگذریم. خلاصه این‌که این اشتباه برای بنده اصلا عجیب نیست. ولی کاش دوستان خانه‌ی کتاب متوجه بودند که در چه جایگاهی نشسته‌اند و می‌دانستند که برخی اشتباهات را نمی‌توان با عذرخواهی جبران کرد.

با احترام به جشنواره‌ی علامه حلی، لازم است تاکید کنم جایزه‌ی احمد محمود به هیچ نهاد دولتی یا شبه دولتی هیچ گونه وابستگی نداشته است و امیدوارم دوستان با جلوگیری از توزیع این کتاب‌شناسی عجیب و اصلاح این اشتباه، قضیه را به شکل درستی حل کنند تا زحمات خودشان هدر نرود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داغ کرمانشاه

      جایزه محمود احمدی نژاد هستش؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج