۷۱۸۹۳
۱۲۱ نظر
۵۸۷۹
۱۲۱ نظر
۵۸۷۹
پ

گزارشی از چهار خیابان رویایی ایران

گزارش از قیمت آپارتمان و زمين در خیابان‌های اعیان‌نشین چهار شهر تهران ، مشهد ، اصفهان و شیراز.

گزارشی از چهار خیابان رویایی ایران

روزنامه هفت صبح: گزارش از قیمت آپارتمان و زمين در خیابان‌های اعیان‌نشین چهار شهر تهران ، مشهد ، اصفهان و شیراز.

گرانترين خيابان تهران همان نام‌هاي تكراري هميشگي نيستند.اين بار مي‌خواهيم از كوچه‌ها و خيابان‌هاي فرعي برايتان بگوييم كه به بسته‌هاي بي‌رقيب ثروت و اشرافيت بدل شده‌اند.خيابان‌هاي گمنامي مثل گلستان شمالي ،پارسا ،گلپاد و...بگذاريد ماجرا را دوباره بازخواني كنيم.

فرشته ، نیاوران ، اقدسیه ، پاسداران . این اسامی‌خیابان‌ها و مناطق معروف پایتخت هستند که در چند سال اخیر به واسطه افزایش چشمگیر و بی‌ضابطه قیمت مسکن در آنها به عنوان نماد ثروت و اعیان‌نشینی در اذهان مردم جای گرفته‌اند. آپارتمان‌ها و برج‌های گرانقیمتی که گاهی قیمت چند متر از آنها با کل ارزش ساختمان‌های مناطق دیگر شهر برابری کرده و زندگی یک روز در آنها آرزوی بسیاری از جوانان کشور است.

البته باید توجه داشت که اعیان نشینی و نماد تجمل گرایی مختص شهر تهران و پایتخت نشینان نبوده و در اکثر شهرهای بزرگ کشور شاهد حضور مناطق و خیابان‌هایی هستیم که در طول چند سال به نماد اعیان‌نشینی تبدیل شده و در آنها ساختمان‌های گرانقیمتی هر روزه سر از خاک بیرون می‌آورند. در این گزارش تلاش شده است تا بهترین و گرانقیمت‌ترین خیابان‌های چهار شهر بزرگ تهران ، مشهد ، اصفهان و شیراز از لحاظ نرخ مسکن معرفی شوند . خیابان‌هایی که به‌رغم تصور، قیمت آنها از بسیاری از خیابان‌های شهر تهران بالاتر بوده و ثروتمندان زیادی را در خود جای داده است.

تهران شهر رویاها

مطمئنا در شرایط کنونی از هر شخصی سوال شود که بهترین و گرانترین خانه‌های تهران در کجا قرار دارد بی‌اختیار مناطق شمالی شهر را نشان داده و با ردیف کردن برخی از نام‌های آشنا به سوال کننده می‌فهماند که از قافله عقب نبوده و از نرخ اعیان نشینی در پایتخت اطلاع دارد . البته این موضوع تا حد زیادی درست است و همواره در طول سال‌ها شاهد بوده‌ایم که مثلا قیمت آپارتمان در منطقه سعادت‌آباد با خیابان فاطمی‌تفاوت فاحشی دارد اما مسئله اصلی دانستن نام رتبه نخست در کلانشهر تهران است.

گزارشی از چهار خیابان رویایی ایران

در این رابطه آرین افشار، مدیر املاک سران به هفت‌صبح می‌گوید : بر‌خلاف تصور که همه منطقه خیابان فرشته را از بهترین و گرانترین مناطق می‌دانند در حال حاضر این مقام در دست خیابانی به نام گلستان شمالی در منطقه اقدسیه قرار دارد . وی می‌گوید : این خیابان به دلیل برخورداری از موقعیت مکانی و دید مشرف بر شهر تهران و همچنین به جهت تراکم کم ساختمان‌ها و فضای سبز به جای مانده از کوچه باغ‌های قدیم شمیران تبدیل به منطقه‌ای منحصر به فرد شده به گونه‌ای که قیمت آپارتمان در آن از متری ۲۷ میلیون تومان شروع می‌شود .

این مشاور املاک افزود : در این خیابان بیشتر ساختمان‌ها را برج‌های چندین طبقه می‌سازند که داشتن امکاناتی همچون سونا و استخر جزو بدیهی‌ترین خدمات محسوب شده و در برخی از آنها برخورداری از سالن اسکواش و دیگر امکاناتی همچون سالن اجتماعات و سینما از دیگر مزیت‌های آنها محسوب می‌شود . وی توضیح می‌دهد : ۲۷ میلیون تومان قیمت پایه آپارتمان در این خیابان است اما این نرخ به ازای هر طبقه ارتفاع تا سه درصد قابل افزایش است؛ به عنوان مثال آپارتمانی که در طبقه دهم واقع شده نسبت به آپارتمان طبقه اول تا ۳۰ درصد گرانتر بوده و با قیمت حدود ۳۵ میلیون تومان در هر متر فروخته می‌شود. وی همچنین در خصوص قیمت زمین در این خیابان می‌گوید : نرخ زمین در این خیابان با توجه به قرار گرفتن در کدام قسمت متفاوت است اما قیمت‌ها از حدود ۴۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۵۰ میلیون تومان نیز قابل افزایش است. این مشاور املاک در پاسخ به دیگر خیابان‌های گران پایتخت می‌گوید : خیابان فرشته برخلاف تصور همگان در رتبه دوم گرانقیمت‌ها قرار داشته و خیابان‌هایی همچون گلنار، گلپاد ، پارسا و فلسطین بهترین ساختمان‌ها را در خود جای داده‌اند .

وی افزود : البته در منطقه فرشته آپارتمان‌هایی واقع در خیابان فلسطین که سابق بر این محل سکونت آمریکایی‌ها بوده و جنب سفارت ترکیه قرار دارد از دیگر خیابان‌ها گرانتر است به گونه‌ای‌که در این خیابان قیمت‌ها از هر متر ۲۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۲۵ میلیون تومان نیز قابل افزایش است . افشار در خصوص قیمت زمین نیز می‌گوید : قیمت زمین نیز در منطقه فرشته از حدود متری ۳۰ میلیون تومان شروع شده و تا ۳۵ میلیون تومان نیز می‌رسد .

وی درپاسخ به اینکه آیا کاهش قیمت‌ها در چند ماه گذشته بر این مناطق تاثیر داشته می‌گوید : قیمت‌ها در این مناطق از روال معمول تبعیت نکرده و این مالکان هستند که نرخ‌ها را تعیین می‌کنند . ضمن آنکه به جهت قیمت‌های بسیار بالا بیشتر معاملات به صورت محدود و داخلی انجام می‌گیرد.


مشهد پایتخت دوم

مشهد مقدس را برخی به عنوان پایتخت دوم کشور دانسته و بعد از تهران بیشترین حجم تولید و بازرگانی را به خود اختصاص داده است . در شهر مشهد هم چند منطقه احمد آباد ، سجاد و فرامرز عنوان بهترین و گرانترین را از آن خود کرده و اکثر اعیان‌نشینان و ثروتمندان مشهدی را در خود جای داده است . در این رابطه علی رضا روشن ضمیر مدیر املاک کاوش مشهد به هفت صبح می‌گوید :در شهر مشهد چهار منطقه احمد‌آباد ، سجاد، فرامرز و‌ هاشمیه واقع در منطقه یک شهرداری جزو بهترین مناطق بوده که به دلیل افزایش حجم ساخت و سازها طی چند سال اخیر بیش از 70 درصد از بافت آنها را آپارتمان‌های نوساز تشکیل می‌دهند . وی افزود : در بین این چهار منطقه خیابان احمد‌آباد نسبت به سایرین از موقعیت مکانی بهتری برخوردار بوده و قیمت‌ها نیز کمی ‌بالاتر است .

گزارشی از چهار خیابان رویایی ایران

وی افزود : به عنوان مثال قیمت آپارتمان از حدود متری چهار میلیون تومان شروع شده و در برخی از برج‌ها تا متری ۱۵ میلیون تومان نیز قابل افزایش است .این مشاور املاک در خصوص نرخ زمین می‌گوید : قیمت زمین در مشهد با تهران متفاوت است و اختلاف زیادی با قیمت ملک ندارد به گونه‌ای‌که در همین منطقه زمین از حدود سه میلیون شروع شده و تا هر متر ۷ میلیون تومان می‌رسد . وی در خصوص املاک تجاری می‌گوید : قیمت املاک تجاری هم به تبعیت از موقعیت مکانی و ساخت متفاوت است و از متري پنج میلیون تومان شروع شده و در برخی از مناطق تا ۴۵ میلیون تومان نیز می‌رسد . وی در پاسخ به کاهش قیمت‌ها در چند ماه گذشته می‌گوید : هم اکنون رکود سنگینی بر بازار معاملات مسکن سایه افکنده و در این چند ماهه شاهد کاهش قیمت‌ها از هر متر ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان بوده‌ایم که بیشترین کاهش قیمت در همین منطقه احمد آباد با افت قیمت یک میلیون تومانی بوده است .


اصفهان نصف جهان

بي‌جهت به اصفهان لقب نصف جهان داده نشده است . این لقب که به جهت برخورداری از تنوع بالای گردشگری به میدان نقش جهان آن اطلاق می‌شده هم‌اکنون در بخش مسکن نیز قابل تسری است به گونه‌ای‌که در چند سال اخیر شاهد ظهور مناطق اعیان نشینی هستیم که قیمت آنها در برخی از مواقع با مناطق اعیان نشین پایتخت قابل مقایسه است .

گزارشی از چهار خیابان رویایی ایران

در این رابطه جلال الدین گودرزی مدیر یکی از آژانس‌های املاک اصفهان به هفت صبح می‌گوید : در شهر اصفهان بر خلاف تهران مناطق جنوبی جزو مناطق اعیان‌نشینی بوده و مناطق شمالی را خانه‌های ارزان قیمت‌تر تشکیل می‌دهند . وی افزود: در این شهر دو منطقه مرداویج و هزار جریب مقام اول بهترین‌ها را داشته که مرداویج از موقعیت بالاتری نسبت به هزار جریب برخوردار است . وی در ادامه افزود : بیش از ۹۰ درصد از بافت این مناطق را آپارتمان‌های نوساز تشکیل داده و قیمت‌ها از حدود پنج میلیون تومان شروع شده و بسته به موقعیت و امکانات تا ۸ میلیون تومان قابل افزایش است . این مشاور املاک با سابقه در خصوص قیمت زمین می‌گوید : در شهر اصفهان قیمت زمین اختلاف چندانی با ملک نداشته و از حدود متری ۶ میلیون شروع شد‌ه و تا ۱۰ میلیون تومان نیز می‌رسد . وی در خصوص وضعیت املاک تجاری می‌گوید: رودخانه زاینده رود که از وسط اصفهان عبور می‌کند شهر را به دو قسمت تقسیم کرده که املاک تجاری واقع در شمال رودخانه که به خیابان چهار باغ پایین مشهور است نسبت به جنوب رودخانه گرانتر بوده و قیمت‌ها از هر متر پنج میلیون تا ۲۵ میلیون در نوسان است.


شیراز شهر ادب

شیراز نیازی به تعریف نداشته و کمتر کسی پیدا می‌شود که نسبت به این شهر بی‌اطلاع باشد . در هر حال این شهر نیز همچون سایر شهرهای بزرگ دارای چندین منطقه خوب و اعیان نشین است که قیمت‌ها در آنها نیز بسیار بالا است .مناطقی که در منطقه یک شهرداری واقع شده‌اند . در این رابطه امین شجاع الدین مدیر املاک پدیده شیراز به هفت صبح می‌گوید : خیابان‌های ارم و خاک شناسی جز‌و بهترین مناطق این شهر محسوب شده که در این بین خیابان ارم نسبت به خاک شناسی از موقعیت بهتری برخوردار است . وی می‌گوید :بافت ساختمانی در این خیابان به صورت نصف بین آپارتمانی و ویلایی تقسیم شده است و بیشترین حجم ساخت و ساز مربوط به 10 سال اخیر بوده است .

گزارشی از چهار خیابان رویایی ایران

وی افزود: از ویژگی‌های این خیابان قواره‌های بزرگ زمین‌های آن است که همین موضوع باعث شده تا شاهد ساخت آپارتمان‌های دو طبقه کم ارتفاع و خانه‌های نسبتا بزرگ و گرانقیمت باشیم. وی ادامه داد: در این خیابان قیمت آپارتمان‌ها از حدود پنج میلیون تومان شروع شده و تا ۷ میلیون نیز در نوسان است ضمن آنکه قیمت خانه نیز در همین رنج قرار دارد . فقط به جهت متراژ بالای ۵۰۰ متری این خانه‌ها قیمت تمام شده آن را بالا برده است . وی در خصوص قیمت زمین نیز می‌گوید : قیمت زمین نیز به جهت بافت کم ارتفاع منطقه با قیمت ملک تقریبا یکسان است و تفاوت چندانی ندارد . این مشاور املاک می‌گوید :البته باید توجه داشت هم اکنون د‌ر برخی از مناطق شیراز همچون خیابان قصر‌الدشت بلند مرتبه‌سازی در حال رونق است که ممکن است تا چند سال آینده این منطقه را به یکی از قطب‌های اصلی شیراز تبدیل كند . وی در خصوص وضعیت معاملات می‌گوید : در شیراز هم همچون سایر شهرها معاملات در رکود به سر می‌برد اما قیمت‌ها در چند ماه گذشته کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی را تجربه کرده‌اند که در برخی از مناطق همچون خیابان ارم به بیش از یک میلیون تومان رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محبوب

      ارم واقعا بهترين نقطه شيراز و البته گران ترين نقطه اين شهره از زمان قديم تا به حال

    • دکتر بدبخت

      همچین راحت مینویسید و البته میگید 10-20-30-40-50 میلیون که انگار خاکش طلاست
      ما 3 دوره جهش قیمتی مسکن داشتیم بعد انقلاب
      یکیش سال 68
      یکیش 86
      یکیش 91
      میبینید بدبختی رو؟!!!!!!
      سال 68 رو میگیم بعد جنگ ولی 86 و 91 رو چی بگیم؟ چی بگیم که کشتین ما رو؟
      مگه مثلا اقدسیه خاکش از زمرده؟ حالتون خوبه؟ میدونید داریم کجا میریم؟
      هموطن دلم خونه خون خون خون...

    • افشین

      گلسار تو رشت بمراتب از اصفهان و شیراز و مشهد گرونتره

    • بدون نام

      مرداویچ 5 میلیون؟؟ این اقا احتمالا قیمت های 2-3 سال گذشته را گفته مرداویچ در حال حاظر زیر10 نمیشه پیدا کرد

    • مریجون

      کوچه ارشاد قلعه حسن از همه اینها گرونتره.

    • افشین

      گلسار تو رشت بمراتب از اصفهان و شیراز و مشهد گرونتره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      ای بابا بی خبری داداش از قیمت های اصفهان قیمت ها از متری 12 میلیون شروع میشه به بالا
      خدا نیامرزه پدر مادر اونی رو که این شرایطو درست کرد

    • شهاب

      پ چرا ملاصدرا اصفهان را نگفته که متری 10 12 تومن به بالاست؟خونه ها لبه رودخونه مطهری. آینه خونه.بوستان ملت که متری 30 20 تومنه!!
      شیخ صدوق جنوبی.چهارباغ بالا.مشتاق اول و مهرآبادم
      بر توحیدو حکیم نظامی که مغازه متری 35 40تومنه اونوقت چهارباغا گفته س :D!!!!

    • بدون نام

      تازه بالای شهر باید بیشتر از اینها هم بره چون دولت گذشته 8 سال فقط به پایین شهر تهران رسید الان تو کوچه پس کوچه های پایین شهر هم مترو میبینیم ولی جای مهمی مثل جماران مترو نداره یا مینی سیتی مثلا. بابا یه مجتمع هست بنام روما تو کامرانیه شمالی که شبیه زیباترین قصر جهانه کلا مجتمع های سوپر لوکس تو کامرانیه شمالی مد شده اصلا تو ایران شاید اقدسیه و فرشته اول باشن ولی کامرانیه شمالی رو میتونیم بگیم با وجود این مجتمع ها و محله هایی که داره تو جهان میتونیم بگیم جزو صدر نشیناس. باید تو این محله ها زندگی بکنید تا بفهمین چیه بابا الان برای امتیاز مسکن مهر های بیابونی تو پردیس خود کشی میکنن. پردیسی که پمپ بنزین نداره

    • محسن

      قیمت در مشهد درست نیست
      بهترین مناطق مشهد باهنر- ملک آباد- هاشمیه هستند
      زمین مسکون توی هاشمیه خودم تا متری 50 میلیون دیدم
      گرون ترین واحد آپارتمانی ایران هم پنت هوس برج پدیده در مشهد شد با قیمت 86 میلیاردتومن
      جالبه اینگه بدنید این واحد پیش فروش شد که حدود 2000 متر زیربنا داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        86 ميليارد تومن؟

      • حمیدرضا

        من خودم مشهدی ام؛ لطفا چرت نگو

    • پارسا

      فرامرز مشهد بالا شهره ه ه !
      آقا بهترین جا های مشهد هاشمیه و سجاد و هنرستانه
      بعد شما میگی فرامرز.فرامرز که اصلا به هاشمیه نمیرسه

    • مشهد

      کی گفته فرامز بالا شهره !! الان باهنر و هاشمیه و قسمتی از هنرستان و گلشن بالای شهرن. یک واحد پنت هوس ۹۰۰ متری برج باران تو مرحله اسکلت به ۱۸ میلیارد تومن فروخته شده. لیست قیمت تو سایت هست کافی سرچ کنید برج باران مشهد

    • امیر حسین

      بهترین برج های در بهترین مناطق ، مشهد ،شیراژ،اصفهان ،رشت،تبریز و همه را دیدم.
      خداوکیلی یک لابی برج روما رزیدنس ما در تهرون خودمون می ارزد به کل ساختمان برج هاتون. یه روف گاردن برج چناران پارک مون می ارزد به کل ساختمانهایتان.برج پارسا-برج الماس ،برج بام جمشیدیه -برج رولکس ...خداییی برج هایی که تو تهرانه هیج کجا نیست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما احتمالا آمار گير برج هاي ايرانيد

      • بدون نام

        تهران مال باباته

    • tohid

      چه جالب از تبریز ننوشتین
      بدون شک بعد از تهران پنتهاوس ها و اپارتمانهای تبریز قرار دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخود

      • آیناز

        توحید جان کم مذخرف بگو , من خودم تبریزی ام , مگه به خاب ببینیم این حرف ها رو

      • بدون نام

        آخ , بیچاره توحید راس میگه , دهاتشون از قلم افتاده , اما آخه توحید جان اینجا قیمت 4 شهر گران ایران گفته شده , , تو سایت دهات اگ بگردی حتما لابه لاش اسم وهات خودتم پیدا میکنی

    • amir

      چرا اسمی از خیابان شاهد و قصردشت نیست که خونه ها تا متری 18 میلیون تومن میرسه تازه شهرک برف فروشان که درحال ساخته و مدرنترین شهرک کشور هم هست گران ترین شهرک ایران میشه که براورد کردن تا متری 35 میلیون تومن هم میرسه تازه برج های اتی سازان که بلندترین برج مسکونی درحال ساخت ایران هست متری 23 میلیون تومنه بگذریم از برج های معالی اباد و فرهنگشهر و محمودیه

    • بدون نام

      والله ايشون اصلا درست شهرهارو نميشناسه
      فرامرز بالا شهره؟
      هاشميه بالا شهره؟پس باهنر كجاي شهر؟

    • davod

      زمین تو خیابان ارم و قصرالدشت و معالی آباد شیراز متری بیست میلیون تومن به بالا است..فکرکنم این قیمت هایی که گذاشته شده واسه ده سال پیش است

      پاسخ ها

      • ali

        دقیقا... پنج میلیون و هفت میلیون کجا بوده؟! الان توی خاک شناسی آپارتمانهای لوکس از متری 15 میلیون شروع میشه...

    • اصفهانی

      می خواستم از شهرای دیگه باخبر بشم این مطلب واسم اومد. با توجه به اینکه درمورد اصفهان کاملا غلط گفته مسلما درمورد جاهای دیگه هم درست نگفته. اصفهان در حاشیه رودخونه و یا با کمی فاصله از اون یه قصر و کاخهایی داره که تو خوابم نمی بینید. مرداویج و هزارجریب مال تازه به دوران رسیده هاس.

    • اصفهانی

      بعضی آپارتمانها و خونه های تهرون رو که نمی شه راجع بهشون فکر کرد. اونا هیچی. بعد از اونا فک نمی کنم هیچ جای ایران کاخهایی مثل اصفهان داشته باشه. البته اینا مال یه عده ی خاصه. کسی نمی سپره به معاملات ملکی که اونا بخوان قیمتشو بدونن. کمم نیستنا.

    • reza

      بر پدر و مادر عامل این گرونی ها لعنت

    • پیمان

      بعد از تهران احتمالا گرونترین تبریز باشه من چند بار رفتم خیلی شیک و باکلاسه. قیمت ها هم خیلی بالا بود. جالبه اصلا اسمی از تبریز نبردن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخخخخخخخخ

    • مرجان

      خاکشناسی و ارم از بهترین جاهای شیراز هستند

    • مهدی

      تو کرمانشاه خیابان نوبهار و خیابان کسری که بچه ها بهش میگن بلوار اس بهترینه.قیمت هم متری 10 میلیون.نوبهار جای جالبیه حتما بیاین ببینین

    • سامان

      معالی آباد و ستارخان چی ؟؟؟
      پروژه شهرداری تو دوستان الان در حال ساخته ، پیش فروش زده از 20-25ملیون متری اینت چی ؟؟
      یه آپارتمان معمولی تو معالی آباد کمتر از 6 ملیون تومن دیگه نیست

    • تهران 021

      بچه ها کجای کارید تهران بالاشهرش بخدا متری 45 میلیون تومنه خونه های شهرستان برابری میکنه با خط موبایل تهران خطهای مثل 09121111111 که قیمت میلیاردی دارن برید بازار موبایل ببینید خونه های ویلایی تهران بالای 100 میلیارد تومن قیمت دارن

    • محمد

      اخرش خاک گل کوزگران خواهی شد

    • الاله

      آلان تو تهران فرشته متری 34شروع میشه لوکسشم 50به بالا یا الهیه برج پارک چناران از متری 43شروع و 60.65 تموم میشه فکر کنم مطلبش مال 40سال قبله

    • کاملیا

      الآن شما سرچ کنید عکسای برج پارکاي تهران و منطقه 1(شمیران)رو مثلا برج پارک چناران اونوقت ببینید امارش درسته آیا!!! یا برج پارک اقديسيه و.برج هاي...دوقلوی فرشته و...

    • پارمیس

      بهترین منطقه تو مشهد احمد ابادچون همه تاجر ها اونجا سکونت دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تاجر تو چه تجارت میکنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • سونیا

      واقعا که خجالت اوره کل شهراتونو انداختید به جایی که بشینید گریه کنید چاره کنید ومبارزه باگرونی میگید برو بابا مال مابهتره :-) واقعا مردم از خنده داره فاصله طبقاتی مردم یا صفر میشه یا صد مخدانیامرزه مسئولي كه اين گرونی ها رو را انداخته وجلو شو نمیگیره واقعا برا کل ایرانیا متاسفم خدا همه رو شفا بده تا به خودشون بیاند .به امید مملکت الاد وصادق نه ازاد

    • محمد

      من بچه مشهدم.سمت احمد آباد.همه جای ایرانم سفر کردم.خانه یکی از اقوام نزدیکمم خیابان فرشته٬ تهرانه که اونجام رفتم٬ولی دوستان معرفت و مرام و فرهنگ به بالا شهر یا پایین شهر نیست.خیلی از همین کسایی که تو این خانه های گران قیمت زندگی میکنن اخلاقهای بسیار ناپسندی دارن و خودشونو خدا میگیرن.سعی کنیم به جای این بحثهای پوچ که اینجا بهتره یا اونجا٬ عقلمونو بزرگ کنیم.

    • محمد اصفهانی

      به نظر من پست هاتونو به روز کنید درسته که اصفهان برج هایی به بزرگی برج های تهران نداره و اون هم به خاطر اینه که هر جای اصفهان بری به دلیل آثار تاریخی و ... ارتفاع ساخت را کم میدن ولی در اصفهان کاخ هایی هست که تو تهران پیدا نمیکنید درسته که مردآویج جز محله های خوب هست ولی لب آب (زاینده رود) خیلی گرون تر و شیک تره مثلا بیشه حبیب که نزدیک ترین خونه ها به رودخونه را داره میانگین متری 40 تومانه که البته بیشتر هم داره و علاوه بر اون خونه هاش بزرگه که همین باعث میشه مبلغ کلش بره بالا یا مثلا مطهری که اون هم لب رودخونه هست متری 30 به "بالا" هست، کاخ هایی داره که یه نمونه اش خونه ای هست طولش حدود 150 متر و عرضش حدود 45 متره که قیمت تموم شدش بالای 200 میلییارد میشه. حالا شما بگید بهترین جای اصفهان مردآویجه آخه مردآویج قیمت هر مترش به لب آب نمیرسه تازه متراژ خونه هاشم کمتره لب آبه

      پاسخ ها

      • امین

        داداش تاریخ مطلب برای3 سال پیشه!!!

    • فاطمه

      درسته ارم یکی از بهترین جاهای شیرازه ولی از قدیم تا همین الان خانواده های اصیل و پولدار قصردشت زندگی میکنن.

    • ازادمرد

      حتماجوی اباد اصفهان نیومدن اونایی که خبرندارن متری هفتاد میلیون زمین خالی

    • امیر

      احمدآباد از قدیم تا به حال گرون ترین محله مشهده.بر خلاف سجاد و هاشمیه که بیشتر ادمای نو کیسه و تازه پولدار هستن اینجا همه از خانواده های پولدار قدیمی و اصیل هستن.بعدشم تو احمداباد 70 درصد خونه ها همه ویلایی و 500 متر به بالان

    • رضا

      جالبه نظر های مردم که معالی اباد رو بالا شهر میدونن درصورتی که تا ۲۰ سال پیش کسی اونجارو عددی حساب نمیکرد و الان هم یه جای خوب از شهر هست نه بالا شهر . بالا شهر همون ارم ،خاکشناسی ، چنچنه و نارون هست که واقعا اعیان نشین هستن از قدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ذات توسعه شهری اضافه شدن مناطق مختلف بالاشهری و پائین شهر است، قرار نیست که تا ابد الایام محله سنگلج و خیابان بهشت (که این روزا کمتر بویی از بالاشهر داره) بالاشهر تهران باشه، الان فرشته و زعفرانیه، مینی سیتی، جردن، الهیه و ... شدن بالاشهر یا مثلا توی شهر مشهد خیابانهای مثل هاشمیه(یکی از لوکس ترین خیابان های مشهد)، کوثر، هنرستان و یا وکیل اباد و سجاد و باهنر قبلا باغات و روستا بودند ولی الان شدن جزو لوکس نشین های مشهد؛ من با این که خیلی وقت نیست شیراز زندگی می کنم ولی ارم، خاکشناسی، شاهد، فرهنگ شهر، قصرالدشت، نیایش ستارخان، معالی آباد و عفیف آباد رو متفاوت از مناطق دیگه شیراز می دونم، قصر الدشت رو به خاطر باغات و ویلاها، ارم رو برای نوع خاص معماری، ستارخان رو برای فرمت جذاب مغازه ها و خیابابونهاش،معالی آباد به خاطر مراکز خرید و معنای وافعی جاری بودن زندگی

    • سعید

      فقط پایتخت.کشور تهران...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیا برو ..............

    • افسانه

      من شیرازی ام.
      همه خیابونای باکلاس شیرازم رفتم.
      ولی وقتی مال من نیست نخواد بود هیچ حسی ندارم.
      هرجای ایران میخواد گرون تر باشه.به من چه
      هههههههههه
      والله
      چونه نزنید.بهتون نمیدن این برج و کاخ ها رو..
      هاهاهاها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچ خودت دونستی چی گفتی

    • Hossein

      تبریز چی شد پس؟؟!
      حتما .رشدیه و زعفرانیه و ولیعصر و تربیت و باغ میشه و شهرک ویلایی تبریز رو اضافه کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالا نویسنده این متن میمیره امین

      • امید

        اونجا ک مناطق لاکچری نداره , چرا باید اسمش و میزاشتم داداچ

    • طناز

      اصفهان رو که درست گفته مرداویج و هزارجریب بهترین ها هستن، هزارجریب یه محله های آرومی و بی سر و صدا داره که مشرف به کوه صفه هستن و آب و هواش یکم تمیزتر از پایین شهره ولی قیمتاش خییییییلی بیشتر از اینی بود که گفته، بعد که از شیب بیایم پایین تر میرسیم به مرداویج و ملاصدرا که اونجام عالیه ولی یکم سرو صدا بیشتره چون مدرسه داره.. دانشگاه اصفهانم هزارجریبه روبه روی مرداویج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راس میگن که اصفهان تیر بدون کمان شهر خسیس ها هستش

    • علی

      گرونترین خونه ها تو تهران ویلاهای تو خیابان ایران زمین شهرک غربه بعلاوه پنت هاوس برج بین الملل تهران که تو طبقه ۵۶ کل تهران زیره پاشونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا..... ازاین به بعد دروغ نگو خوخو میخوردت

    • آنیتا

      به نظرم تو شیراز بهتر از ارم و خاکشناسی هم هست و عملا اونا بهترین محله شیراز نیستن!مثلا بلوار نیایش خیابون چمران واقعا خونه های گرونتر و بهتر از اونا داره از نظر سطح اجتماعی هم کل نیایش فقط خونه دکتر ها و خانواده های معروف شیرازند...ارم محله قدیمی هست که تا چند سال پیش اکثرا شیرازی های اصیل اونجا بودن اما الان دیگه از مد افتاده!

      پاسخ ها

      • کاملیا

        شیراز همه جاش زشته به شهر مثلا شعروادب شما هم اومدیم دیدیم

    • امرایی

      جالبه یک برج توی شهر کوهدشت لرستان هست یه پنت هوس 2000 متری درست کرده میده یک و نیم میلیارد و صاحبش حالشو میبره

    • سام

      داداش حالت خوبه تو؟؟...کل ایران میدونن لاکچری ترین ساختمون‌ها تو تبریز هس اونوقت تو تبریز رو ننوشتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تهران شهریه که خویش به دنیا اومده تو مشهد هم عاشق یه نفر شده شیرازی ها هم به حسابش پول واریز کرده تا بره تو اصفهان تیر بدون کمان هم که قراره عروسی کنه واسه همین ننوشته

      • امیر

        تروخدا داداش تو ساقیت کیه ک انقد قشنگ میبرتت تو هپروت , کمت نیاد شمارش و بزار تا هممون فیض ببریم

    • علی

      داداشی حالت خوبه مثل اینکه تو ایران زندگی نمیکنی وقت کردی یه سفر بیا تبریز تا خودتم باورت بشه پنت هاوس چیه یا از حسادت نمیگی واقعا که !!!!

      پاسخ ها

      • علی

        سلام هم اسم , پات و از تبریز بزار بیرون ببین دنیا چه خبره و چه شکلیه , خودت و تو اون تبریز حبس کردی فک میکنی اونجا خیلی بالاس

    • بدون نام

      سلام. من در اعلب محله های لاکچری شیراز. مثل زرگری. نیایش. ستارخان وقصر الدشت زندگی کرده ام ولی واقعا ارامش. امکانات. کلاس. ومردم ارم چیزی دیگه ای هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشالا ارم خرابه بشه امین

    • بدون نام

      تبریز , سمبل اشرافیت ایران و دروازه ورود اشرافی گری از اروپا به ایران از قلم افتاد که, یا حتی خانه های ویلایی و لوکس ارومیه

      پاسخ ها

      • امید

        دروازه؟
        خدا این حال خوش و این توهم خود بزرگ بینی رو از شما تبریزی ها نگیره

      • بدون نام

        اقا امید امیدوارم هر کجا باشی ایشالا شهرت خراب باشه تاتوباشی بزرگ تراز دهنت حرف نزنی

      • سمانه

        ارومیه نرفتم ولی تبریز چن سال زندگی گردیم افتزاه بود از هر لحاظ و قیمت مسکن حتی میتونم بگم ارزونترین شهر ایران

      • آرمان

        آقای بدون نام واقهیت بسیار تلخه , در ضمن از دعای گربه کروه بارون نمیاد

    • Sohrab

      اقدسیه؟نه اخه اقدسیه؟میدون نوبنیاد؟خب البته مشخصه وقتی یه مشت خسیس میرن جردن میشینن و حتی حاضر نیستن پول بدن تا برگه ایی رو واسه ی فروش خونه چاپ کنن محله ی سطح پایینی مثل اقدسیه میشه جزو "خیابان های مشهور"

    • Sohrab

      اقدسیه؟نه اخه اقدسیه؟میدون نوبنیاد؟خب البته مشخصه وقتی یه مشت خسیس میرن جردن میشینن و حتی حاضر نیستن پول بدن تا برگه ایی رو واسه ی فروش خونه چاپ کنن محله ی سطح پایینی مثل اقدسیه میشه جزو "خیابان های مشهور"

    • بدون نام

      تو شیراز درسته ارم و خاکشناسی بالا هستن ولی خیابونای ستارخان نیایش قصردشت زرگری چمران هم اضافه کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره دهات ها یادتون رفته فک کنم

      • بدون نام

        اره دهات ها یادتون رفته فک کنم

    • سام

      هيچ جاي دنيا بزرگي شهر ملاك نيس، مثال شهر مونت كارلو گرانترين جاي دنياس ولي كلأ نصف فرمانيه تهرونه! گزارش دقيق نيست، مشهد كه قيمت نجومي نبود چيزي كه ما ديديم، تهرانم قيمتا بالاس ولي ركود شديد و اشباع بازار افت قيمت داده بهش، اصفهان و شيرازم كسي اينقدر پول نداره در نتيجه متوقف شده رشد املاك. بنظرم رشد املاك در سالهاي آينده در شهرهاي ثروتمندي نظير كرمان،يزد،كيش خواهد بود. رشد ملك هيچ ربطي به آب و هوا و بزرگي شهر نداره فقط و فقط پول خريداران باعث رشد ميشه.

    • محمد

      من این جاهایی رو که نام بردند به غیر از سجاد مشهد نرفتم ولی هیچ وقت یه اپارتمان یا برج یا هر چیز دیگه ای رو با ارم شیراز عوض نمیکنم. خوشا به حال کسایی که تو ارم هستند. همه اشون متراژ بالای پونصد و یک و دو طبقه. یکی از بهترین مناطق اب و هوایی عالی در شیراز پاک ترین کلانشهر ایران. و از همه بهتر صبح از در میزنی بیرون ، همین که چشمات به باغ ارم میوفته تا شب حالت خوبه. از قدیم اونجا جای سرهنگا و فرماندارا بوده . حالا هم همینطوره جای شهردارا و ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم براتون راستی چند کلاس سواد داریدبهترین ومدرن ترین کلانشهر ایران تبریزه نه شیراز برو پی کارت

    • علیرضا

      سلام این قیمتایی ک شما در مورد شیراز گذاشتین واسه صد سال پیشه الان جاهایی مثل تاچارا ارم نیایش و الی اخر پر از خونه های بالای ده میلیون

      پاسخ ها

      • لاله

        تودیگه چه غلطی میکنی

    • آرزو

      اصفهان حتی اسم خیابوناشم با کلاسه "مرداویج" میر " نظر " توحید " چهارباغ"هزار جریب " مشتاق"

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسم میخای بیا کران اسم خوب ببینی:هزار و یک شب شفا ویلا پارسیان زعفرانیه بهمنیار همون مشتاقی که گفتی

      • سعید

        اره ولی اسم خودش برعکس خیابوناش اصلا خوب نیست اصفهان مانندتیر بدون کمان

      • آمنه

        سعید جان ببند لطفا , فک کنم صد جات با هم داره میسوزه

    • امیر

      همه شیراز ک خوبه،اگر تهران و اصفهان و مشهد و تبریز...مال من یا شما باشه چه سود؟؟؟چرا نشستیم و میگیم شهر ما یه برج داره ک ب دنیا می ارزه؟؟کاکو ارزش هر انسانی همراه خودشه .نه شهر بدادش میرسه نه خیابون شهر.لطفا کمی آدم باشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب چرا نشستیم میگیم شهر ما یه قبر شاعر داره والا به خدا برج ازقبر خیلی خوشگله قبر چیه ادم روحیش میمیره شیراز پره از قبر

    • علیرضا

      بیاین کرمان تو خبایان های هزار و یک شب یا شفا یا خیابان ویلا زمین متری30میلیون نشونتون یدم

    • امین

      اقای محسن.پنت هاوس پدیده باقیمت۵۳میلیارد معامله شده.گرون ترین پنت هاوس ایران ولی پنت هاوس پدیده نیستش.پنت هاوس چناران پارک رزیندیس باقیمت۶۴میلیارد گرون ترین اپارتمان ایرانه.

    • smno

      عاقا من اعتراض دارم چرا آزادشهر مشهدو ننوشتین

    • انسانم ارزوست

      از سایت بالاترین عاجزانه خؤاهش میکنم که اگر واقعا یک ایرانی، یا یک مسلمان یا یک انسان ازاده هست این کامنت من رو به اشتراک بزاره شاید یکی خواند و از خواندنش اونهم قلبش به درد اومد.
      واقعا جای تاسف داره به جای اینکه همه اعتراض داشته باشن به وضع موجود و اینکه در کل زندگی ۸۵درصد ایرانیان چه خانواده های زیر خط فقر و چه خانواده های متوسط رو به بالا فلج شده و تمام جوانان وطن به علت این اختلاف طبقاتی های فاحش که بیش از ۸۰درصدشون از رانت خواری و کلاه برداری از ملت به وجود امده، یا افسرده میشن یا عقده های درونی خیلی زیادی اونهت رو فرا گرفته ........ در واقع در ایران بر خلاف بیشتر کشورهای جهان که خانواده هایی که حتی متوسط رو به پایین هستن واقعا زنگی میکنند و از زندگی کردن لذت میبرن،در ایران فقط خانواده هایی که شاید ۱۵درصد هستن و به معنای واقعی کلمه چپشون پر هست دارن زندگی میکنن و باقی فقط کار میکنن که نمیرن که به عقیده من مردن خیلی بهتر از زندگی در این کشور هست که ۹۰درصد ملتش افسرده کامل هستن و فقط خودمون رو گول میزنیم ... جالب اینجاست که داریم اینجا میبینیم که مردم ما اونقدر به این زندگی عادت کردن که اینجا میان تازه دعوا میکنن که نه شهر ما گرونترین خانه ها رو داره پس باید بگم خوشبحال ما مردم که این چیزها برامون دیگه درد و عار نیست و اب تو اسیاب سرمایه داران میریزیم که ما کار میکنیم شما زندگی کنید ماهم به این روند راضی هستیم.

    • hamid

      سلام
      بی شک بهترین شهر ایران مشهد هست ولاغیر
      مگر ملاک زندگی چیزی جز آرامش هست کسی میتونه امام رضا پناهگاه همه ی ایرانیان رو براش مشابهی بیاره
      تهران پایتخت کشور هست و اصلا قیاس اون با سایر شهرها اشتباست آرزوی هر ایرانی اینه پایتختی برازنده داشته باشه منتها در حال حاضر فاجعه میباره از وضعیت زشت تهران زیرساخت های غیر قابل تغییر
      بدون تعصب در حال حاضر مشهد از بهترین زیرساخت ها برخوردار هست و چه بخواهیم چه نخواهیم سرعت توسعه آن با رشد چشمگیری روبه رو هست که به هیچ وجه نمیتوان اصفهان شیراز تبریز را مقایسه را با آن مقایسه کرد.
      بسیاری از کارشناسان معتقدند مشهد به دلیل برخورداری از بیشترین زیرساخت های بازرگانی اقتصادی و .... پایتخت دوم کشور هست. پس بهتره بگیم تهران و مشهد حسابشون از بقیه به کلی جداست و هر کدام جای خودشون.
      جا داره گریه کنیم که قیاس آپارتمان نشینی و زندگی در زندانهای مرتفع شده درجه اجتماعی نخیر دوستان این اسمش فلاکت و بدبختی هست به نظر من زیباترین شهر شهری هست که استاندارها در اون رعایت شده باشه در حال حاضر ظاهر شهرهای ما وقتی از بالا نگاه میکنید بسیار زشت هستند. و جای تاسف دارد که به جای اینکه از میزان ظرفیت انسانی صحبت کنیم از آجر و خاک صحبت میکنیم.
      امام علی ع میفرمایند ارزش انسانها به دانشها و خردهاست
      به نظر من اون شهر کوچکی که انسان زیبا با نگاه انسانیت توش بیشتر هست بهترین و گرانترین شهر ایران هست.

      پاسخ ها

      • پارسا

        مشنگ!

        را و پلا که کنتور نمیندازه... جفنگ پراکنی هم مالیات ندارهگراحت باش عموووووو جوووووون!

    • violet

      درسته اضفهان خیلی زیباست و اماکن توریستی بسیار فوق العاده ای داره و من عاشقشونم امامردم اصفهان فوق العاده نژاد پرست و بی ادب و بی تربیت هستند.یک بار رفتم اصفهان برای هفت جد و آبادم کافی بود...هر شخصی رو هم میبینم همینو میگه.
      حقیقت تلخه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی هم مردم خوب و با تربیتی داره من تهرانی ام ازدواج کردم با یه اصفهانی 15 ساله , و هر روز خدا رو بیشتر شکر میکنم ک قسمت من و در این شهر قرار داد

    • علی

      والا چی بگم.......اصلا خانه متر هر چی..اصلا متری۱۰۰ میلیون .....آیا به یک خونه دیگه هم ماها بهش فکر آیا...........شاید خونه گرون داشته باشه که معلوم نیست با کدوم پول خرید که ایا پولش حرام نبود یعنی پول حق ناس نبوده که ران خواری کرده باشن.....وخونه دوم منظورم قبر هست..شما باید تلاش به اون دنیا بکنین نه این دنیای که هم چی فانی هست....به فکر اون دنیا باش....پول همه چی نیست....بیشتر مردم بخاطر یک لقمه نون شب موندن..حالا ما بیایم بگیم که بالا شهر کجا متری چقدر قیمت میخوره..این جای تاسف است.... ☹☹

    • تایماز

      مجله الکترونیکی سازمان ملل اعلام کرد:
      تـبریز توسعه‌یافته‌ترین و زیباترین شهر ایران است.

      و دیگر هیچ ...

      پاسخ ها

      • سعید

        خورسندی! اما ما گرفتیم منظورت و , منظور پیشرفته ترین روستای ایران , به قول آیت الله رفسنجانی دهکده کوچک

      • ریحان

        زرشکککککک

    • حسين

      دو تا موضوع:
      يكي اكثر كساني كه كامنت گذاشتن فكر ميكنن هر چي قيمت ملك توي شهرشون بالاتر باشه پس شهرشون از بقيه شهرها بهتره كه به نظر من دارن اشتباه فكر ميكنن، يه جور حماقته
      يك شهري هست در خراسان رضوي به اسم خواف، اونجا نزديك سنگان هست پر از معدن هاي سنگ هاي قيمتي. شهري بسيار كوچك و همه هم سني هستن. قيمت ملك توي يكي از خيابونهاش به متري 35 ميليون تومن رسيده. من اهل اونجا و كلا اون استان نيستم كه بخوام مثل بقيه طرفداري شهر خودمو بكنم ولي واقعيت اينه
      دو: از نظر قيمت ملك تجاري به نظر من گرونترين جا بازار رضا مشهد هست. چند وقت پيش يك مغازه 11 متري رو به قيمت چهارميليارد و سيصد ميليون تومان فروختن جالبه كه اجارش سالي چهارصد ميليون تومنه و اونجا اجاره ها ماهيانه پرداخت نميشه ساليانه پرداخت ميشه

    • الهام

      کاش اکثریت مردم ما از این پولا داشتن که راحت زندگی کنند و با وجود ایران ثروتمند از لحاظ نفت و گاز و..... که یکی از کشورهای مهم صادرکننده هست نه فقط تو گفت و گاز بلکه خیلی چیزای دیگه مثل پسته وزعفرون و خاویارو فرشو زرشکو و...... مردی شرمنده ی زن و بچش نباشه. خدایا این پولا کجا میره حق مردم چی میشه ؟ این حق مردم ایران نیست که زیر خط فقر باشند.....چرا مردم افسرده شدن....خدایا خودت باعث و بانیشو به خاک سیاه بنشون و مردمو خودت نجات بده که ما چشم امیدمون فقط به خودت و حجتته. از این مسئولان کاری برنمیاد. جالبه بدونید ایران دومین کشور غمگین جهانه. ویکی از کشورهای عصبانی در جهانه..خیلی ناراحتم واسه هموطنانم. باورتون نمیشه الان گریه کردم........ حالم بده............. خدایا کمک کن خودت

    • mahsa.sh2

      بعضیا از تبریز گفتن حواسشون نبوده ک کلا این چیزارو باید از سازمان ملل ب گوشمون برسه نمیدونم دلیلشو ولی من خودم پاییز پارسال بودم تبریز فک نکنم بعد تهران گرونتر از تبریز باشه پنتهاوساش و اپارتمانا و ویلاهاش حرف نداشتن

      پاسخ ها

      • همایون

        شما اون چن روز خیلی خسته بودی مهسا جان , چشات نتونستن عملکرد خوبی داشته باشن

    • Ava

      همه ی خیابونای اصفهانو اشتباه گفته
      چهار باغ بالا،توحید شمالی و میانی و جنوبی،عافیت،ایینه خونه،مرداویج،محتشم،کاشانی،مطهری،و‌...
      اینا خیلییی قیمتاشون بالاس
      ی خونه ی ۲۰۰ متری توی توحید قیمتش میشه ۲ میلیارد

    • الی

      خیابان ارم به خاطر وجود درختان رویایی و باغ زیبای ارم خیابان عشق هم شناخته میشه...مخصوصا در فصل پاییز
      خیلی دلم میخواد یه ویلا تو این خیابان داشته باشم

    • بی نشان

      خدای مردمم را عقل و چشمانشان را بصیرت ده
      الهی امین.

    • بدون نام

      شیراز شهر خوبیه اما حیف به این شهر که مردمش اصلا مهربان ومهمان نواز نیستندامیدوارم اخلاق زشتشونو تغییربدن مگه نه بااین وضعش اصلا مسافر جذب نمیکنن

    • سعید

      حالا بعضیا یجوری با تعصب نظر میدن و میگن نه فلان شهر گرونتره انگار همش مال خودشونه...اینا همش مال از ما بهترونه..

    • سمانه

      اونی که میگه مردمان شیراز خوب نیستند اینو بدون مشنگ که کرم از خود درخته ... یادت باشه دیگه قضاوت نکنی

    • امیر

      یه سوال
      زلزله که بیاد تکلیف این میلیارد میلیاردا چی میشه اونوقت؟

    • ناشناس

      سام جون لاکچری ترین شهر تبریز؟؟؟ ساقیت کی بوده؟ چی زدی ک انقد خورسندی , بابا بگو مام بریم بزنیم

    • عرشیا

      من تهرانی ام واین هم ک تهران گرونترین خونه ها رو داره شکی نیس , ولی من هفت سال دانشجوی اصفهان بودم و این و از نزدیک درک کردم ک اصفهان نزدیک ترین قیمت ها رو به تهران داره و وتقعا چه خونه های لاکچری اونجا بود , به نظذ من بعد از تهراان فقط فقط فقط اصفهان

    • ساره

      چی میگن این ترک ها , شما رو چه به این حرف ها

    • ترک خر

      این از خریت تورکهاوکردهاودیگراقوام است که چهارشهرفارس نشین درهمه چیز اولویت دارند

      پاسخ ها

      • هوشنگ

        توحین نکن خودت از همه بد تری لقب خودتو به کسی ندهمی فهمی یا بیام حلیت کنم...

    • یه نفر

      سلام درسته این محله ها و خونه ها قشنگن و پول مهم اما به نظره من آرامش وجدان خیلی مهمتره...و امنیت و سلامتی
      امیدوارم همه ی این موارد رو داشته باشید

    • محمود

      یه نظر به اینجا اهواز منطقه حصیر آباد متری 63 میلیون ولی محله لشگر آیاد 58 تا 65 در محله چهار صد دستگاه 75 تازه این قیمتها مار اوایل پارساله. جدیدن نمیدونم... خدا بخیر کنه این همه قیمتهارو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج