۷۱۸۹۹۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
۱۳ نظر
۵۰۰۵
پ

شفر ترسید و بُرد!

مارگزيده از ريسمان سياه و سفيد مى‌ترسد! دليل احتياط زياد و محافظه‌كارى مقرون به ترسى كه در بازى استقلال به چشم مى خورد، همين نكته بود!

آی اسپورت: مارگزيده از ريسمان سياه و سفيد مى‌ترسد! دليل احتياط زياد و محافظه‌كارى مقرون به ترسى كه در بازى استقلال به چشم مى خورد، همين نكته بود!

١-شفر كه پيش از اين دوبار صابون قلعه‌نويى به تنش خورده بود، حتى پس از «سوپرگل» مامه تيام، بى‌خيال تمركز مردانش نشد و در واقع استقلال، دفاعى‌ترين بازى‌‌اش را همچنان ادامه داد! ترس شفر، بابت گزيده شدن از هر سياه و سپيدى، هنگام مصدوميت رامين سهرابيان ديدنى بود! مرد آلمانى، قبل از همه و زودتر از بقيه، شدت وخامت آسيب سهرابيان را ديد و به آن پى برد! با چه حدت و با چه پيگيرى هم!

شفر مى‌دانست كه پيش از اين دو بار، در دقايق موسوم به «امير تايم» بازى را تقديم حواس‌جمعى ذوب‌آهن كرده است، پس دنبال اين بود كه ماجرا برايش تكرار نشود! شفر بايد گل نمى‌خورد، آن‌هم در غياب اميد ابراهيمى و داريوش شجاعيان! لطف حركات دفاعى استقلال در اين بود كه توپ را مال خود مى‌خواست و با دفع توپ و «بزن‌بره»، حريف را سواره و خود را پياده نمى‌خواست!

***
خيال شفر، راحت نيست! نحوه بازى دو تيم، گواهى مى‌دهد بر پيش‌آمد هر نوع اتفاقى!

جپاروف، مكمل تيام

٢- سه گله شدن استقلال كه با تك‌مهاجمى به نام تيام بازى مى‌كرد، شاهكار بازى اين تيم بود! حتى در ارائه يك بازى دفاعى، تيم شفر، براى گل زدن هم فكر و انديشه داشت و هم راهكار! مامه تيام، تنها بود ولى كم‌كار و از بازى بيرون رفته، نبود! تيام بايد به اجراى تاكتيكى‌ترين بازى خود دست مى‌زد و چنين هم كرد! در جاگيرى دقيق، در زدن ضربه آخر هدف‌شناس!

استقلال را تيمى ديده‌ايم كه «بازى‌محور» بازى مى‌كند! حركات منجر شده به پا به توپ شدن جپاروف، حفظ توپ و دريبل جپاروف و سپس پاس به عقب او، كه تيام را در نقطه مطلوب ديد، اوج بازى گروهى و بهترين پرده از يك سلسله حركات منطقه‌اى بود! آرى، تيام ديدنى پا به توپ مى‌شود ولى آنچه از جپاروف ديديم هم شاهكارى از عملكرد فردى، در خدمت يك مجموعه تيمى بود! فرشيد اسماعيلي هم در اين دايره، از مردان كليدى استقلال بود!

***
شفر كه بى‌قرارترين مرد ميدان بود، مردانش را خونسرد، حواس‌جمع و شش‌دانگ مى‌خواست! استقلال عصبى، هم بازى را مى‌باخت و هم مسابقه را واگذار مى‌كرد! نبرد شفر- امير در حساس‌ترين نقطه به سود شفر تمام شد! چه بردى!

٣- استقلال برد و خيالمان از جانب شفر و مردانش راحت است كه در ليگ آسيا، بهترين نمايش خود را ارائه مى‌كنند!

استقلال ديگر آن تيم نيست كه براى برنده شدن، به خودزنى رو مى‌آورد و فوتبالش را خراب مى‌كند! تيم شفر، نتيجه را از دل بازى استخراج مى‌كند! شاهد اين ادعا، همين مسابقه آخر كه هم خودش بازى كرد و خوب هم بازى كرد و هم مجال بازى كردن و بر ميدان مسلط شدن را از حريف گرفت! حريفى «بدقلق» و بازى‌خراب‌كن و حريف‌آزار، به نام ذوب‌آهن!

«گربه سياه هميشگى، انگار كه دم حجله» كارش ساخته شده باشد! استقلال سخت‌ترين پيكارش را برد، آن‌هم چه بردنى! با بهترين تدابير و با مناسب‌ترين راهكارهاى تاكتيكى كه بدلى بود براى بازى تقابلى ذوب! براى بازى تأخيرى و دردسرآفرين مردان امير! اشكال وارد بر تيم امير اين بود كه به تيمى چغرتر و به تيمى بااراده‌تر، برخورد كرد! در يك كلام، زور «امير» نرسيد! هر كار كرد، تيغش نبريد!

***
استقلال برد! ذوب‌آهن هم مى‌توانست برنده باشد! به شرط آنكه شفر هم مثل اميد ابراهيمى و داريوش شجاعيان، حق بازى نداشت!

اردشیر لارودی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      زنده و پایدار استقلال قهرمان

      پاسخ ها

      • مهدی ساکن شهر اسلام آباد غرب واقع در استان کرمانشاه هستم ۰دارای دانشمند رشته برق شاخه قدرت و دانشمند رشته برق شاخه الکترونیک هستم .

        با تشکر از ابراز محبت شماها .استقلال زلزله محبوب هر چی دله .

    • محمود

      برترین ها واقعا لنگی هستی شدید......
      خجالت بکش،بی طرف باش

    • بدون نام

      ترسید و با کمک داور برد

      پاسخ ها

      • مهدی ساکن شهر اسلام آباد غرب واقع در استان کرمانشاه هستم ۰دارای دانشمند رشته برق شاخه قدرت و دانشمند رشته برق شاخه الکترونیک هستم .

        شماها نترسید و بدون کمک داور جانها بازیهایتان را ببرید .قرمز خوشگلها محبوب هر چه دل ۷تای ها هستند .شب شماها مثل روزهای قرمزتان سرشار از دعای خیرتان. انشالله ۰

    • مسعود

      این همه حرف مفت نوشتی ولی واقعیت رو نگفتی.
      داداش من واقعیت این بود که داوربسیارضعیف وترسو بود وگرنه نه تیامی بود نه گلی بود ونه شفری!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک به سرپرسپولیسی تان حسودبخیل بیچاره تابسوزید بدبختها

      • بدون نام

        فشارت نیفته گوگولی

      • بدون نام

        بروجمعش کن نه تیامی بودنه...لنگ بفهم اگربازی رفت فوتبال بازی کرده بودن تواصفهان تکلیف صعوداس اس مشخص بود ولی روبه خطای بیرحمانه اوردن و...بنظرمن این نویسنده خیلی کارش درسته موفق باشی.

      • رضا

        آخه ، خودتو ناراحت نکن.
        نوبت شما هم میرسه

    • امید تاجییییی۴۴۴۴

      تیام رو عشقه

    • لنگ حقیر

      اگربه شما رو بدن میگید داور رو هم فدراسیون لنگ کیسه ای انتخاب کرده.داوری وقتی ضعیف بود که در دو مرحله لنگ با کمک داوری اومده بالا.

    • دهقان

      فقط کیسه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج