جاباما
۷۱۹۰۴۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

جنگ غول‌ها برای جذب بوفونِ ۴۱ ساله!

امروز برای آنهایی که فوتبال را دوست دارند به‌ویژه آنهایی که عاشق ایتالیا و یوونتوس هستند‌، روز غم‌انگیزی است.

شهروند: امروز برای آنهایی که فوتبال را دوست دارند به‌ویژه آنهایی که عاشق ایتالیا و یوونتوس هستند‌، روز غم‌انگیزی است. دلیلش هم البته تیتر اصلی تمام رسانه‌های ورزشی جهان در روزهای اخیر بود. بوفون افسانه‌ای قرار است امروز رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کند. درواقع این اتفاق باید بیفتد تا با مرور زمان همه بفهمند فردی مثل بوفون تکرار نخواهد شد.

جای خالی ٣ افتخار!

دو دهه در اوج بود و در تالار افتخاراتش فقط جای قهرمانی با یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا،‌ قهرمانی با ایتالیا در جام ملت‌های اروپا و جایزه بهترین بازیکن‌سال جهان خالی است. بوفون سال گذشته تا یک قدمی لیگ قهرمانان هم پیش رفت و در فینال به رئال باخت. آن روز خیلی از اهالی فوتبال دوست داشتند یوونتوس به خاطر بوفون قهرمان شود اما در زندگی همیشه تمام آن اتفاقاتی که دوست داریم، رخ نمی‌دهد. بوفون در تمام این سال‌ها که همواره جزو سه دروازه‌بان برتر دنیای فوتبال بود حداقل برای یک‌بار هم که شده حق گرفتن جایزه بهترین بازیکن‌ سال را داشت که به آن نرسید. اما او بارها جایزه بهترین دروازه‌بان‌سال را از آن خود کرده است. با این حال بهترین بودن از زمان شروع تا پایان خاصیت بوفون بود! او آن‌قدر بزرگ بود که تمام باشگاه‌های معتبر فوتبال اروپا وقتی متوجه اعلام زمان خداحافظی‌اش در دنیای فوتبال شدند به تعریف و تمجید از او پرداختند.

همه منتظر بودند!

بوفون تا ثبت رکورد تاریخی حضور در ششمین جام‌جهانی متوالی دوران فوتبالش فاصله زیادی نداشت منتهی در نوامبر ٢٠١٧ پس از حذف مقابل تیم‌ملی سوئد در پلی آف جام جهانی،‌ با چشمانی گریان از فوتبال ملی خداحافظی کرد. آن روز همه متوجه شدند که باید خودشان را برای اعلام خبر بزرگ و روز سخت آماده کنند. از همان روز به بعد همه می‌دانستند که این آخرین فصل دوران حرفه‌ای بوفون است. اواسط هفته گذشته هم که باشگاه یوونتوس اعلام کرد کنفرانس خبری بوفون برگزار خواهد شد،‌ همه متوجه بودند که این برنامه برای اعلام زمان خداحافظی اسطوره است و درنهایت همین اتفاق هم افتاد. بوفون آمد. با ناراحتی از دوران مختلف فوتبالی و افتخاراتی که به دست آورد، حرف زد و درنهایت همین جمله را گفت تا برای لحظاتی سالن کنفرانس در سکوت مطلق فرا برود؛ «روز شنبه آخرین بازی خودم را برای یوونتوس برگزار خواهم کرد.» یوونتوس در نظر دارد امروز جشن و مراسم بزرگداشت باشکوهی برای بوفون بگیرد و به همین ترتیب تمام نگاه‌ها به اتفاقات امروز مربوط به خداحافظی این دروازه‌بان بزرگ خواهد بود.

پیشنهاد باشگاه‌های بزرگ برای عقد قرارداد با بوفون!

درباره این‌که بوفون از این پس چه خواهد کرد، حرف و حدیث بسیار است. او در کنفرانس خبری گفته بود: « فکر می‌کردم قرار است با فوتبال خداحافظی کنم اما درحال حاضر پیشنهادهای مختلفی به دستم رسیده است و باید آنها را بعد از استراحت بررسی کنم. البته برای مدیریت ورزشی هم پیشنهادهایی دارم. با این حال سعی می‌کنم پس از استراحت تصمیم درستی بگیرم.» نکته قابل توجه اینجاست که بعد از اعلام خبر خداحافظی رسانه‌ها از پیشنهاد باشگاه‌های رئال مادرید‌، منچسترسیتی،‌ پاری‌سن ژرمن و لیورپول به بوفون برای عقد قرارداد خبر دادند که پیشنهاد PSG حتی رقمی سرسام آور داشت. با این وجود حالا همه منتظرند تا ببینند آیا بوفون یک فصل دیگر هم به فوتبال خود با جواب مثبت دادن به یکی از این پیشنهاد‌ها ادامه خواهد داد یا رسما از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • narges.rpj

      اگه قبول نکنه بهتره
      بازیکنی به این بزرگی بعد از خدافظی از یووه بخواد بره یه تیم دیگه،بعضیا میگن پولکیه ...

      البته ماکه به معرفت بوفون پی بردیم ... بعضیااااا میگن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج